Yliaikaiskontrollista.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jellona
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
J

Jellona

Vieras
Niin. Voisitteko asiasta paremmin tietävät valaista mua, että mitä tuolla yliaikaiskontrollissa tehdään? Olen menossa ko. käynnille perjantaina ja viikkoja on silloin 41+5... Onko mitään toivoa, että käynnistäisivät tuolloin? Vai pakottavatko kärvistelemään sinne 42+1 viikoille, kun mitään terveydellistä haittaa ei ole, esim. raskausmyrkytystä... Otan myös ilolla vastaan vinkkejä, että minkä syyn varjolla saisin sen käynnistyksen perjantaille, ei vaan kestä enää tätä olotilaa. :P

En asu Suomessa, mutta mulla ainakin 40+5 käynnillä vain ultrattiin ja tarkastettiin että kaikki on edelleen kunnossa, mutta lekuri myös sorkki paikkoja aika rajusti edesauttaakseen luonnollista synnytystä. Muutama tunti siitä supistukset jo alkoivatkin ja seuraavana iltana beibi oli maailmassa. :)

Pyydä tota sorkkimista, se sattuu vain hetken, käynnistäminen kuulemma pitkään. :D

Mun neukku täti sanoi, että Kätilöopistolla herkästi käynnistävät silloin jo ballongilla. Onko sillä oikeastaan siinä vaiheessa enää väliä parilla päivällä? Täällä mennään 39+4 ja ihan saletisti kans yli luulisin. Olen kans kuullut tosta kovakouraisesta sisätutkimuksesta, että se saattas käynnistää, pyörittelevät kalvoja yms...Jaksamisia.

Mun yliaikaiskontrollissa ultrasi ja teki painoarvion ja tutki paikat.Siinä kohtaa huomasi, että olen jo 3 cm auki. Se oli kans perjantai ja ko.sairaalassa ei hoideta synnytyksiä viikonloppuisin. Mietti sitten pitkään, että aloitetaanko käynnistys vai ei. Sanoin sitten itse, että odotetaan maanantaille ja vasta sitten. Viikonloppuna ei tapahtunut mitään ja maanantaina menin sitten käynnistykselle. Aloittivat oksitosiinitipalla ja sitä pidettiin koko maanantai koko ajan annosta nostaen ja aikaiseksi tuli vain muutama pieni supistus. Illalla edelleen 3 cm auki. Yöllä pidettiin tauko ja tiistaina kalvot puhki ja oksitosiinia. Kunnon supistukset alkoi joskus puolen päivän aikaan ja lopulta kiireellisellä sektiolla vauva syntyi 15.46. Kävi ilmi, että vauva oli virhetarjonnassa ja siksi synnytys ei edennyt tuosta 3 cm mihinkään.

Takaisin