Yritystä kolme vuotta!

mirrene

Vasta-alkaja
Kirjoittelen joku päivä paremmin tarinani tänne! Mutta nyt on aika ristiriitaista kun olen kuullut siitä aspiriinista ja nyt olen popsinut sitä kierron ekasta päivästä.. yhdeksäs päivä menossa! Googletin asa-ratiopharm nimellä ja hakutulos lääkelaitos, sivuilla luki että asetyylisalisyylihappo voi heikentää naisen hedelmällisyyttä ja ei suositella lapsettomuushoidoissa käyville. Meillä on nyt tauko hoidoissa ollu viime joulukuusta asti! Puregonia olis tarkoitus vielä koittaa toisen kerran. Eka puregon hoito onnistui täydellisesti, mutta pettymys tuli ja lähdin itkien pois töistä.. että kyllä on henkisesti välillä ihan loppu.. Onko joillain muilla henkisiä kärsimyksiä ja paineita asiasta? Niin ja greippimehua olen juonut kaksi lasia päivittäin.. Toivottavasti onnistuis tällä kertaa! Ja liika ajattelun olen yrittänyt jättää taka-alalle.
 
sinulle mirrene...
Toivottavasti on jo tulosta syntynyt, mutta voin lohduttaa.. meillä on viisi vuotta takana ja nyt vuoden sisään menossa kolmas ivf-hoito... Toistaiseksi ei vielä mitään...

Ei muuta kuin onnea jos on tärpännyt ja kärsivällisyyttä jos ei vielä ole ollut onnea!

On ollut monta kertaa pääkoppa kovilla!
 
Moi vaan mirrene ja toivoa?
Meillä menossa ensimmäinen ivf, (Menopur) reilun 3 vuoden yrittämisen jälkeen.
Alkion siirto tehtiin 11.9.09. Heti ensimmäisellä viikolla oli monenlaisia raskausoireita, mutta jostain syystä ne väheni toisella viikolla. Tiistaina 22.9 (eli vajaa kaksi viikkoa siirrosta) tein ensimmäisen testin joka odotetusti näytti negatiivista. Perjantaina alkoi sellainen rusehtava pieni vuoto. Lauantaina 26.9 tein aamulla uuden testin ja sekin oli negatiivinen.
Mutta yritän vielä toivoa, että vuoto ei alkaisi kunnolla ja teen sitten ensi viikolla vielä yhden testin.
On tämä henkisesti kyllä tosi raskasta vain odotella kaiken aikaa...
Onko teillä tai jollain muulla tietoa, että milloin testi olisi hyvä tehdä? Oonko tehnyt liian aikaisin? Milloin teillä on alkanut kuukautiset siirron jälkeen jos raskaus ei ole alkanut?
 
Heippa!

Kolmas ja viimeinen ivf-hoitojakso on takana ja vieläkään ei sitä raskautta kuulu...
Henkisesti lapsettomuus on todella raskasta, sitä harva ymmärtää. Vanhemmilta ihmisiltä kuulee että kyllä se on tervettä kun on paljon lapsia tai koskas teille on tulossa kun miehesi lapsetkin on jo niin isoja että eikö olisi aika... Paljon kyyneleitä saa pidättää, koska kaikki ei vaan asiaa ymmärrä. Olen monesti sanonut kysyjille että on aivan turha odottaa, mutta ei koska ja säästänkö näitä lasten vaatteita sinulle. Tuntuu että elämästä puuttuu se jokin kun lasta ei ole. Enkä tiedä pystynkö koskaan hyväksymään sitä etten tule saamaan omaa lasta.

Mutta sinulle Tintti81... Kyllä ne kuukautiset aika nopeasti alkaa jos eio raskaus ole alkanut eli 2-3 päivän sisään. Mutta Onnea paljon jos on niin hyvin käynyt että raskaus olisi alkanut...
Tsemppiä ja voimia!!
 
No niin, eli kyllähän sieltä se vuoto alkoi kunnolla eli ei onnistunut ensimmäinen yritys. Kovin meni mieli matalaksi.
Ei muutakuin seuraavaa kertaa odottamaan..

Jaksamista sinulle toivoa?!
 
Kiitos Tintti81!
Sitä todellakin tarvitaan! Pelkkä ajatus elämää ilman lapsia tai puhetta tästä asiasta saa kyyneleet silmiin. Jos ei muut ymmärrä niin itseltäkin vaaditaan tosi paljon että pystyy asian kanssa elämään. Toivon sinulle parempaa onnea seuraavalla kerralla! TSEMPPIÄ!!
 
