Vuodatus!!

mom83

Näppärä viestien naputtelija
Eli tänne voi purkaa sydäntään oli se sitten hyvää tai pahaa...

Itse tänään en saanu ku paskaa niskaani kun olin laittanut FB:n statukseks et viel 15 viikkoo ja nytten jo vaikia nukkua selkäkipujen takia..

Päätti sitten serkku kulta haukkua mua siellä julkisesti läskikisi ja turha mun narista selkäkivuista ku ei kellään "normaalipainoisella" odottajalla ole sellasia vaivoja noissa viikoissa (rv25)..

Et kyllähän sen kuulee ja näkee etten muuta kirjoittele sinne ku ruokareseptejä ettei tuo ole terveellistä.. Kuulemma eläisin ihan hyvin koko raskaus ajan jos vetelisin vain rautalääkkeitä ja aamupalaa..

Voi S..T.N. Mä sanon.. Olen meinaa ammatiltani kokki ja muutamien ystävien kanssa tosiaan jaetaan reseptejä.. SE EI KUITENKAAN TARKOITA ET TEEN JOKA PÄIVÄ KAIKKI RUUAT.. Ja pakkohan joka päivä on syötävä muutakin kuin paahtoleipää aamiaiseks :( ... Tuli niin paska fiilis

Olin suunnitellu itelleni vaikka mitä aktiviteettejä tälle päivälle, mut meni maku kaikkeen.. Muutenkin kärsiny masennuksesta ku ei ole ollu itelläni mikään mahtava nuoruus..

Ja vihdoin kun on monen vuoden hoitojen jälkeen päässy jaloilleen niin tulee joku saatanan lahna potkimaan päähään.. (Anteeksi minun sanavalintani) Mut potuttaa niin kybällä..

Mä ku niin oon iloinnut tuota vauva masua ja nyt en voi kattoo edes itteni peilistä ilman et tulee paha mieli :,(
 
Ole huoleti mom83, täällä et saa paskaa niskaan. Me muut selkävaivaset kyllä tiedetään miltä se tuntuu ja niitähän ON, vaikka minäkin olen normaalipainoinen. Lihasten venymisestähän se johtuu enimmäkseen tässä tilassa.

oon huomannu, et minäkään en voi ihan mitä tahansa fb:hen laittaa, kun arvostelijoita riittää kun on niin erilaisia "kavereita" siellä. No, niiden häpeä.

Jaksamista ja alkukevään piristystä sulle. emoticon
 
Kiitos gamle :) Alkaa jo oleen parempi fiilis.. On onneks nuita ihania ystäviä joka osaa tuollasissa tilanteissa napauttaa sormille.. Oli eräs ystävistäni meinaan kirjoittanu serkulle niin "nätisti" takas et tais mennä vähän ihteensä.. Itelleni tuli ainakin niin makoisat naurut ku luin sen litannian sieltä et huh huh..Olisin vaan uskonu et serkku jos joku olis ymmärtäny ku sil itel on kolme lasta... :D Joo.o huomannu et fb:ssä on erittäin paljon mustasukkasia ihmisiä jos jollain muulla menee hyvin niin maalataan heti pirut seinälle... Onneks Nämä sivut on olemassa ja et meit tääl tammikuisissa on niin mahtava poppoo... <3
 
Kateellisen panettelua, sanon mä. Mulla myöskin selkä vaivana ja johtuu kyllä ihan raskauden tuomista jutuista, kuten löystyneistä ligamenteista. Tosi ärsyttävää, että joku tietämätön idiootti yrittää nolata juolkisesti tollasella paskalla.
Älä välitä, se on kateellinen sulle, kun sulla on tällä hetkellä jotain sellaista, mitä sillä ei ilmeisesti ole.
 
Miten kukaan voi kirjoittaa tuollaista julkisella foorumilla? Tai ylipäätään sanoa toiselle ihmiselle? :O Kyllä saa aika paska olo olla ihmisellä itellään että viittii julkisesti lähteä mollaamaan ja vielä omalla nimellään.
No minäkin olen normaalipainoinen (tai no olin kun tulin raskaaksi :D) ja selkävaivoja on ollut aina.
Tsemppiä!
 

