vuotoa...niin kuin menkat.

Tazka1

Vasta-alkaja
Onko jollain muilla ollut raskauden aikana vuotoa? mulla alkoi lauantaina ja vieläkin jatkuu. menkat ne ovat mutta pelottaa kun ei millään lopu.[:@] Mitään hätää ei kuulemma ole niin lääkärit sanovat mutta mistä sitä koskaan tietää. Perjantaina onneks ultra niin tietää vähän paremmin taas[:)] 
 
Hejsan,

Mulla oli eilen pientä vuotoa ja sitä tietty pelästyin.. Soitinkin heti lääkärille, joka totes et ihan normaalia jos muutaman päivän kestää, alkuraskaudessa kovinkin yleistä. Itsellä rv 7, et kuulemma ultrassakaan ei oikeen vielä mitään näkisi.
Onneks saat perjantaina ultrassa varmuuden et kaikki hyvin. Tsemppiä!
 
Moi!

Vähän myöhään vastailen, mutta jospa tämä mun tarinani jotakuta lohduttaisi.

Mulla tuli raskauden aluissa ekat vuodot viikolla 6-7. Vuoto oli tuolloin ruskeaa tai todella tummaa. Alkio oli kuitenkin ultrattaessa kunnossa, ja mitään syytä vuodolle ei löytynyt. Vuoto loppui, mutta alkoi taas uudestaan ja kesti noin viikon. Ultrattaessa (muutaman epäonnistuneen ultran jälkeen, tosin), löytyi taas kuitenkin pikkuruisen sydämen syke. Tämän jälkeen tilanne rauhoittui melko pitkäksi aikaa, kunnes viikolla 15-16 vuodot alkoivat taas uudestaan. Tälläkertaa vuotelu kesti pitkään, oli menkkamaista ja ihan kirkkaan punaista. Kävin ensiavussa ultrassa, ja tuolloin vauva voi oikein hyvin. Vuoto loppui jälleen pariksi päiväksi, vain alkaakseen uudestaan. Sitten meninkin yksityiselle ultraan, jolloin vuodolle vihdoinkin löytyi syy: minulta löytyi suurehko hematooma (verenpurkauma). Lääkäri ei tiennyt mistä hematooma oli tullut, se saattoi olla tihkunut istukasta, mutta varmaa syytä lääkäri ei osannut sanoa. Hematooma on sinäänsä vaaraton, joskin siinä on lievästi kohonnut keskenmenon riski.

Tästä kaikesta on nyt jo kymmenisen viikkoa aikaa, ja noiden edellisten vuotojen jälkeen ei vuotoja ole ollut. *koputan puuta*

Eli runsaskaan vuotaminen ei välttämättä aina tarkoita keskenmenoa, tosin lääkärille on joka kerta syytä kuitenkin mennä. Varmuuden vuoksi.

Tsemppiä kaikille vuotojen kanssa kamppaileville!
 
Minäkin vastaan jo myöhässä näköjään, oli jostain syystä mennyt tämä kysymys ihan ohi elokuussa. Minäkin vuosin kolme kertaa verta alkuraskaudessa ja pelästyin joka kerta aivan hirveästi. Verta tuli aina muutama lorahdus kerrallaan ja sitten pientä värjäytynyttä vuotoa muutama päivä sen jälkeen. Vuodot loppuivat 15. raskausviikolle mennessä.
Mitään syytä ei koskaan löytynyt, eikä kuulemma tarvitse olla huolissaan. Joillekin vain tulee vuotoja. Ultrassa vahvistui ensimmäisen vuodon jälkeen että pikkuinen alkio voi hyvin, eikä seuraavissakaan mitään erikoista näkynyt.Toivon sinulle Tazka1 hyvää vointia ja muillekin tällaisten pelkojen kanssa kamppaileville. Toivottavasti kaikki on hyvin.
 
Takaisin
Top