Yhdistelmävaunut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tutek Turran
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
T

Tutek Turran

Vieras
Olen tässä yrittänyt etsiä tietoa vaunuista ja olinkin jo päätynyt Emmaljungan Duo Edgeihin, mutta sitten törmäsin tällaisiin Tutek Turran -merkkisiin vaunuihin, jotka näyttävät aivan ihanilta, mutta käyttökokemuksia niistä ei löytynyt millään! Ilmeisesti niin uusi merkki ainakin Suomessa. :confused004 Joten nyt kysynkin että onko kellään käyttökokemuksia näistä? Kaikki tieto mitä irtoaa, otetaan mielellään vastaan! Kiitos jo etukäteen! :happy7

En noista Tutek Turraneista tiedä, mutta meillä on käyttöönottoa odottamassa käytetyt Emmaljungan Duo Edget, ja niitä on kyllä pakko suositella tosi lämpimästi, vaikkeivat ole vielä "tositoimiin" päässeetkään. Ne rullaa tosi kevyesti ja kaikki yksityiskohdat on viimeisen päälle huolitellut ja mietityt. Laatuvaunut kerta kaikkiaan.

Mäkään en voi sanoa olevani mikään vaunu/ratasekspertti, mut siis mullehan oli alusta alkaen selvää, et mä en tule laittamaan montaa sataa euroa Emmaljungiin (niitä mitenkään mollaamatta). Mä vaan en tahdo maksaa käytetyistä yhdistelmistä niin paljon, millä saisin vähän halvemmat vaunut uutena.

Mä kotiutin vaunula-verkkokaupasta Firkon-merkkiset yhdistelmät (tosi makeilla kuoseilla <3), ja voin kertoo et ovat kyllä jokaikisen euron veroiset! Ne on tosi simppelit ja yksinkertaiset vaunut, todella kevyet työnnellä ja näppäränkokoiset. Ja maksoivat neljäsosan siitä, mitä Emmaljungat uusina. Kyllä kannatti! :)

Juu, noista Duo Edgeistä olen kyllä kuullut paljon hyvää ja se on edelleen se varma vaihtoehto, jos en uskalla lähteä noihin Tutekeihin. Itse ajattelen vaunujen ostamisen sillä tavalla, että mieluummin ostan varmasti hyvät (ja usein hyvä ja halpa ei kulje käsi kädessä) jotka kestäis sitten mahdollisilla tulevilla pikkusisaruksilla myös. Ja jos ei lapsia tule lisää, niin laadukkaat vaunut saa yleensä myytyä käytettynäkin eteenpäin ihan hyvällä hinnalla. Myöskin vaunujen ulkonäkö on mulle sen verran tärkeä, että esim. Brion vaunut eivät tule kysymykseenkään ihan jo ulkonäkönsä puolesta. :happy118

Minäkään en osaa ikävä kyllä sanoa mitään noista Tutek Turraneista, mutta täältäkin halutaan antaa ihan kuivaharjoittelun, huolellisen vertailun ja tutkimisen perusteella jälleen yksi suositusääni Emmaljungan duo Edgeille!

Kävimme lastentarvikeliikkeissä lykkimässä ja tutkimassa useampia eri merkkejä ja malleja, ja vaikka kuinka aluksi yritin vieroksua Emmaljungia juurikin uusien kirpeän hinnan vuoksi, päädyimme lopulta ajamaan 200 km hakeaksemme huippuhintaiset ja ennen kaikkea -kuntoiset Duo Edget odottamaan esikoista kyytiinsä. Mielestäni ei kannata antaa uusien Emmaljungien hinnan hämätä, jos todelliset laatuvaunut haluaa: jo pari vuotta vanhat vaunut saattaa hyvällä tuurilla löytää kolmasosalla uusien hinnasta. Meillä on vm. 2010 vaunut, hintaa oli 400€, ja vaunuissa ei ole käytännössä mitään käytön jälkiä. Ostimme parvekevaunuiksi pari vuotta vanhat ns. "halpavaunut" (jotka tosin nekin ilmeisesti maksavat n. 700€ uusina... :confused5 ) ja on kyllä pakko todeta, että materiaalit, kuosit ja varsinkin mekaaniset, liikkuvat osat (joiden pitää eniten kestää kulutusta) ovat ihan eri planeetalta. Emmaljungat ovat ihanan viimeistellyt, kankaat todella paksut ja muhkeat ja pari vuotta vanhoistakin löytyy jo vaikka mitä hienouksia, joita en olisi itse ainakaan näin lapsettomana osannut edes kaivata. :laughing002

Summa summarum, kannattaa todella panostaa vaikka se 400-500€ käytettyihin laatuvaunuihin, kuin ostaa halpaa uutta - ainakin, jos toiveissa olis vielä joskus esikoiselle pikkusisaruksia tai toiveena saada vaunuista vielä jonkinlaista jälleenmyyntihintaakin. :)

Kirjoita tähän...
Takaisin