Masukuvia

Mä yritin postata tänne kuvaa muistaakseni 6+0 mun normi-masusta. Valitettavasti mun puhelin hajos enkä tiiä, saanko sitä kuvaa enää. Nyt on 13+4 eikä mun mielestä maha oo muuttunut mikskään. Rinnat on ehkä pikkuriikkisen pyöristynyt, mut voi olla että kuvittelen vaan. Paino on pysynyt ainakin samassa. Äh, puhelimella lataaminen ei tosiaan vieläkään onnistu. Pitäis jaksaa mennä koneelle säätää.
 
Mites teidän masut on kasvaneet? :) Mä en tiedä missä se meidän papu oikein majailee, nyt 15+1 ja kun turvotuskin on laskenut niin ei näy kyllä masua pahemmin ollenkaan :sad001
 
Mä en varmaa saa vauvamasua ollenkaa ku on tätä ylipainoo nii paljo :sad001
 
Mulla paino on alipainon puolella, mutta kohtu kasvaa varmaan jossain kainalossa kun ainakaan tossa vatsan seutuvilla ei oo havaittavissa erityisiä muutoksia :sorry:
 
Mulla on mahan ympärys jo 125 cm, viikot nyt 16+6 ja tuplat tulossa. Paino ei ole noussut vielä yhtään, mutta maha on aivan jättiläinen :) Terveisin, rantapallo 2017
 
Tuolla salaisella puolella taitaa enemmän olla masukuvia, kun itselle ainakin kivempi sinne laittaa kun ei kaikki ulkopuolisetkin "ei lokakuiset" näe :)
 
Olis kyllä mukava nähdä kuvia täälläkin niin voisi vähän vertailla missä mennään! Itellä ei ole suuria muutoksia tapahtunut, samanlainen pötsi on ollut jo monta viikkoa, osittain turvotusta, mutta kai se jostain muustakin (toivottavasti!) johtuu! :D Mulla nyt vk 18+2
 
Näyttää muuten ihan kamelinselältä joka on käännetty pystyyn, kun on kaksi ihan samankokoista kumpua! :D
 
Mun pötsi viikko sitten eli 15+4. Toinen raskaus, ekasta oli varmaan joskus 25 viikolla samankokoinen masu! Alkuun oli paljon turvotusta, mutta kyllä nyt tuntuis kohtuki kasvaneen.

Ekassa raskaudessa mulle sanottiin varhaisultrassa, että kohtu on kallistunut eteenpäin, tietääkö joku onko se aina samassa asennossa vai onko asento yksilöllinen joka raskaudessa?
 

Liitteet

  • 1494352976479.jpg
    1494352976479.jpg
    44.8 KB · Katsottu: 85
Luulen että samoissa asennoissa joka raskaudessa. Mulla ainakin on näin. Kolmas raskaus ja erittäin taaksepäin kallistunut kohtu. Samaa sanoivat myös kun viimeksi kierukkaa kävin laittamassa.
 
Ihan epäuskoinen olo kyllä että voiko tuolla masussa tosiaan olla jotain. Viikko sitten se oli edes vähän pyöristynyt mutta tuntuu että se on nyt melkein hävinnyt kokonaan :D Viikkoja siis nyt 17+1. Ja ruumiinrakenteelta olen tosi hoikka, joten luulisi nyt jotain näkyvän, mutta ehei. En tiedä missä selässä se luuraa.
 
Mullakaan ei vielä juuri mahaa näy, vko 16+2(tai 3, en tiiä miten se pitää laskea [emoji1]).
 
En oo varma meinasitko Marika tolla laskemisella tätä:
Esim 16+5, 16+6, 17+0, 17+1, 17+2 jne. eli viikot +päivät :)

Itelläkään ei varsinaisesti ole mennyt jakeluun miten tää lasketaan, mutta vissiin niin että jos raskaus lasketaan alkaneen tiistaina niin keskiviikko olis aina vk+1 (esim. 18+1). Ja raskausviikoissa ei ole käytössä +7 päivää vaan +6 hypätään suoraan+0. En tiedä oonko ihan hakuteillä, mutta näin minä sen oon ymmärtäny :D
 
Muokattu viimeksi:
:) okei, just tajusin et oon raskausviikolla 16 eli sit se kai on 15+2 kun mulla just tiistaisin vaihtuu tuo viikko. Sekin on epäselvää et miten noi kuukaudet pitää laskea, luulen et se menee niin et yks kuukausi kestää laskennassa 4 viikkoa? Eli raskausviikkolla 17 ollaan viidennellä kuulla? On tämä niin sekavaa :D
 
Ihan epäuskoinen olo kyllä että voiko tuolla masussa tosiaan olla jotain. Viikko sitten se oli edes vähän pyöristynyt mutta tuntuu että se on nyt melkein hävinnyt kokonaan :D Viikkoja siis nyt 17+1. Ja ruumiinrakenteelta olen tosi hoikka, joten luulisi nyt jotain näkyvän, mutta ehei. En tiedä missä selässä se luuraa.

Ihana kuulla että on myös masuttomia kohtalotovereita :D Juttelin aiheesta gynen kanssa joka sanoi että pitkillä ja hoikilla ensiraskaudessa ei ole yhtään tavatonta että masu näkyy kunnolla vasta raskauden puolivälissä ja sen jälkeen.. Itsellä kanssa ollut vähän sellanen olo että onko siellä ketään, nyt kun turvotus on kadonnut ja pahoinvointi helpottanut, on vähemmän raskausolo kun ennen koko raskautta.. täällä vasta 15+3 meneillään että palaillaan ilmeisesti masuasiaan sitten joskus juhannuksena :rolleyes::grin
 
:) okei, just tajusin et oon raskausviikolla 16 eli sit se kai on 15+2 kun mulla just tiistaisin vaihtuu tuo viikko. Sekin on epäselvää et miten noi kuukaudet pitää laskea, luulen et se menee niin et yks kuukausi kestää laskennassa 4 viikkoa? Eli raskausviikkolla 17 ollaan viidennellä kuulla? On tämä niin sekavaa :D

Piti ihan mennä googleen hiukan ettimään tietoa :D Nää raskausviikot lasketaan kuulema kuukautisista (tämä löytyi nettikeskustelusta):
"Ensimmäinen raskausviikko alkaa sinä päivänä, kun sinun viimeiset kuukautisesi alkoivat. Samana viikonpäivänä vaihtuu sitten aina uusi raskausviikko."

Jostain keskustelusta löysin tälläisen noista raskauskuukausista:

1kk = rv 0-3+6

2kk = rv 4+0-7+6

3kk = rv 8+0-11+6

4kk = rv 12+0-15+6

5kk = rv 16+0-19+6

6kk = rv 20+0-23+6

7kk = rv 24+0-27+6

8kk = rv 28+0-31+6

9kk = rv 32+0-35+6

10kk = rv 36+0-39+6/40+0
 
Mulle lääkäri sanoi, et loppuraskaudesta ne viikot lasketaan joskus sit lasketusta ajasta taaksepäin, eli voinee muuttua sitten. Ota näistä selkoa :D
 
Joo ei mee mun järkeen nämä. Helpoin vaan käyttää sovellusta mihin laittaa lasketun ajan ja sieltä hyvä tarkistaa missä mennään :D
 
Takaisin
Top