Yhdysvaltain presidentinvaalit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Pian valitaan USA:n seuraava presidentti. Oletko seurannut vaaleja? Kumpi voittaa? Kumman pitäisi voittaa?

Olen seurannut. Jos Trump voittaa, boikotoin kaikkea mikä vähänkin tuottaa iloa tai taloudellista hyötyä Yhdysvalloille. Miten missään demokratiassa voi olla noin paljon idiootteja? Onko siellä todella niin heikosti koulutettuja ihmisiä, etteivät osaa ajatella itse vai onko ihmisillä siellä vain matalampi älykkyysosamäärä kuin muissa demokratioissa?

Olen seurannut. Jos Trump voittaa, boikotoin kaikkea mikä vähänkin tuottaa iloa tai taloudellista hyötyä Yhdysvalloille. Miten missään demokratiassa voi olla noin paljon idiootteja? Onko siellä todella niin heikosti koulutettuja ihmisiä, etteivät osaa ajatella itse vai onko ihmisillä siellä vain matalampi älykkyysosamäärä kuin muissa demokratioissa?

Täällä samoja ajatuksia. Toivon että Trump ei voita. On niin itseään täynnä ja ei edistä ihmisten tasavertaisuutta millään muotoa.

En ole hirveästi seurannut, mutta Trump on ollut niin huono presidentti ettei toinen vaihtoehto voi olla huonompi. Toivon siis että Trump ei voita.

Ongelma varmaan piilee siinä, että ensinnäkin peruskoulutustaso on siellä paljon heikompi kuin meillä. Kriittinen ajattelukyky puuttuu, ja yhden vahvan persoonan julkaisema mielipide omaksutaan heti absoluuttisena totuutena. Trump on onnistunut siinä vaarallisen hyvin. Nuoret alkavat onneksi herätä ja tiedostavat tulevaisuutensa olevan vaakalaudalla. :pompus:

Kaksipuoluejärjestelmä on aika älytön. Puolueiden mielipiteet ovat monesti niin ääripäitä toisistaan, jolloin päädytään jäykästi esim. aseiden kannustajien, abortin vastaisten tai ilmasto-ongelman tunnustavien puolelle. Siis äänestetään puoluetta vain parin itselle merkitsevän asian näkökulmasta, piittaamatta ko. puolueen ehdokkaan taidoista. :shifty: Koska ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa.

Itse äänestäisin kokenutta ja inhimillistä Bidenia. Mielenkiinnolla odotan, tuleeko Melanian mahdollista avioeroa sekä paljastuskirjaa.. :wink

Seuraan intensiivisesti ja jännitän. Vaikka kyseessä ei ole Suomen presidentti, ko. henkilö istuu niin isolla pallilla, että sillä on vaikutusta meidän elämäämme. En kerta kaikkiaan kestä, jos Trump voittaa. Hän on rasisti, misogynisti ja denialisti ainakin ilmastonmuutoksen ja sen hillitsemiseksi vaadittavien keinojen suhteen.

En vieläkään voi käsittää, miten sellainen ihminen on voinut tulla valituksi presidentiksi. Hänhän on kuin isokokoinen taapero, joka ei kestä hitustakaan kritiikkiä ja raivoaa heti, kun meinaa hävitä pelin. Tämäkin nyt meneillään oleva touhu on aivan käsittämätöntä - valheellista itsensä voittajaksi julistamista, vaalivilppisyytöksiä ja ties mitä. Huh huh. Toivon todella, että Biden voittaa.

Me olemme miehen kanssa seuranneet ja CNN on päällä telkkarista kaiket päivät. Jännittää, pelottaa, ihmetyttää. Trump on niin käsittämätön, ei voi kuin ihmetellä. Toivon hartaasti, että Biden voittaa.

Älytön jännitysnäytelmä. Oikeastaan Trump tekee tästä kuin parastakin saippuaoopperaa. Huvittaa kun isot tv-kanavatkin keskeyttää lähetyksen puheesta, jossa huudetaan omasta voitosta ja vaalivilpistä ilman todellisia perusteita.

Näissä vaaleissa on vahvasti menossa asetelma maaseutu vs kaupungit. Näkyy selvästi kartoista. Kyllähän joillekin Trump edustaa perinteisten arvojen lisäksi sitä amerikkalaista unelmaa, vaikkei köyhänä syntynytkään. Biden varmasti petaa tässä lisäksi polkua Harrisin presidenttiydelle, joko jo omana kautena, tai seuraaviin vaaleihin.

Seuraan intensiivisesti ja jännitän. Vaikka kyseessä ei ole Suomen presidentti, ko. henkilö istuu niin isolla pallilla, että sillä on vaikutusta meidän elämäämme. En kerta kaikkiaan kestä, jos Trump voittaa. Hän on rasisti, misogynisti ja denialisti ainakin ilmastonmuutoksen ja sen hillitsemiseksi vaadittavien keinojen suhteen.

En vieläkään voi käsittää, miten sellainen ihminen on voinut tulla valituksi presidentiksi. Hänhän on kuin isokokoinen taapero, joka ei kestä hitustakaan kritiikkiä ja raivoaa heti, kun meinaa hävitä pelin. Tämäkin nyt meneillään oleva touhu on aivan käsittämätöntä - valheellista itsensä voittajaksi julistamista, vaalivilppisyytöksiä ja ties mitä. Huh huh. Toivon todella, että Biden voittaa.
Hyvin luonnehdittu. Minusta edellisten vaalien alla kävi jo selvästi ilmi, minkälainen hän on ja pidin hänen ehdokkuuttaan vain vitsinä, johon toki jotkut uskovst kun toistetaan iskulauseita ja luvataan talouskasvua. Kun tulos tuli, olin täysin tyrmistynyt ja epäuskoinen. En voinut uskoa, että amerikkalaiset ovat niin typeriä.

Olin aivan varma, että Trump voittaa. Koska kansakunnan ulkoisten kriisien on kautta aikojen todettu nostavan istuvan presidentin suosiota, vaikka ne kriisit olisivat sen presidentin aiheuttamiakin. Trump on kyllä sählännyt niin pahasti, ettei edes tuo vienyt häntä voittoon -- tosin uskon, että ilman koronaa Biden olisi voittanut vieläkin suuremmalla äänimäärällä.

Mitäs sitten jos (kun) Trump ei suostu hyväksymään tulosta, jossa hän ei voita vaaleja?
Varmasti siitä tapellaan oikeudessa, mutta hän on menettänyt myös republikaanien suosiota, eikä siksi enää saa tuomareiden suosiota asiassa. Tuomareilla on vihdoin syy päästä pois Trumpin vallan alta menettämättä kasvojaan.

Itse toivoin kovasti, että trump häviäisi, mutta ikävä kyllä ei Bidenkään taida olla kovin paljon parempi ehdokas. Mitä olen lukenut, niin on kovin unohtelevainen ja sekavanoloinen. Mutta aika näyttää kuinka käy.

Takaisin