Yksikätistä elämää

Minttuliina

Näppärä viestien naputtelija
Mitä olet oppinut/opetellut tekemään yksikätisesti lapsen saatuasi? Tai oletko jollain muulla konkreettisella tavala muuttanut toimintaasi tai opetellut uusia kotityötaitoja? Minkä olet kokenut vaikeaksi?

Minä huomasin tänään osaavani aukaista maitotölkin yhdellä kädellä. Uunipellin laittaminen uuniin sen sijaan on haastavaa, kun meillä on sellainen outo uuni, uuniluukku "vedetään ulos" ja pellissä olevat ulokkeet työnnetään uuninluukussa olevan kannatinkiskon loviin. (Jos et tajunnut, älä huoli, itse en meinannut tajuta edes kun näin :D)

Oon joutunut tiskaamaan ja ripustamaan pyykit yksikätisesti. Yhdellä kädellä onnistuu myös tuttelipurkin avaaminen, tuttipullon kasaaminen ja täyttö.

Oon myös alkanut kantaa kaikkea hampaillani, se on automatisoitunut niin että vaikka kädet olis vapaana niin kannan silti hampailla... :D

Umm, nyt kun alkaa miettiä, niin ei tule oikein mitään mieleen, mutta paljon sitä yhdellä kädellä on oppinut tekemään!

Ainakin juuston leikkaaminen yhdellä kädellä - mikä tosin on kyllä aika hankalaa.. :D

Takaisin