Yöt vauvan kanssa

Viime yönä mies oli vauvan kanssa. Vauva oli nukkunut 23.30-03.00, söi, oli hereillä ja söi taas 05.00, oli hereillä ja lopulta mies toi vauvan minulle 06.50. Ja sain vauvan nukkumaan sitterissä 07.30 jälkeen kun annoin ensin maidon. Ja nukkui siinä sen ajan ennen kuin lähdettiin lääkärille. Jossa sitten todettiin pieni refluksi ja siihen sitten lääkityksenä sakeuttaja ja levolac 2,5ml joka ilta, niin kauan kuin käytetään sakeuttajaa. Lisäksi lääkäri piti tärkeenä, että jokaisen maidon jälkeen vauvalle annetaan n. 20ml vettä, joka sitten poistaa sakeuttajan aiheuttamaa janoa. Ja näin vältytään liikasyömiseltä. Vauvalla on myös jäänyt kehittymättä nieleminen ja tästä johtuen tekee kielellä sellaista liikettä, joka sitten myös tekee sen että maito ei pääse mahaan asti kunnolla ja valuu suupielistä... No näillä mennään ja katsotaan josko se levolac helpottaisi yöllisiä vatsavaivoja..
 
Meillä tosiaan vauva nyt 3 viikkoinen ja alkanut kukkua yöllä koko ajan enemmän ja enemmän. Viime yö meni taas kokonaan valvoessa.
 
Meillä 6 viikkoinen herää syömään yöllä 3-4 h välein, sitten nukahtaa uudestaan. Kellontarkkuudella en osaa sanoa, mutta periaatteessa noin.
Nukkuu rauhallisesti ja ruokahetkiä lukuunottamatta yhteen kyytiin 8-10 h. Paitsi jos on pakko vaihtaa vaippa, silloin havahtuu pitkäksi toviksi hereille vaik kuinka vaivihkaa sängyssä pimeessä yrittäisin tehdä.. joten koitan välttää vaipanvaihtoja, paitsi jos rutisee tavaraa oikein kunnolla.
Yö tytöllä alkaa joskus 23-01 välillä, nukkuu perhepedissä mun ja seinän välissä ja osoittautunut hyväksi järjestelyksi. Toisin kuin siskonsa, tämä hyväksyy tutin ja sen kanssa myös nukahtaa, joten ei ole tarve olla itse nahkatuttina viiden tunnin sessiota. ':) Masuvaivoja esiintyy välillä, mutta ei sentään koliikkia. Sekin koettu kolme vuotta sitten. :sad001

Haasteena se kun esikoinen nukkuu omassa huoneessaan ja siellä välillä herää painajaisiin/potalle tai pitää mennä mittaan sokeri, niin sit pientä hivuttautumista. :D Ja välillä ne herää yhtaikaa ja sitten syöksyilen edes takaisin tai otan vauvan mukaan isosiskon luo.. o_O
Isosisko siirtyy usein aamuyöstä myös meidän sänkyyn, mun ja miehen väliin, niin SITTEN on ahdasta.

Päivällä eletään lastentahtisesti. Päivä päivältä enemmän kuopus vaatii huomioo ja seurustelua, mut nukkuu myös parit, jopa kolmet kolmet päikkärit. :)
 
Refluksi kiusaa meilläkin vauvaa.
Alkoi 2viikkoisena. (Hikkaa ja nieleskelyä oli kyllä jo vastasyntyneestä asti)
3vk iässä alkoi yölliset kipuitkuhuudot.
Piigeeli Silicea auttoi hyvin pahimpaan kipuitkuun.
Nyt enää kitistään öisin noin tunnin ajan syötön jälkeen. Vauva on onneksi välillä niin väsynyt että syö vain vähän. Tällöin päästään heti röyhtäisyn jälkeen nukkumaan.
 
Annmarie, haluaisin ehdottomasti kokeilla tuota geeliä, sekö on myös ihan näin pienelle ok? Millaisella annostuksella? Ja miten sen saa annettua?
 
Annmarie, haluaisin ehdottomasti kokeilla tuota geeliä, sekö on myös ihan näin pienelle ok? Millaisella annostuksella? Ja miten sen saa annettua?
Piigeeli on ihan turvallista. Myös vauvoille.
Ei aiheuta allergiaa, eikä sisällä mitään myrkyllisiä ainesosia.
Antaa suojaavan kalvon. Esim. Refluksiin vauvoille määrätään usein Gaviscon joka sisältää myös pääosin piigeeliä...
Valitettavasti Gaviscon sisältää myös alumiinia ja on siksi annettava pienille vauvoille vain kuuriluontoisesti.
Mä annoin aluksi 3-4krt/vrk. 1ml ennen syöntiä.
Toisena päivänä jo loppui kipuitku.
Kolmantena annoin enään aamulla ja illalla. Nyt otetaan enään vain iltaisin.

Mä annan sen millilitran lääkeruiskulla suoraan suuhun.
Ekalla kerralla tyttö irvisteli ja itki, mutta nykyisin tuntuu ottavan tuon iltaisin ihan mielellään.
 
Kiitos paljon! Nyt pitää toivoa, että meidän apteekista tai luontaistuote kaupasta löytyy. Tosin katsoin, että ainakin yliopistollisesta apteekista saa tilattua.
 
Takaisin
Top