Xylitolin käyttö

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Käytetäänkö teidän perheessä xylitolia? Purkkaa tai pastilleja? Mikä maku on suosikki?
 
Herra Hakkaraisen pastilleja neljäveelle. Päärynä on paras. Satunnaisesti on myös sitä hakkaraispurkkaa, joskus saa meidän purkkaakin. Aikuisilla on perus jenkkiä, joko sinistä tai vihreää, erikoisemmat maut ei oikein purkassa meillä menesty. Päivittäisessä käytössä.
 
Herra Hakkaraiset täälläkin käytössä 1,5v :llä. Niitä syö joka aterian jälkeen. Aikuiset syö satunnaisesti purkkaa, mulla joskus myös jotain pastilleja, enemmän pitäisi käyttää. Miten se onkin niin, että lapsen asiat huoltaa, mutta omat on ihan retuperällä :rolleyes:
 
Lapset syö pastilleja ja purkkaa, makuja ja merkkiä vaihdellaan aika usein. Itsekkin nyt raskausaikana löytänyt taas purkan ja kun tulee edelleen usein syötyä niin nappaan purkan joka välipalan ja ruuan jälkeen, lähinnä jää paha maku suuhun niin siksi. Purkka aina mahdollisimman raikkaan makuinen.
 
Lapsi syö herra hakkaraisia, mansikkaa tai päärynää. mies syö perus "sinistä" purkkaa. mä syön läkerol dents -pastilleja, maku vaihtelee.
 
Lapset syö eri makuisia hammaskeijun pastilleja tai purkkaa, itse tykkään jenkin sinisestä purkasta.
 
Isompi syö Herra Hakkarais-pastilleja, pienempi ei vielä mitään, kun nielisi pastillit kokonaisina. Itse käytän satunnaisesti xylitolpurkkaa, silloin kun muistan.
 
Lapsi alkoi syödä Xylimaxin Pikku Myy-ensipastilleja, kun aloitti kiinteät ruoat. 1-vuotiaana alkoi saada myös purkkaa. Meillä on ollut kaikkia Hakkaraisen pastillimakuja, Hakkarais-purkkaa, Xylimaxin Niiskuneiti-purkkaa ja Pikku Kakkosen xylitolipastilleja. Ne kaikki kelpaavat lapselle. Minä syön tavallista Jenkkiä tai Hakkaraisia. Joskus repäisen ja suon itselleni oman Läkerol Dents-askin. Joka tapauksessa pastilleita tai purkkaa aterioiden jälkeen ja vain 100% xylitolilla makeutettuja.
 
Lapsi syö joka aterian jälkeen xylitolipastillin. Herra Hakkaraisen kaikki maut, Rainbown pastillit ja eri makuiset Muumipastillit kelpaa. Itselläni on yleensä Fazerin peppermint pastilleja ja yritän niitä muistaa syödä. Iltaisin usein unohtuu. Jonkin verran syön myös lapsen pastilleja. Vadelman makuiset muumit on hyviä. Mansikkahakkaraisten pelkkä hajukin taas ällöttää. Mies syö satunnaisesti jotain pastilleja. Kaikki joka tapauksessa 100% xylitolia. Purkkaa ei taida nykyisin oikein kukaan meistä syödä. Lapsi ei niitä oikein pureskele niin turha antaa.
 
Meillä on Hammaskeijulta tilattuna useita Makuja. Joka aterian jälkeen otetaan. Pastilli on merkki siitä, että ateria on loppunut.
 
Takaisin
Top