Kyllä täytyy munkin vaan ihmetellä noita kommentteja! Mutta on tullut huomattua, että ihmisiä on kaikenlaisia ja jotkut tuntuvat saavan nautintonsa siitä, että ovat inhottavia muille. Yleensä kyllä näissä tapauksissa on omassa elämässä jotain pahasti pielessä ja sitä yritetään paikkailla tuollaisella..

Ja selän kanssa on ongelmia mullakin. Ei tosin ole kipeä, mutta joku hermo siellä ilmeisesti on jumissa kun tulee välillä outoa voimattomuutta ja jumiutumisia käsiin ja jalkoihin.

 
Kiitos rakkaat ystäväiset tuestanne.. <3 Paska fiilis oli eilen koko päivän ja tunsin itteni aika mitättömäks... Mutta tänään on jo hyvällä mielellä.. Toisaalta mietin oliskohan se ollu taas juovuksis ku on aika kova ottamaan tota kuppia ja sossutkin meinannu ottaa siltä lapset poies monta kertaa.. Toivottavasti onnistuvat jonain päivänä .. Saapa lapset kunnon kasvatuksen eikä tartte katella räkäistä muijaa joka päivä
 
Noniin. Aina löytyy sitte näitä ihmisiä, jotka haluaa väenväkisten pilata toisten onnen ja hyvän olon jauhamalla tuollaista p***aa. Raskauteen jos johonkin kuuluu selkäsäryt, olit sitte normaalipainoa taikka muutama ylimääräinen kilo matkan varrella kertyny.. Ei taida kyseinen henkilö näitä faktoja tietää, taikka sitte on ite jollain keinolla selviytyny raskaudesta ilman näitä vaivoja. Ja itsehän sinä kilos kannat, yhdenkään ei tarvi siitä päänvaivaa nähdä!! Helppo tulla näin ulkopuolisena sanomaan, mut yrität nyt vaan sivuuttaa tollaset kommentit ja nauttia olostasi ja ihanasta kasvavasta vauvamasusta <3
 
mom83: Uskomatonta tekstiä kyllä olet saanut lukea! Kävisin kyllä itse varmasti möläyttämässä jotakin ja erittäin pahasti, jos joku tuttu tai tuntematon itselle kävisi noin kommentoimassa. Tokihan asia on niin, että niitä raskauden aikaisia selkäkipuja on niin laihoilla, normaalipainoisilla kuin ylipainoisillakin. Kaikilla ne nivelet löystyy ja jos kohtu on vaikka taaksepäin kallistunut, niin varmasti tekee anorektikollekin kipeää. Nyt unohdat kaikki tuommoset höpötykset, etkä lähde sille tielle, että itseäsi mollaisit moisesta. Itse olen tullut siihen tulokseen, että raskauden aikana ne oikeat ystävät erottuvat! Kateelliset ja muut, jääkööt junasta! Tsemppiä raskauteen kaikille, olittepa minkä painoisia, kokoisia tai näköisiä tahansa!
 
Se on ikävää ku toiset loukkaa. Olen ite huomannut että naiset on petoja toisillee...vaikka moni on raskauden kokenut niin silti ei aina ymmäretä toista...On niitä joilla raskaus aika on ollut elämänsä parasta aikaa...ja sit niitä joilla on ollut pieniä vaivoja...ja sit niitä joilla on oikiasti vaikeaa ja raskasta olla raskaana.

Ei oikeen uskalla enään puhua omista vaivoista kaikille, koska kommetit loukkaavat. Voi olla että omat hormoonit vaikuttavat siihen että toisten sanomiset  sattuvat. Olen kuitenkin ajattelut asian niin että harva oikiasti haluaa satuttaa vaan ne sanovat asioita tarkemmin ajattelematta...sitä on ite nyt vaan niin herkillä.

