Hankinnat

Me ostettiin se pyöreä, mut kumminkin samanlainenhan se on kun se neliskanttinen, pikkusen pienempi vaan :P
 
IMG_1627.jpg Meillä on esikoisen esikoisen jäliltä Tupperwaren ihan huiput kulhot ja lusikat :) Isompi kulho (kuva) tarttuu pöytään ja käy sit kun ruokaa menee enemmän, tai sormiruokailuun. Samaa sarjaa myös pienempiä kulhoja. Harmi kun ei enää myydä sitä vauvan lusikkaa kotelossa, oisin ehdottomasti suositellu kaikille. Muistakaa muuten sit jos vauvan ruokaa lämmitätte mikrossa ni ostakaa mikron kestävät kulhot!

Alustaa meillä ei ole pöydällä kun on ikivanha pöytä ni ei tarvii suojella :hilarious: on menossa vaihtoon.
 
Näyttää kätevältä tuo expz :) joutunen käymään ipanaisella joku päivä! Kaverilla on toi bowl, ovat tykänneet ja varmaan joka ruokailulla mukana.

Meillä on muuten lattialla syöttötuolin alla sellainen kirjoituspöydän tuolin alle tarkoitettu muovialusta suojaamassa parkettia. Ihan huippu! Ikeasta hankittu.
 
Pikkuvauvatavarat alkavat tosiaan kohta joutamaan jo varastoon ja seuraavana mulla on ostoslistalla: aurinkolasit (Ki et La vaikka miehen mielestä ne on rumat ja tyttöä kiusataan niiden takia. Kuka muka kiusaisi puolivuotiasta? :hilarious:), hihallinen ruokalappu, ruoka-alusta eli tabletti vai mikä sellainen nyt onkaan, tytölle oma lusikka, "taikamuki" eli siis sellainen, jonka reunoista tulee imemällä nestettä (voidaan sitten samalla opetella juomaan vettä, kun aloitellaan kiinteitä, niin ei tarvii aina suihkusta mennä juomaan..:rolleyes:), laatikosto leluille - toistaiseksi ne on kaapissa ja pitkin olkkaria, mutta teen tytölle olkkariin oman leikkipaikan, niin saa sitten itse hakea mieleisensä lelut/kirjat tms.

Leikkipaikkaa varten oon hankkinut jo sellaisen kaupunki-maton (eli siis kuin autoratamatto, mutta tuossa on kauppoja yms. ja sitten mutkitteleva tie) sekä muutaman lattiatyynyn joilla leikkiä ja pötkötellä. Tarkoituksena on, että kun joskus muutetaan, niin nuo käyvät suoraan tytön omaan huoneeseen. Ja eipä vielä mitään omaa "leikkitilaa" tarvitsisi, mutta kun täällä pörrää noita meidän sisaruksien lapsia, niin onpahan heillekkin jotain tekemistä kissan kiusaamisen sijasta. :rolleyes:

Kaipa se olisi pikkuhiljaa hankittava se syöttötuolikin.. Ikean tuolia harkitsin, mutta jos siinä on leveät jalat, niin täytyypä sitten suunnitella jotain muuta. Ja siihen sitten luonnollisesti myös pehmuste..

Mun mielestä on aivan liian paljon parjattu ikean syöttötuolin jalkojen leveyttä. Tutulla ko tuoli, niillä pieni keittiö ja iha hyvin mahtu s.tuoli sinne. Lähdetäänki huomenna siis ikeaan ostaa ko tuoli + muuta kivaa.
 
Ikean Antilop siis on ihan hyvä syöttötuoli, eikä se sen enempää tilaa vie kun muutkaan tuolit. Siinä on vaan se ongelma että alaosa on niin paljon leveämpi kun yläosa, ohi kävellessään kattoo yläosaa, hämääntyy sen kapeudesta ja tämän vuoksi kompuroi leveemmällä oleviin jalkoihin...
 
Meillä oli esikoisella saman mallinen syöttötuoli kuin se antilop ja välillä aikuisetkin meinasi siihen kompuroida, mutta vaihtoon sen nyt haluan koska esikoinen itse kaatui niihin jalkoihin kaksi kertaa kun oli vasta oppinut kävelemään. Ensimmäisen kerran jälkeen se siirrettiin ikkunan viereen ettei kävisi uudestaan, mutta tietysti oma syöttötuoli kiinnostaa niin yritti aina sinnekkin tutkimaan ja kaatui toisen kerran. Sen jälkeen ei saanut enää mennä sinne, eikä se nyt oo kiva kieltää oman tuolinsa tutkimista.
 
Ja kun meillä se syöttis on tulossa vielä jääkaappiin kulkuväylälle, niin pahoin pelkään, että olen itse siinä nurin joku päivä..

Ehkäpä siis suosiolla katselen jonkun toisen tuolin.. onpahan sitten yksi ärsytyksen aihe vähemmäm arjessa. :rolleyes: Ja kun ei noihin tytön tavaroihin ole mennyt tähän mennessä juurikaan rahaa, niin ostaa vaikka lapsilisistä S n syöttiksen.
 
