Yksityinen neuvola

En ole tullut edes ajatelleeksi, että sellainenkin vaihtoehto on olemassa.

Meillä on ollut hyvä neuvola ja lomia lukuun ottamatta on ollut aina sama lämmin ja ystävällinen, meidät henkilökohtaisesti kohtaava henkilö hoitamassa. Ymmärrän kyllä, että paikoissa, joissa pompotellaan hoitajalta toiselle, käsitellään odottajia liukuhihnatuotteina tai pidetään vain etäkäyntejä, voisi yksityinen neuvola tulla kysymykseen, jos vain siihen on varaa.

Yksityinen neuvola ei ole edes käynyt mielessä! Jos olisi varaa olisin nyt korona-aikana saattanut harkitakkin, koska neuvolalääkäreitä/lääkärikäyntejä ei juuri ole ollut. Nekin lääkärit jotka neuvolassa ovat tutkineet ovat esim. kysyneet minulta tiedänkö miten heidän uä-laite toimii ja mitä nappeja tulisi painaa...:woot:
Muuten olen ollut tyytyväinen omaan neuvolaani ja hoitajaani. Harmi vain kun hoitaja vaihtuu lapsen synnyttyä. :sad001

Muokattu viimeksi:
Yksityinen neuvola ei ole edes käynyt mielessä! Jos olisi varaa olisin nyt korona-aikana saattanut harkitakkin, koska neuvolalääkäreitä/lääkärikäyntejä ei juuri ole ollut. Nekin lääkärit jotka neuvolassa ovat turkineet ovat esim. kysyneet minulta tiedänkö miten heidän uä-laite toimii ja mitä nappeja tulisi painaa...:woot:
Muuten olen ollut tyytyväinen omaan neuvolaani ja hoitajaani. Harmi vain kun hoitaja vaihtuu lapsen synnyttyä. :sad001

Kuulostaa tutulta! Itsekin nauroin ensin lääkärille joka kyseli multa miten laite toimii, kunnes tajusin että hän oli tosissaan... Kai ajatteli että pitkälle raskaana oleva tietäisi jo. Tämä tosin oli jo kohta kaksi vuotta sitten.

Itselle ei myöskään ole tullut yksityinen neuvola mieleen. En tiennyt edes, että niitä on.

Pakko myöntää, että ihan raskauden alussa harkitsin yksityistä neuvolaa, koska ensimmäistä neuvolakäyntiäni siirrettiin 3 kertaa, ja meinattiin jopa yhdessä vaiheessa laittaa kotoani 7km päässä sijaitsevaan yksikköön, vaikka lähin on n. 1km päässä (ja toiseksi lähin 2km). :woot: Onneksi saatiin kuitenkin lopulta aika lähineuvolaan - aluksi vaikutti, että se menee myöhäisille viikoille, mutta mulla on pidempi kierto eli ovulaatio oli tapahtunut ns. ”normaalia” myöhemmin. Nyt neuvolan asiakkaana ei ole kyllä ollut mitään valittamista, kaikki on sujunut oikein hyvin ja kun mitään komplikaatioita ei ole ollut niin olen saanut ihan riittävästi tukea :)

Takaisin