Kyllä toivoa on. Me ollaan yritetty lasta 3 vuoden ajan. 3 inssiä ja 1 koeputki takana. Koeputki oli tammikuu 2008,tulosta ei tullut ja päädyttiin että pidetään häät kesällä ja mietitään asia sitten syksyllä uudelleen. Mikään kun ei edes alulle ollut lähtenyt. Häät tuli ja meni ja päädyimme että nyt keskitytään toisiimme. Päätös oli raskas,mutta toisaalta huojensi. Marraskuusa huomasin olevani raskaana ja Joulukuussa todettiin että se oli tuulimuna. Toisaalta olimme hyvin surullisia mutta toisaalta se kertoi että jokin voi kiinnittyä. Jatkoimme elämäämme aivan rauhassa ja edelleen keksityimme toisiimme ajattelematta koko vauva-asiaa. Kunnes Heinäkuussa 2009 pikkuinen ilmoitti tulostaan. Kävimme jopa ultrassa katsomassa ettei ole tuulimuna. Siellä oli sydän sykkimässä[:D],että olimme onnellisia. Nyt viikkoja 17 ja maaliskuussa pikkuunen tulee.Eli Toivoa on. Jaksamista teille kaikille[:)]
 
Olen nyt näillä sivuilla kun vielä keväällä iloitsin raskaudestani. Se alkoi ensimmäisestä inseminaatiosta, mutta meni kesken rv 11+3. Seuraavat 2 inseminaatiota ei tärpänneet ja nyt ois edessä ivf. Tosin sitä ennen tutkitaan mun limakalvoa, joka on paksuhko ja endometrioomaakin löytyy. Rankkaa on tämä odotus ja varsinkin kun olisin jo valmis äidiksi. Onneksi kukaan ei ole painostanut puheillaan tms. vaikka ikääkin on ja avioliitossa oon ollut jo useamman vuoden. Ei voi kukaan ymmärtää joka ei tätä ole kokenut miltä se tuntuu kun ei voi tietää saako koskaan isompaa perhettä. Luotan vankasti siihen että saan, mutta jokaiset kuukautiset tuntuvat murentavan tätä toivetta pikkasen. Ennen hoitoja yritettiin noin vuoden verran raskautta. Eli tässä on mennyt humpsahtaen useampi kuukausi ja vuosi. Toivon kuitenkin itselleni ja kaikille samassa tilanteessa oleville onnea.  
 
Hei! Täällä myös yritystä 3,5 vuotta. Hoitojen aloitus viipyi monenlaisista syistä (mm. 2 kertaa erottu), mutta elokuussa vihdoin tehtiin 1.ivf. Se oli melkoinen pettymys, 2 siirrettiin, joista negaa mutta mitään ei jäänyt lopulta pakkaseen [:(] Yleispuolella kun ollaan niin pelkkää odottelua nyt jonnekin tammikuulle. Suuri epäusko näihin hoitoihinkin jo jäi vaan jäljelle..
Muuta selitystä ei ole kun mun endometrioosi ja kerran sitä on leikattukin. Joudun nytkin olemaan "pakkoehkäisy"-kuurilla tän takia, lisäks asutaan erillään miehen kans, joten kummosia luomumahdollisuuksia ei pääse edes olemaan. Ja kuinkas sittenkään kun leikkauksessa johtimetkin vaikutti olevan jo tukossa vaikka vielä ekassa tutkimuksessa pari vuotta sitten molemmat auki. Että vaikeeta on...
Harmaan elämäni valo on kuitenkin yksi yllätyslapsi [:)] jonka aikoinaan sain nuoruudensuhteessa, jo melkein 13 vuotta sitten. Miehellä ei ole lapsia.
 
terve!

haluaisin kysyä vähän lapsettomuushoidoista ja tutkimuksista! mulla nyt takana kolme keskenmenoa ja edessä olisi siis tutkimukset mistä nämä keskenmenot johtuvat. mitä siis teiltä on tutkittu?  mikä on ivf? ja kuinka nopesti pääsitte tutkimuksiin? jos jaksaisitte kertoa vähän miten asiat ovat teillä edenneet?!oli mulla muutakin mutta enhän mä enää muista [:)]
 
Ivf = koeputkihedelmöitys.

Tutkimuksiin pääsin (julkisella puolen) 4 kuukauden päästä kun lähete oli laitettu eteenpäin. Siis tavallisiin lapsettomuustutkimuksiin.
 
Me pääsimme tutkimuksiin 3kk:n kuluttua lähetteen saapumisesta lapsettomuuspolille. Nyt heti ensimmäisestä IVF-hoidosta plussa ja 2 alkiota jäi pakkaseen. Mulla nyt rv 7. :love017
 
Onnea raskaustumisesta!!

Meillä kanssa tuskasen pitkä yrittäminen takana,
Lähete lähti kesällä vihdoin, lapsettomuus polille ja siellä joka kuukausi eri tutkimusia tehty (1 tutkimis per kuukausi.)
Tuuntunut todella pitkästyttävältä, vihdoin kun sain aloittaa femarti niin ensimmäisen kierron vaste oli 2 munasolua, ja testeistä eka ovisplussa.. kuitentenkin labroissa selkis että hormoonit oli jäänyt niin matalalle ettei olisi voinut hedelmöittyä.. nyt oli tarkotus tutkia loppu kiertoa ja miksi arvot ei nouse, mutta eipähän tullut ollenkaan ovista. ja nyt ootellaan käynnistetäänkö kk vai tulisko itesteen,, jota epäilen suuresti. :/
jokatapauksessa seuraava yritys mahis menee reilusti ens vuoteen vaikka nyt loppukierto menoillaan,,

alkusyksystä todettiin PCOS, eli rakkuloituneet munasarjat, ilmeisesti huonompaa laatuakin vielä..
Meillä mitetitään juuri siittytäänkö yksityiselle, vai lopetetaanko kokonaan.
 
Takaisin
Top