Yökukkuminen :s

Panda2016

Vauhtiin päässyt keskustelija
Syysmammat 2016
Onko täällä kellään näitä yökukkumisia (nytkin klo 03.00) ja sitten päivällä pitkään nukkuminen?? Haluaisin normaalin unirytmin takaisin!!! (22.00-09.00)
 
Kyllä! Kyllä kyllä kyllä, täältä löytyy! Koko perhe yökukkujia. Oma luontainen unirytmi on noin 02-10, että on tässä sopeutumista "normaalien" ihmisten rytmiin. Pari viikkoa taas onnistuneesti sain unta jo ennen kahtatoista ja heräsin noin puoli kahdeksan aikaan. Sitten yksi huonosti nukuttu yö, ja taas on unirytmi päin honkia. :arghh:
 
Hep, täällä kukutaan. Eikä kyllä liity mitenkään mun normaaliin unirytmiin...
7kk ikäinen poikavauva on jo oppinut nukkumaan yönsä yhdellä syötöllä, mutta tämä mamma se vaan valvoo aina sinne ekaan syöttöön saakka, ja sen jälkeen torkkuu sen kolme-neljä tuntia kunnes taas herää viimeistään seitsemältä. Päivällä ei malta nukkua päikkäreitäkään (kun ei tuo poikakaan kovin pitkiä sellaisia nuku enää).
Mutta syy taisikin löytyä. käyn ilmeisesti ylikierroksilla.. o_O
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/1...-vinkit-herailyn-ja-hermoilun-hillitsemiseksi
 
Vaikka yritän energiaa päivällä kuluttaa niin silti joka yö valvon tänne yli 03.00.... Sitten menee aamupäivä nukkuessa vaikka voisi tehdä vaikka mitä. Osa syy miksi valvon niin voisiko olla että puoliso tekee yötyötä ja olen muuten tottunut nukkumaan hänen vieressään joka yö.
 
Minä olen yökukkuja ja olen ollut sitä lapsesta asti. En ole karvoistani mihinkään päässyt vaikka ollaan jo kolmenkympin paremmalla puolella. Ilta on meikäläisen parasta aikaa ja energiaa riittää. Tähän ei auta sekään että nousisin aikaisin aamulla. Lapsetkin tuntuu olevan enemmän illanvirkkuja ja se sopii mulle hyvin. Aamuisin noustaan ihan rauhassa omaan tahtiin. Melkoinen muutos on luvassa kun päiväkoti ja työt alkaa.
 
Täältä löytyy kanssa varsinainen yökukkujien perhe. Poika menee nukkumaan kymmeneltä ja me itse vasta yöllä. Aamuvuoropäivät on yrittäneet nyt töiden alettua vähän korjata rytmiä, mutta eipä se kauaa pysy kuosissa kun ei tarvitse jatkuvasti herätä aamuyöllä. Onneksi nyt imettäessä tulee vielä toimeen lyhyehköillä unilla, kun poika sitten herää jo 7-8 aikaan...
 
Takaisin
Top