Yösyötöt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lirtsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta kaverit ovat lopetelleet noin 6 kk ikäisiltä yösyötöt, mutta vasta kun neuvolasta on saatu lupa. Toiset ovat lopettaneet hiljalleen, toiset kertaheitolla ja toiset antaneet vettä maidon sijasta öisin, riippuen täysin lapsen ja perheen tarpeista.

Esikoinen lopetti tosi aikaisin, muistaakseni oli 3kk kun ei enää syönyt öisin. Oli korvikkeella lähes alusta saakka. No, neiti 9,5kk syö edelleen 200ml maitoa kerran yössä. Itse voisin mielelläni luopua jo tuosta yhdestäkin syötöstä mutta neiti taitaa olla toista mieltä.

Meillä yösyötöt loppuivat lapsentahtisesti n. 10kk iässä.

N. puolivuotiaaksi saakka neiti heräili 2-3 tunnin välein yöllä yömään.
Puolen vuoden iässä alkoi ekan unipätkän nukkua n. 5 tuntia, siitä sit heräily jatkui 2-3 tunnin välein.
Joskus 8kk iässä söi suunnilleen 1-3 kertaa yössä.
Ja sitten tosiaan 10kk paikkeilla yösyötöt jäi vallan pois, tai aamuyöllä saattoi olla yksi kerta.
Nyt neiti täytti juuri vuoden eikä tosiaan enää edes aamuyöllä herää tissittelemään.

Eli en varsinaisesti vieroittanut mitenkään yötissittelystä, mutta en siis antanut neidin koskaan nukahtaa yöllä rinnalle vaan puoliunisena siirsin sänkyynsä.

Meillä tyttö lopetti itse yösyömisen vajaa 6kk ikäisenä. Tiedä sitten johtuiko siitä, että on korvikelapsi.

Meidän korvikkeella oleva poju päätti jo 10 viikon iässä että yöt on nukkumista varten :smug:

Meillä esikko lopetti 5kk iässä yötissittelyn, toinen lopetti 6kk iässä ja 3 lopetti 10kk iässä. Riippuu siis paljon lapsestakin tuo lopetus, toiset tarttee useammin ruokaa kasvaakseen. Mie oon siis antanut vauvan päättää millon lopettaa syömisen yöllä.

Nyt voin kirjoittaa oman kokemukseni. Lopetin 7-kuisen vauvani yösyötöt, koska en jaksanut heräillä 1-2 kahden tunnin välein. Vauva söi joka heräämisellä. Siirrettiin hänet omaan huoneeseen ja naps, yösyötöt loppuivat siihen! Hän varmaan heräilee itseksiään, mutta ei kaipaa mitään. Hän kyllä herää nyt tunnin, pari normaalia aiemmin, mutta se ei haittaa, kun itse saa nukkua yön hyvin siihen asti. Meillä yösyöttöjen lopettaminen kävi ihmeellisen kivuttomasti.

Ensimmäinen heräili varmaan n puoli vuotiaaksi 3 tunnin välein syömään, toiset pari kertaa yössä ja 3-6kk ikään saakka... Aikalailla lapsen ehdoilla olen mennyt

Meillä kaksoset söivät kerran tai enintään kaksi kertaa yössä. Yöt olivat ja ovat edelleen hirmuista hulinaa, joten neuvola suositteli kokeilemaan yösyötöistä luopumista. Yösyötöt loppuivat 8kk iässä melko helposti. Öitä se ei rauhoittanut yhtään..

6kk ikäisenä, ennen sitä yöt oli kamalia, joka 30-60mim välein heräilyä tissille. Ihan tosi pienenä nukkui 1-2 heräily yössä ja sit oliko 3kk ikäine kun alkoi tiheä herääminen.

Meillä lopetettiin 1.1v iässä. Oltiin päätetty ett miehen loman aikana vierotetaan eroon, kaksoset söivät 1-2 kertaa yössä. Olimme valmistautuneet huuto öihin, mutta sellasia oli vain kaksi kertaa pojan kohdalla ja tyttö nukkuu heti läpi yöt ja sen kahden yön kuluttua molemmat ovat nukkuneet yönsä heräämättä. Uskon että meillä oltiin tuossa iässä valmiita yömaidosta luopumaan ni siks kävi niin helposti.

Meillä yösyötöt loppui itsestään 1v 4kk iässä kun poika alkoi itse nukkua yön yli. Sitä ennen oli pitkään yksi yösyöttö aamuyöstä sillai että sekin oli varsinkin loppuvaiheessa vähän niin ja näin et oliko se edes yösyöttö, mut en muista millon siirryttiin siihen malliin.

Takaisin