Tottahan se on että tuun varmasti joku kakka aamu kun on kaikki asiat hanurisra muutenki nii kiroaan tänne että potkasin sitte vielä varpaanki tuohon hiivatin syöttötuoliin :facepalm::hilarious:
 
Minä potkin varvasta tuohon BabyBjörn-sitterin jalustaan harva se päivä :hilarious: että onneksi olen tässä 5 vuodessa oppinut väistelemään Tripp Trappin jalkoja :D Antilopia en uskaltaisi ottaa ihan oman kömpelyyteni takia :D
 
Mä pyysin tytön kummitädiltä sellaisen pienemmän ezpz:n.. ajattelin, että on kätevä just siitä syystä, että pysyy pöydän pinnassa kiinni.

Kaivelin tuossa vauvanvaatelaatikoita ja aika paljon oli joukossa sellaisia kulahtaneen värisiä tai muuten epämiellyttävän värisiä vaatteita, niin meinasin värjätä ne. Kun jos on valkoinen vaate, joka on värjääntynyt harmaaksi tai jossa on tahroja, niin jää kyllä multa käyttämättä.

Tässä mietiskelin, että voikohan haalareita värjätä.. kun mulla on yks "ylimääräinen" välikausihaalari, joka on jo parhaat päivänsä nähnyt (ollut kolmella lapsella) ja siinä näyttäis olevan jos jonkinlaista läikkää ja tuhrua, niin ajattelin, josko siitä saisi käyttökelpoisen värjäämällä tahrat piiloon? Ei jäis turhaan kaappiin pyörimään..
 
Ilyana, yleisesti parhaiten värjäytyy puuvilla ja viskoosi noilla kaupan pesukoneväreillä - korjatkaa ihmeessä, jos valikoima on monipuolistunut :) . En osaa sanoa värjäytyykö tekokuidut tavisväreillä pastellisävyä tummemmaksi (polyamidi/nylon voi värjäytyä joskus tahattomastikin, mutta polyesteri huonommin). Yleensä noissa ulkoilukankaissa on esim puuvilla/polyester -sekoite plus joku pinnoite. Jos pinnoite on vain alapinnalla, voi värjäämällä saada aikaiseksi ehkä meleeratun, sillä väri tarttuisi vain puuvillakuituun mutta ei tekokuituun.
 
Missähän iässä lasta voi alkaa kuljettamaan pyöräistuimessa? Joko heti kun osaa istua kunnolla? Niin kiva ois liikkua kesällä pyörällä hyvillä ilmoilla...
 
Meillä on ikean antilop+tarjotin/pöytä siinä kiinni. Helppo putsata, nostaa vaikka suihkuun koko hässäkän jos tarvii.
Muilla muksuilla on ollut puisia ja ei kiva kun niihin puurot tai muut jämähtää. Mutta,ne on käteviä tuoleja sitten kun ne mukautuu ns juniorituoliksi. Eipä niitä enää säilössä ole, kun luulin kolmosen jälkeen etten enää vauvoja saa...
 
Pyörän istuimessa voi istuttaa kun osaa kunnolla istua, eli itse käydä istumaan. Siinä täytyy sit muistaa ettei alkuun pitkiä matkoja pyöräile, sama juttu kun ei alkuun syöttötuolissa pitkiä aikoja istuta :)
 
Minä tilasin tyssille valmiiks jo kävelytuolin. Vaikka niitä ei suositellakaan käytettävän. Ei meinattu kumminkaan koko aikaa siinä pitää vaan ihan hetkittäin ja toivonkin, et viihtyis sen parissa niitä hetkiä kun vaikka ite syön tai vastaavaa. Haluun ite opettaa kävelemään, et ei ostettu siks, että päästäs jotenkin helpommalla (vaikka miehellä se taka-ajatus varmaan onkin...)
Tarkoitus käyttää tosiaan vasta sit kun valmiuksia on, eihän tää vielä ees istu. Oli vaan hyvä tarjous Jollyroomissa, ni ostin pois kuleksimasta.
Niin vannoin, että meille ei sitä koskaan tule, mut niin vain tuleekin..
 
Meilläkii on kävelytuoli esikoisen jäliltä. Ostin sen sillon tuttavalta kun hyvään hintaan sai. Käytettiin sitä muutamia kertoja just ennen kun esikoinen oppi kävelemään (11kk). Se oli sellanen hätävara kun kaikki muu kiukutti ni siinä viihty hetken :grin Se ostettiin siis kokeiluksi vasta kun tarvittiin. Varastossa odottaa, saa nähä tarviiko tyttö sitä ollenkaan.
 
Pyörän istuimessa voi istuttaa kun osaa kunnolla istua, eli itse käydä istumaan. Siinä täytyy sit muistaa ettei alkuun pitkiä matkoja pyöräile, sama juttu kun ei alkuun syöttötuolissa pitkiä aikoja istuta :)

Eikös tos pyöränistuimessa oo myös se että sukellusrefleksi on hävinny? Ku vauva pidättää henkee kun ilmavirta käy kasvoille.. vai oonko ymmärtäny taa jotain väärin :D
 
Takaisin
Top