Yövuoroja tekevät

FantaViona

Silmät suurina ihmettelijä
Miten raskaus on vaikuttanut työntekoon tai yöllinen työnteko raskauteen? Miten teillä on työpaikalla tapana, loppuuko yövuorot jossain vaiheessa raskautta?

Mä periaatteessa tykkään yötyöstä, mutta nyt on ollut niin väsynyttä ja luulen, etten kovin pirteäksi keskiraskaudessakaan muutu. Eli voisin varmasti toivoa, ettei yövuoroja olisi, en oikein tiedä vaan, onko meillä mitään virallista ohjeistusta yötyöhön ja raskauteen.
 
Meillä ei ole mitään vakikäytäntöä yövuorojen suhteen, mutta itse puhuin pomolle että teen siihen asti kun pystyn ja sit vaan päivävuoroo :) Nyt oon jo huomannu, että yövuorot on tosi rankkoja: jalat turpoo, pahoinvointi voimistuu ja väsyttää ihan törkeesti..
 
Mulle aamuvuorot on pahimpia! :hungover:

Mulla oli viimeks yovuorot ennen joulua, silloin kylla vasytti enemman kuin normaalisti ja oli koko ajan huono olo, ei siis johtunut yotyosta vaan ihan yleisesti etoi 24/7.

Seuraavat yot on helmikuun alussa, uskon etta ne menee viela ihan hyvin. Meilla on aina 7 yota putkeen mut ei niita tosiaan kovin usein osu kohdalle. Ma oon aina ollu se joka tekee kaikki ylimaaraiset tarjolla olevat yot, koska mieluiten tekisin pelkkia oita jos voisin. Taytyy nyt sit vaan katsoa mika on olo ja kuinka jaksaa..

Kylla sit jos ei jaksapystykykene niin varmasti onnistuu vaihtaa ne pois. Vikat yot ennen kesa-/aitiyslomille jaamista ois kai toukokuulla, saa nahda saako ne viela tehtya..
 
Mulle yövuorot on kauheita. Mulle tulee sydämen tykytyksiä. Onneksi ei ole nyt ollut yövuorossa
 
Mä en viel osaa sanoa ku viimeks ollu yövuorot silloin ku plussasin ja seuraavat vast tulos, niin sit vast näkee miten käy :) mut toivon voivani tehä mahd pitkään ja sit ku en enää niin teen pääasiallisesti iltaa, koska en ole aamuihminen ollenkaan :D
 
Mulla ois ollut just yövuorot mut pahoinvointi niin rajua että ilmotin pomolle etten voi niitä nyt tehdä. Ne sain onneks vaihdettua iltavuoroiksi. Parin viikon päästä lisää öitä luvassa, jos pahoinvointi jatkuu en pysty niitä kyl tekemään :sad001 tällä hetkellä tuntuu et vaan iltavuorot luonnistuu ja nekin huonosti. Oon menos ma lääkäriin hakemaan saikkua kun oksennan nyt useita kertoja päivässä ja työ missä ei pysty irrottautua yhtäkkiä potilaan luota jos tulee huono olo :wtf:
 
Mulla kans tulos yöt ensviikol ja kauhulla ootan,et miten jaksan valvoa.. nyt on nimittäin iskeny se väsymys ihan kunnolla,nukun monet päiväunet päivän aikana.. Pomolle jo laitoin viestiä,että laittaa mulle mahdollisimman vähän yövuoroja tai ainakin niin,ettei oo ku yks yö kerrallaa.. yleensä teen 2 yötä peräkkäin.. en oo viel pomolle kertonu raskaudesta,mut kai se koht on edes :P
 
Yössä ollaan tälläkin hetkellä. Kyllä tää on rankempaa nyt kun masussa pien kasvaa. Toivon et jaksaisin viel kun en tiiä mistä mulle saadaan tarpeeksi tunteja jos en näitä pysty tekemään.
 
Mä niin toivon, että jaksan loppu kuusta tehdä kolme yötä putkeen. Onko vinkkejä mitä syötte yön aikana.?
 
Apuva, nyt edessä kaks yötä joita en oo raskauden alettua tehny ollenkaan! Kyllä jännittää. Otan paljon eväitä ja hyvää päivää sitrusjuomaa kun siinä on vähän kofeiinia. Eväitä oon laskenu niin et parin kolmen tunnin välein otan jotain pientä.(jos siis ehdin ja ei oo hullu kiire).
Nyt viel pikku päikkärit et jaksais..!
 
Jaksoin valvoa yllättävän hyvin mutta nyt herättyä ei olo oo mikään mainio. Noh, lepäilyä ja torkkumista vielä ilta ja sit toinen yövuoro. :)
 
Mä olen nyt vähentänyt yövuorojen tekoa, koska tuntuu että paljon rankempaa valvoa. Seuraavana päivänä on ollut myös melko huono olo. Ennen raskautta jaksoin yöt hyvin. Meillä pitää tehdä öitä ilmeisesti jonnekin 27. viikolle asti. Yritän siis tehdä vaan sen 1-2 yötä kolmen viikon listassa.

Mä syön yleensä yövuoroissa viiliä, leipää ja hedelmiä. Varalta on myös joskus ollut karkkia tai suklaata, kun pahimpaan pahoinvointiaikaan ei välttämättä mikään muukaan meinannu maistua.
 
Tiedossa nyt kolme yötä töissä.. Jännäkakat housussa. Aijon sanoa työkaverille tilastani, että ei ihmettele jos olen väsynyt. Huomenna varmaan krapula olo... Toivottavasti tää ei vaikuta vauvaan mitenkään. Ajattelin syödä mahd. vähän hiilareita mut otan kaikkea salaattia, kanaa, tomaattia töihin ja syön jatkuvasti..
 
Jee! Mulla näyttäs nyt olevan ylvuorot raskausajalta takana! :)
Jaksoin kyllä valvoa yöt mutta palautuminen on ollut hidasta..
 
Paraaikaa yövuorossa. Tein ensin iltavuoron ja päälle tuli yövuoro. Työkaveri sairastu eikä oikein ollut muita vaihtoehtoja kun minä. Rankkaa on selkää särkee ja vatsaa välillä pistää ja väsyttää aivan kauheesti. Mutta normaalista mulla on yks yö kolmeen viikkoon. Teen niin kauan kun vaan jaksan.
Evääksi otan yleensä jotain hedelmään, jugurttia ja pai voileipää riippuu vähän mieliteoistakin :wink
 
Auts, tommonen tuplavuoro on kylla varmasti rankka! Mulla alkaa nyt torstaina 7 yovuoron putki ja sit seuraavat - ja vikat - on toukokuussa, toivotaan etta ne viela jaksaa tehda, koska normaalisti yot on kylla mun suosikit. :)
 
Takaisin
Top