Ylimääräiset ultrat ja vauvan kuulumiset

Paljon onnea EloPapu!! Mietin juuri eilen että mikähän teillä mahtaa tilanne siellä olla! Hienoa että kaikki sujui kivasti. Täällä vielä odotellaan että josko lähtisi itsestään käyntiin, 7.8. sitten mahdollisesti käynnistys 39+3 jos ei sitä ennen ymmärrä itse ulostautua. Saisi jo tulla kun painoakin jo yli 3500g..... :eek:
 
Olisiko joku jolla olis ollu samanlaine tilanne?
Vanhalla paikkakunnalla jouduin käymään kontrolli ultrissa vauvan kasvaessa yläkäyrällä ja lapsiveden ollessa yli maksimi rajan (ei radia), siellä puhuttiin, että synnytys mahdollisesti käynnistettäis n.rv 38. Nyt vaihdoin paikkakuntaa ja kävin "synnytystapa-arviossa" nuori mies lääkäri totesi, että joo lapsivettä on liikaa ja pojallakin on painoa jo 3,4kg (rv 36+2), mutta antoi vaan uuden ultra-ajan neljä viikon päähän kun LA on :sad001 tuli kyllä vähän epäluottavainen fiilis, että annetaan pojan kasvaa yli 4kg ja nytkö se lapsiveden suuri määrä onki normaalia? Olen vielä ensisynnyttäjä.
 
Olisiko joku jolla olis ollu samanlaine tilanne?
Vanhalla paikkakunnalla jouduin käymään kontrolli ultrissa vauvan kasvaessa yläkäyrällä ja lapsiveden ollessa yli maksimi rajan (ei radia), siellä puhuttiin, että synnytys mahdollisesti käynnistettäis n.rv 38. Nyt vaihdoin paikkakuntaa ja kävin "synnytystapa-arviossa" nuori mies lääkäri totesi, että joo lapsivettä on liikaa ja pojallakin on painoa jo 3,4kg (rv 36+2), mutta antoi vaan uuden ultra-ajan neljä viikon päähän kun LA on :sad001 tuli kyllä vähän epäluottavainen fiilis, että annetaan pojan kasvaa yli 4kg ja nytkö se lapsiveden suuri määrä onki normaalia? Olen vielä ensisynnyttäjä.

Onpa kurja tilanne, jos aiheuttaa noinkin paljon huolta. Eikös isojen vauvojen kanssa yleensä odoteta kuitenkin se LA ja sitten käynnistetä? Ainakin mulle on jäänyt sellainen kuva - että annetaan nyt loppuun asti kypsyä (siinä kun on muutakin kypsymistä kuin pelkkä paino) ja sitten käynnistetään jos tarpeen. Onko asiaan tullut tällä välillä selvyyttä?


Me joudutaan taas uuteen synnytystapa-arvioon. Vauva on kohdussa kyllä oikein päin, mutta "vinksallaan". Jos nyt oikein ymmärsin, niin on periaatteessa alhaalla mutta pää on vinossa eli ei oikeassa asennossa. Neuvola sanoi, että todennäköisesti ei ole mitään vikaa ja hän nyt vaan haluaa viettää aikaansa tuossa asennossa, mutta kun ensisynnyttäjä itsekin olen, pitää käydä TAYSin äitipolilla tsekkaamassa tilanne. Aika on täsmälleen samana päivänä kuin laskettu aika on. Saa nyt nähdä mitä sitten tapahtuu, mutta sain sen käsityksen että kukaan ei usko tämän syntyvän ainakaan ennen laskettua aikaa.. :dead:

Yritän myös kovasti istua oikeassa asennossa ja muutenkin edistää vauvan siirtymistä pois vinosta asennosta, mutta parin viikon yritytyksestä huolimatta ei tunnu kauheasti olevan apua. Joko lantiossa vikaa tai hän on jotenkin itsepäinen. Ihme vinkura!
 
Yritän myös kovasti istua oikeassa asennossa ja muutenkin edistää vauvan siirtymistä pois vinosta asennosta, mutta parin viikon yritytyksestä huolimatta ei tunnu kauheasti olevan apua. Joko lantiossa vikaa tai hän on jotenkin itsepäinen. Ihme vinkura!

Hei Nokkonen, joko olette käyneet arviossa ja mitä sanottiin? Mitä tarkoittaa istuminen oikeassa asennossa? Toivottavasti vauvan asento näyttää jo paremmalta! Olen ymmärtänyt että monesti vauvat tosin hakeutuvat lopulliseen asentoon vasta synnytyksessä.
 
Hei Nokkonen, joko olette käyneet arviossa ja mitä sanottiin? Mitä tarkoittaa istuminen oikeassa asennossa? Toivottavasti vauvan asento näyttää jo paremmalta! Olen ymmärtänyt että monesti vauvat tosin hakeutuvat lopulliseen asentoon vasta synnytyksessä.

Ei vielä! Vasta ensi maanantaina tätä herkkua luvassa. Hartain toiveeni on, että vimpula kääntyy itsekseen oikein päin.

Yritän istua siten, että polvet ovat lantiota alempana ja että maha on enemmän edessä kuin takana. Samoin yritän saada kieltämättä tiukkaa lantiota paremmin auki. Ilmeisesti tiukka lantio / väärä istumis- tai lepäämistapa voi vaikuttaa siihen, ettei vauva yksinkertaisesti pääse kiinnittymään. Tiedä sitten onko mitään hyötyä, mutta kaikkensahan tässä tekee että saisi tuon joskus ulos itsestään ja mielellään mahdollisimman helposti.
 
Takaisin
Top