Olen kuullut kaiken näköstä kommentia koska olen ollut sairaslomalla rv8 alkaen pahoinvoinnin takia, pahoinvointi jatkuu edelleen nyt rv26. Mut olen ajatellut tämän asian että ite tunnen kehoni ja siinä tapahtuvat muutokset ja lääkäri ainakin ottaa ne tosissaan, koska saikkua kirjoittaa. Tsemppiä kaikille kohtalon tovereille.
 
Tuossa on tullutkin jo muutamalta asiallinen kommentti, että selkäkivun perusteella ei oikein kannata kenenkään painosta sanoa/olettaa/kettuilla yhtikäs mitään. Täällä esim painoa viime keväänä vielä huimat 36 kg, ja selkäkivut ovat nyt pyöristyessäni aivan järjettömiä, lähti jalat alta jo joulukuun puolessa välissä, joinakin päivinä en pysty liikkumaan about lainkaan. Tsemiä Sinulle mom83 ja kaikille muillekin, ollaan ylpeitä masuistamme ja onnellisia tilastamme. :)
 
Onpas kyllä kamalaa puhetta. mom83 ei kannata tuollaisista välittää! Itsekin kärsin selkäkivuista ja olen niistä kärsinyt aina vaikka olenkin normaalipainoinen... Vauvamassusta saa ja pitääkin olla ylpeä! =)
 
Mitä ihmettä, mulla alko jo rv 20 niin helvetilliset selkäkivut et maatessaki sattu, ja aivan normaalipainonen oon, bmi 20 ja risat! :D

Mun vuodatus menee näin:
Mua ärsyttää yli kaiken v*ttumainen pomo töissä, kyseessä 26-vuotias nainen kuka ei ole koskaan ollut raskaana. Juuri selkäkivun takia olen ollu pois töistä (itseasiassa kyseessä on vieläpä työharjoittelu!!!) 3pv, ja sain puhuttelun häneltä!!!!!! "Raskaus ei kuule ole sairaus, eikä se ole peruste sairaslomalle."

"Viimeisen työtunnin aikana ei ehdottomasti saa pitää taukoa" -mun kun on ehkä pakko käydä siellä vessassa nopeasti viimeisen 60min aikana jos olen ollut ensin 2-3 edellistä tuntia kassalla mistä ei voi lähteä käymään pissalla.

Hän myös jatkuvasti päivittelee mahani kasvua, negatiivisessa mielessä ja painottaa ettei halua pilata vartaloaan, ja hän kyllä ainakin opiskelee ensin, menee ensin naimisiin ja tekee sitten vasta lapset. Itsehän olen siis vasta 23v ylioppilas ja valmistun merkonomiksi maaliskuussa, olen avoliitossa mieheni kanssa, jonka kanssa olemme seurustelleet vauvan syntyessä 3 vuotta.

Kaikki hänen tuntemansa ovat viimeisilläänkin käyneet bodycombatissa vähintään 3x viikko, eivät ole lihoneet ylimääräistä, heillä ei ole ollut särkyjä, ja myöskin mielialaheittelyt, itkuisuus yms "henkisen epävakauden merkit" ovat mielikuvitusta ja niitä ei tule jos ei itse halua.

MAHTAVAA MUKAVAA HUOMISTA TYÖPÄIVÄÄ ODOTELLESSA!!!!
 
Tuohan on työpaikka kiusaamista.. Edes pomolla ei ole siihin oikeutta.. Sun pomolla on varmaan on varmaan kanssa esimies joka on hänen yläpuolellaan ... Sinuna käänyisin hänen puheilleen.. Itse olen työskennellyt ravintolassa keittiössä kokkina ja otin raskauden alku vaihees loparit koska en jaksanu sitä HIRVIÖTÄ joka oli pomona.. Hän oli kans naispuolinen 27 v jolla oli 3kk ikänen lapsi mut ei sitä kiinnostanu lasta hoitaa joten hänen äiti hoitaa sitä.. Ja siel on kans raskaana olevat naiset aika kovaa kyytiä saaneet.. Mun lisäksi 3 muuta mun entistä työkaveria ovat raskaana ja niistä lopettanut jo 2 ja yks niistä lähtee tämän kuun loputtua.. Ennen mun raskautta 2 raskaana olevaa naista lopettivat työt siel.. Eli varmaan kertoo aika paljon miten siellä raskaana olevia kohdellaan.. Ja MUSTASUKKAISUUS JA TOISTEN MOLLAAMINEN jos joku jää saikulle on aivan kamalaa... Jotkut pomot vaan ei ole luotu pomoiksi...
 
