Digginsson
Satasella mukana keskusteluissa
Täällä kirjoittelee yksi ylipainoinen, ensimmäistä lastaan odottava. Nyt menossa siis 4+1 eli ihan alussa ollaan. Eka neuvola on viikoilla 6+1 ja mua ahistaa ja pelottaa mennä sinne. Juurikin tuon ylipainon takia. Sitä on noin 35 kg varmaankin Pelottaa jo valmiiksi se, mitä tää mun paino voi/vaikuttaa lapseen ja minkälaista kommenttia tulen saamaan neuvolassa, lääkäreiltä yms. Ja kyllähän mua hävettääkin. Ja pelottaa, mitäs jos vauvaa ei esim. ultrassa nähdä, kun mahassa on niin paljon ylimääräistä? Tai mitä jos niitä sydänääniä ei kuulukaan, kun on niin läski.. Ja kyllähä mua hävettää sekin, että tää on mun miehelle toinen lapsi ja sen edellinen kumppani on ollut "täydellinen", ainakin ulkoapäin eikä ylikiloja ollenkaan. Onhan tää ihan hullua tälläsiä miettiä, mutta minkäs näille voi. Eniten huolettaa tietysti pikkuisen terveys ja että jos mun ylipaino aiheuttaa jotain ongelmia, en tiedä selviänkö siitä. Ja tietty harmittaa/pelottaa, että entä jos raskausmaha ei näykään missään vaiheessa?
nyt voin vaan keskittyä syömään terveellisesti, liikkumaan ja pitämään huolta siitä, että painoa ei pääse kertymään paljoakaan - mielellään ei tietysti yhtään. Laihduttaa en varsinaisesti halua raskaana ollessani, mutta ehkä jo määrien tarkkailu, liikunta ja riittävä juominen voi pikkuisen painoa laskea.. Huoh.
Onko täällä muita jotka kamppailee samojen ongelmien kanssa? Ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
nyt voin vaan keskittyä syömään terveellisesti, liikkumaan ja pitämään huolta siitä, että painoa ei pääse kertymään paljoakaan - mielellään ei tietysti yhtään. Laihduttaa en varsinaisesti halua raskaana ollessani, mutta ehkä jo määrien tarkkailu, liikunta ja riittävä juominen voi pikkuisen painoa laskea.. Huoh.
Onko täällä muita jotka kamppailee samojen ongelmien kanssa? Ois kiva vaihtaa ajatuksia :)