Yksinodottajat

Vicki

Vasta-alkaja
Heippa!

Luon nyt tällaisen ketjun, sillä tuoreita yksinodottajien ketjuja löytyi tasan yksi joka ei tuntunut sopivalta (itselliset äidit, lapsi saatu/tehty pääosin ilman kumppania).

Kaipaan vertaistukea ja juttuseuraa muista yksinodottavista; ajatusten jakamista sekä yleistä höpinää aiheeseen liittyen.

Kaikki sellainen, jossa on kumppani mukana ja odotetaan yhdessä pariskuntana tai perheenä ikävä kyllä tuntuu todella pahalta tällä hetkellä, enkä halua sellaisessa ketjussa kirjoitella. Kun itse joutui tässä sellaisesta luopumaan.
Sen verran erilainen juttu on _yksin_ odottaminen.

Minun La on huhtikuun lopulla.
Ikää on 37, toinen lapsi tulossa (isolla ikäerolla).

Ero tulevan lapsen isästä tapahtui reilu kuukausi sitten, ja tilanne on vaikea itselleni. Lähinnä tuon tunnepuolen vuoksi. Ihan laidasta laitaan erilaisia tunteita joutunut tässä käsittelemään, tämän raskauden lisäksi ja helppoa ei ole ollut.
Tukiverkkoa ei myöskään liiemmin ole, ainakaan sellaista joiden kanssa voisi aiheesta puhua.

En ole koskaan aiemmin ollut näin haastavassa tilanteessa. Ja samalla tunnen syvää kiitollisuutta tulevasta pienokaisesta (josta oli ajatuksen tasolla jo luovuttava kunnes hän ilmoittikin tulostaan vuoden jälkeen.)

Teksti voi olla sekavaa, mutta toivottavasti tänne löytää joku jolla edes jollain tapaa samoja ajatuksia.

Muokattu viimeksi:
Moi!

Minä olen samassa tilanteessa, muutin lapsen isästä erilleen marraskuussa ja oman (esikoisen) LA on huhtikuun alussa. Ikää itsellä 35.

Ymmärrän tunnemyllerryksen, ja jos tahdot vertsikkatukea niin mulle voi laittaa yksäriäkin! ❤️ jos se on täällö mahdollista?

Hei moi! ♡

Ihanaa että löysit tämän mun aloituksen. Niin ikäviä kun erotilanteet onkin aina, eikä sellaista toivo etenkään raskauden ajalle, niin mä oon koko tämän ajan kaivannut edes yhtä vertaistuki-ihmistä jonka kanssa saisi jakaa näitä fiiliksiä. Sen verran mitä oon näitä eri palstoja selaillut niin yllättävän vähän on puhetta eroista raskauden aikana. Normi odotusketjut ei tosiaan houkuttele kun tuntuu että "kaikilla muilla" on se kumppani siinä vierellä mukana, vaikka tuskin se on koko totuus- mut tuntuu siltä että on ihan yksin vastaavassa tilanteessa :/

On pitänyt vastailla jo useamman päivän ajan, mut tässä kohtaa mulla on ollut ihan jäätävä väsymys taas päällä (nyt rv 24+5) eikä vaan saanut aikaiseksi.

Mä koitan osata laittaa sulle yksityisviestiä tässä jossain kohtaa myös :)

Hei

Olkaa iloisia erosta. Huono parisuhde perheessä on lopulta helvetti jossa kaikki kärsivät. Omasta kokemuksesta kerron. Sairastuin lopulta henkisesti huonossa parisuhteessa, josta en uskaltanut lähteä pois.
Nyt aikuisena omat lapseni ovat sanoneet että hekin kärsivät lapsena vanhempien huonon parisuhteen takia. Heidän mielestä vanhempien olisi pitänyt erota jo silloin kun he olivat lapsia. Kärvistely huonossa parisuhteessa ei toimi mitenkään.
Nyt 3 vuotta terapiassa käyneenä aloitan uuden perheen tulevana yksinhuoltajana. Minua ei kiinnosta pestä kenenkään miehen pyykkejä, eikä siivota keneenkään miehem jälkiä eikä laittaa hänelle ruokaa. Enää en palvele ketään aikuista. Aikuinen mies, hoitakoot itse itsensä. Sitäpaitsi minä tienaan enemmän kuin moni mies tekee. Miksi palvelisin aikuista miestä ja sen lisäksi taloudellisesti elättäisin hänet?

Takaisin