Sanya
Oman äänensä löytänyt
Arki kiireineen ja velvollisuuksineen kaataa äidit ja iskät vuorotellen sohvalle lähes koomaa muistuttavaan tilaan. Liian usein unohdamme, että jälkikasvun kanssa puuhaaminen on arvokasta aikaa yhdessä ja tilaisuus myös vanhemmille RELATA VÄLILLÄ.
Mistä ihmeestä on juurtunut yhteiskuntaamme käsitys, että oikea tapa leikkipuistossa on lasten leikkiä ja vanhempien möllöttää passiivisina vieressä? Pyh, sanon minä ja lasken vielä viidennen kerran liukumäestä!
Seuraavassa ilmaisia ja kaikkien saatavilla olevia puuhaesimerkkejä. Mikäli perheessänne on koiria, ottakaa ne puuhasteluihin mukaan (paitsi lasten leikkipuistoon ei sitten wuffeilla ole asiaa )
Lapset - mikä ihana tekosyy!
Mitä te teitte tänään yhdessä kikattaen kippurassa?
Me teimme muovailuvahasta muoteilla viidakon eläimiä, jotka olivat jokseenkin oudon värisiä. Tämän jälkeen vielä matkimme niiden ääniä :). Kokoonpano oli seuraava: Minä (äiti 33v), tytär (2v) sekä koira (4,5v) (+lila apina, vihreä norsu, keltapunainen sammakko ja pinkki seepra harmailla raidoilla). Koiralle ei tietenkään muovailuvahaa käsiteltäväksi annettu, mutta se osallistui aktiivisesti ääntelyihin kyllä :)
Mistä ihmeestä on juurtunut yhteiskuntaamme käsitys, että oikea tapa leikkipuistossa on lasten leikkiä ja vanhempien möllöttää passiivisina vieressä? Pyh, sanon minä ja lasken vielä viidennen kerran liukumäestä!
Seuraavassa ilmaisia ja kaikkien saatavilla olevia puuhaesimerkkejä. Mikäli perheessänne on koiria, ottakaa ne puuhasteluihin mukaan (paitsi lasten leikkipuistoon ei sitten wuffeilla ole asiaa )
Lapset - mikä ihana tekosyy!
- Kuralätäköissä hyppiminen
- Liukumäestä laskeminen tai koko perheen pyöräilykisa
- Laulaminen ja soittaminen yhdessä
- Lautapelien pelaaminen
- Eväsretket luonnossa
- Seikkaileminen pimeässä illassa otsalampun kanssa
- Temppurata olohuoneessa
- Lumiukkojen tai hiekkalinnojen rakentaminen sekä veistosnäyttely
- Koiran koulutus vanhempien ohjauksessa
- Sormivärimaalaus, ikuistetaan kaikkien perheenjäsenten jalkojen ja tassujen jäljet
Mitä te teitte tänään yhdessä kikattaen kippurassa?
Me teimme muovailuvahasta muoteilla viidakon eläimiä, jotka olivat jokseenkin oudon värisiä. Tämän jälkeen vielä matkimme niiden ääniä :). Kokoonpano oli seuraava: Minä (äiti 33v), tytär (2v) sekä koira (4,5v) (+lila apina, vihreä norsu, keltapunainen sammakko ja pinkki seepra harmailla raidoilla). Koiralle ei tietenkään muovailuvahaa käsiteltäväksi annettu, mutta se osallistui aktiivisesti ääntelyihin kyllä :)