Vuoden 2021 top 50 nimet - mitä pidät?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Viime vuoden suosituimmat nimet on julkaistu. :smiling-eyes: Kurkkaa nimilistat ja asiantuntijoiden mietteet täältä!

Mitä pidät nimistä? Onko listoilla lastesi nimiä?

Omasta mielestäni suurin osa top 50 nimistä on kivoja vaikka joitain sellaisiakin on mukana, jotka miellän vähän oudommiksi kuten Frida ja Neela. Esikoisen nimi löytyy listalta, kuopuksen ei. Esikoisen toinen nimi on Johannes, mikä taas on kaikkien etunimien kolmanneksi suosituin. Taitaa siis olla aika monella muullakin toisena (tai kolmantena/neljäntenä) nimenä.
 
Kivoja nimiä! Esim. Lumi, Lilja, Mila, Isla, Viljami, Oliver, Anton, Benjamin.
Itse halusin antaa lapsille (etu)nimet joita ei ihan kaikilla olisi, joten ei löydy listalta. Yllätyin tosin, ettei toisen suvusta otettuja toisia nimiä löytynyt.
 
Ihan kivoja nimiä, mutta ainakaan listojen alkupäässä olevat eivät ole omia suosikkejani. Kummankaan pojan nimiä (molemmilla 3) ei listoilta löytynyt, paitsi esikoisen kolmas nimi.
 
Ihan kivoja nimiä, mutta ainakaan listojen alkupäässä olevat eivät ole omia suosikkejani. Kummankaan pojan nimiä (molemmilla 3) ei listoilta löytynyt, paitsi esikoisen kolmas nimi.
Sama. Kummankaan lapsen yhtään nimeä ei ollut listoilla.:Grinning Face: Tosin se on sanottava, että esikoisen nimi olisi ollut Leo, ellei se olisi ollut liian suosittu nimi jo silloin.
 
Yhdeltä lapsistani on kaikki kolme nimeä listalla, mutta lapsi on sen verran vanha, että omassa ikäluokassaan nimet olivat harvinaisia. Jonkun pitää olla edelläkävijä

Kahden muun lapsen nimiä ei ole listalla.
 
Kivoja nimiä! Esim. Lumi, Lilja, Mila, Isla, Viljami, Oliver, Anton, Benjamin.
Itse halusin antaa lapsille (etu)nimet joita ei ihan kaikilla olisi, joten ei löydy listalta. Yllätyin tosin, ettei toisen suvusta otettuja toisia nimiä löytynyt.

Huvitti aika lailla. Kaikki nuo mainitsemasi löytyvät esikoisen luokalta, paitsi Viljami.

Omien lasteni nimiä ei listalta löytynyt, mutta en sitä olettanutkaan.
 
Muokattu viimeksi:
Huvitti aika lailla. Kaikki nuo mainitsemasi löytyvät esikoisen luokalta, paitsi Viljami.
Hauska! Itseasiassa nyt kun mietin niin omastakin suvusta/tuttavapiiristä löytyy myös kaikki nuo kahta lukuunottamatta. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:
 
Tuttujen lasten nimiä löytyy jotka ovat samaa ikäluokkaa. Olen myös huomannut tämän E-ilmiön, E:llä alkavia lasten nimiä on paljon.

Lapseni toinen nimi löytyy top 50-listalta, tosin meillä eri kirjoitusasu (yhdellä i:llä). Etunimeä ei löytynyt, mikä ei ollut yllätys :smiling-eyes:
 
Ihan kivoja nimiä, ehkä vähän tylsiä omaan makuun. Tuttuja nimiä päiväkodeista ja ystävien lapsien keskuudesta. Omien lasten nimiä ei listalta löydy.
Itse hyvin yleisen nimen omaavana inhoan nimikaimoja. Omassa tuttavapiirissä löytyy (nopeasti laskettuna) ainakin 9 samannimistä henkilöä kuin minä, onpa todella "kiva" kun sitten keksitään ihmeellisiä kutsuma-/lempinimiä.
 
Ihan kivoja nimiä, ehkä vähän tylsiä omaan makuun. Tuttuja nimiä päiväkodeista ja ystävien lapsien keskuudesta. Omien lasten nimiä ei listalta löydy.
Itse hyvin yleisen nimen omaavana inhoan nimikaimoja. Omassa tuttavapiirissä löytyy (nopeasti laskettuna) ainakin 9 samannimistä henkilöä kuin minä, onpa todella "kiva" kun sitten keksitään ihmeellisiä kutsuma-/lempinimiä.

Itse kun menin ihan 90-luvun alussa kouluun, niin meillä oli luokalla saman nimisiä ( eli molemmilla sama etunimi) kolmet. Silloin oli ihan kiva olla ”uniikki”.
 
Ihan kivoja nimiä, ehkä vähän tylsiä omaan makuun. Tuttuja nimiä päiväkodeista ja ystävien lapsien keskuudesta. Omien lasten nimiä ei listalta löydy.
Itse hyvin yleisen nimen omaavana inhoan nimikaimoja. Omassa tuttavapiirissä löytyy (nopeasti laskettuna) ainakin 9 samannimistä henkilöä kuin minä, onpa todella "kiva" kun sitten keksitään ihmeellisiä kutsuma-/lempinimiä.

Mulla on taas harvinainen etunimi, mutta kuulostaa lempinimeltä. Saa aina selitellä onko tää nyt varmasti sun oikea nimi. Nuorempana inhosin tätä selittelyä. Koskaan ei ole hyvä :rolling:
 
Tosi lyhyitä ja pehmeitä/hempeitä tuntuvat nimet olevan nykyään. Itsellä mielessä sellaiset nimet mitkä eivät löydy tältä listalta.
 
Mulla on taas harvinainen etunimi, mutta kuulostaa lempinimeltä. Saa aina selitellä onko tää nyt varmasti sun oikea nimi. Nuorempana inhosin tätä selittelyä. Koskaan ei ole hyvä :rolling:
Paras olisikin nimi, joka ei kuulosta omituiselta, mutta on omassa ikäluokassa harvinainen. Veikkaan, että jos nyt antaisi lapselle nimen Ritva, Seppo, Esko, Pertti, Martti, Kaarina, Marketta, Sirpa, jne, ei ikätovereissa ole juuri lainkaan kaimoja, eikä kukaan pidä nimeä lempinimenä.
 
Takaisin
Top