Voisin itsekki hieman vuodattaa..
Tänää töihin kävellessä vastaan käveli 2 pikku tyttöä. mun kohdalla toinen niistä tokas "läski" ja kaveri hihitteli :D hymyilin tyytyväisenä että se on vauveli joka pullottaa : )

Toinen vuodatus: Olen tuleva yh-äiti : ( Tiet miehen kanssa eroaa. Kauan olen jaksanut odottaa millon kaikki kääntyis paremmaksi mutta en jaksa enää ja luovutin. Etsiskelen uutta asuntoa ja mies lähtee kotiin. Kuka nyt haluisi olla suhteessa jossa ei pysty luottamaan eikä tueta toista vaikeina hetkinä. innoissaan oli vauvasta mutta rupesi jänistämään. Tuntuu erittäin pahalta enkä tiedä miten jaksaa yksin. vielä hetki sitte haaveilin itku silmässä isukin ja vauvan ensikohtaamisesta. haaveet kaatu hetkessä ja niin kaikki muutkin. Rakastan miestä kovasti mutten kestä jatkuvaa satuttamista henkisesti. Osoitteen muutosta ei ole vielä tehty ja jotenkin salaa toivon miehen ottavan yhteyttä ja asiat saataisi hoidettua mutta toisaalta.. itehän tätä halusin.
 
mimmulimammuli: Hirveästi voimia ja jaksamista sulle. Todella raskas elämänmuutos sulla meneillään. Nyt vaan pää pystyyn ja ilmaa keuhkoihin. Kyllä sä pystyt siihen. Mulla oli joku vuosi sitten vähän samankaltanen suhde, tosin eron syy oli vähän toisenlainen. Sairastuin masennukseen ja olisin toivonu miehen tukevan mua paranemaan, mut se ei halunnu laittaa tikkua ristiin vaan sulkeutui täysin. Menin koko ajan huonommaks psykologilla käynneistä ja lääkityksestä huolimatta. Lopulta päätin, että tulen paremmin toimeen ilman tuota miestä. Aloinkin parantua eron jälkeen ja nyt ei oo masennuksesta tietookaan.
Usko pois, kun kivireki jätetään perästä roikkumasta, tuntuu kumman kevyeltä..
emoticon

kristar: no, ei paljoo kolise papuja sun pomon kupolissa. tottahan se on et raskaus ei oo sairaus, mutta todellakin syy olla pois töistä, jos olo sitä vaatii. No, kohta me ollaan kaikki pienten palleroidemme palvelijoita eikä päähän muuta mahdukaan, ei edes työpaikan huono pomo.
emoticon
 
Pitkästä aikaa taas oikein kunnolla alkoi ottamaan aivoon tää touhu meilä. 

