Samaa on tullut pohdittua päivät päästään :( Meidän poika täytti just 2v, yhdessä ollaan oltu 6v ja koko tuon ajan tää suhde on ollut tosi vaikea. 3 vuotta sitten kerran jo erottiin, mutta palattiin yhteen ja toisaalta kadun sitä nyt, toisaalta tietenkään en kadu sitä, että olen maailman ihanimman lapsen hänen kanssaan saanut. Minusta pienellä lapsella ei siis juurikaan ole osaa eika arpaa meidän ongelmiin. Asetelma on se, että rakastan miestä, olen rakastanut koko ajan, jostain kumman syystä - kuitenkin tää suhde tukahduttaa mut vielä hengiltä. Arvelen, että mieheni kärsii jonkinlaisista mielenterveysongelmista, mutta itse kieltää tietenkin kaiken.. Eli stressaa aivan järjettömästi kaikesta, esim. terveydestä ja etenkin ajasta, mitä ei ole koskaan mihinkään tarpeeksi, on suurimman osan ajasta pahalla tuulella, kireä kuin viulunkieli ja sitten pieninkin mahdollinen juttu laukaisee raivon. (ei kuitenkaan väkivaltaa) Kuulemma ilo on hävinnyt hänen elämästään. Haluaa vain omaa aikaa, ei puhettakaan, että tehtäisiin yhdessä koko perhe jotain, joko istuu koneella tai harrastaa omia juttujaan. Minä hoidan kodin, lapsen ja 2 koiraamme, koirista etenkin otamme yhteen jatkuvasti, miehen mielestä niistä pitäisi luopua kun ne pilaavat elämän.. Ne on kuitenkin vielä se ainoa mun oma juttu ja ilo, joskin voimat alkaa olla niin lopussa, että ei niistäkään oikein jaksa iloita. Yhteistä aikaa meillä ei myöskään ole, mies on kärsinyt haluttomuudesta melkein koko yhdessäoloaikamme, ja nyt sekin on vain pahentunut, ei ole kosketuksia, läheisyyttä, ei mitään. Puhumisesta ei oikein tule mitään, menee syyttelyksi ja minä olen syyllinen kaikkeen, itse en koskaan saisi häntä kritisoida. Välit on tosi tulehtuneet :( Mies irtisanoutui töistään viime kesänä ja sen jälkeen on vaihtunut
suunnitelmat parin kuukauden välein, milloin haluaa opiskelemaan
yliopistoon, milloin kouluttautua johonkin täysin erilaiseen. Alan olla
todella ahdistunut jo siitäkin, että heti kun johonkin ehtii tottua
johonkin ajatukseen niin jo se vaihtuu. Tällä viikolla soitin perheneuvolaan kun ei tätä enää kestä. Nyt jonotetaan sitten perheterapiaan.. Toinen puoli musta haluaisi vain lähteä, koska ajatus siitä, että saisin olla lapsen kanssa yksin tuntuu niin huojentavalta ja helpolta ilman miehen ongelmia, ailahtelevuutta, äkkäilyä, mittasuhteettomia reaktioita. Toisaalta rakastan kaikesta huolimatta, on mulla varmaan päässä vikaa kun en itsekään tajua miksi. Ja sitten ajatus pienen lapsen kodin rikkomisesta vaan tuntuu pahalta.. Sitä vaan aina haluaisi uskoa parempaan, että jos sittenkin jotenkin asiat saataisiin kuntoon. Milloin on lupa luovuttaa? Tuntuu järjettömän pahalta tavata ystäviä rakastavine puolisoineen, silloin sitä aina tajuaa kontrastin tähän meidän elämään. Onhan meillä jotain positiivistakin, eli lapsen kasvatuksesta ei olla koskaan riidelty, muutenkin arvomaailmat meillä kohtaa mut muuta ei sitten olekaan enää. Lisäksi itse toivoisin jossain vaiheessa toista lasta, mies täysin poissulkee sellaisen mahdollisuuden, koska "sitten hänellä ei enää omaa aikaa olisi koskaan".. Mä en tajua, kun musta ihaninta on yhteinen aika rakkaitten ihmisten kanssa ;( Kiitos kun sain vuodattaa, alan vaan olla niin uupunut tähän tilanteeseen, tää suhde imee musta kaikki voimat. Järki sanoo ettei tästä tulee koskaan enää mitään, miksi sitten on niin vaikea lähteä?