Meinaan siis että, tuo miehen nukkuminen! Tänäkin aamuna klo 9.00 alkaen kelloradio makkarissa huutanut TÄYSILLÄ 10min välein -> minä en siis nuku enää tämän jälkeen. Pyysin monta kertaa laittamaan sen kiinni koska ei se kuitenkaa herää. Ei, sama jatkui, lähdin koiran kanssa kaupassa käymään, reissulla meni n reipas 30min KELLORADIO huutaa taas TÄYSILLÄ täälä, sitä ennen tuosta kello 9 asti sanonu että laita kiinni se kunnolla, äläkä torkuta vaan. No mutta ei se mitää, arkisin sama homma, 5.50 alkaa radio huutamaan taas ja herra torkuttaa raidiota ja kännykkäänsä 6.30 asti! Ja välillä se ei edes herää siihen kun tuo mölytoosa alkaa huutamaan. Saan potkia arkisin sitä koko aamun sängystä, ja kun itse saisi nukkua niin ei pelkoakaan enää sen tunnin hereillä olon jälkeen. Mä en käsitä miten ei voi mennä ihminen ajoissa nukkumaan ettei herätä koko taloa. Nyt oonki alkanu miettimään kuinka vauva herää aina tuohon kellooon aamulla :/  Ja muutenkin nukkuminen, arkisin saattaa 4h päikkärit ottaa ja sitte muutama tunti hereillä ja takasin sänkyyn ja viikonloppuisin, perjantai-iltaisin sen on pakko venyttää se nukkumaan meno pitkälti yli puolenyön! ja Lauantain nukkuu reilusti yli puolen päivän.. Suunnittele siinä ny tekemistä sitte.. :/ Lauantai-iltaisin saattaa 3 asti yöllä pelata ja sunnuntai menee taas nukkuessa.. Äidin kanssa ollaan puhuttu tästä ja mua alkaa pelottamaan että miten tuo jaksaa vauvan kanssa sitten, se kuitenkin herää yöllä monta kertaa syömään tai jotain muuta haluaa.. Mutta toisaalta, oon niinki ajatellu että herääkö tuo äijä edes koko vauvan itkuunkaan?? 

Ja sitte vielä, nämä kaljatölkit!!!!! Kyllä saa niin kovaa niskakarvat nousemaan, herra saa laitettua ne tiskipöydälle mutta ei kaappiin joka on tiskipöydän alla, pieni kumarrus ja tölkit olis kaapis, mutta EI niin EI. Ja kaikki pitää jättää ku paska perseestään lojumaan pitkin pöytiä ja lattioita. Treenikamppeensaki oli 3pvää muovipussis haisemas kun herra ei tajunnut ottaa pois niitä sieltä. Enkä mäkää kiusallanikaa menny tyhjäämään pussia, siinähän ottaa seuraavan kerran haisevat vaatteet mukaansa :D  Tässä sen lopputuloksen näkee mitä se on kun äiti on tehny kaikki puolesta, jopa tämän yksin asuessa 30km päästä tullut pesemään pyykit herran omalla koneella ja siivoamaan asunnon.. Päätinki tässä että, mun lapsista ei tuu sellaisia koskaa! 


Kyllä taas teki hyvää tällänen pieni purku tähän väliin päivää :) Jahka sitä alkais siivoamaan herran jälkiä.. huoh...
 
Gamle: Tiedän mistä puhut.. Itse kanssa sairastuin masennukseen.. Mutta hyvin minä pärjäsin tytön kanssa yksinhuoltajana vaikkakin sillon olin vain 19v pienen vauvan kanssa... Ja hyvin siittä lähdin paranemaan.. Sitten tapasin nykysen mieheni joka autto mua masennuksen loppumetreillä ja siittä olen todella kiitollinen...

Joval: Taitaa kaikki äijät jättää kamansa siihi paikkaan.... Täällä kanssa... Mut vaikka miehelläni olikin krapula niin potkin ylös 09.00 ja laitoin imuroimaan ja siivoamaan pyykit lattialta pesuhuoneeseen.. Kyllä nätisti teki ku tietää et osaan olla niin älyttömän hankala ja pottumainen jos en saa tahtoni läpi.. Sit se jo karkas pihalle ennen ku keksin sille lisää hommia :D
 
Mun mahaa jäljiteltiin eilen siskon 18v-bileissä 17v pojan toimesta... :D Kiva huomata, että tuli vaan ylpeä olo vaikka aiemmin olisin itkenyt silmät päästäni että olen niin läski. No, eihän tää läskiä olekaan (suurimmaksi osaksi).
Mimmulimammuli, ikävä kuulla. Nyt tulee ihan hirveää kliseetä mutta joskus täytyy olla jollakin portaalla missä ei ole niin kiva olla että voi nousta seuraavalle onnen asteelle. Etäisyys on pahassa solmussa varmaan joka tapauksessa hyvä asia, joko sitten eroatte lopullisesti (mikä on varmaan hyvä jos mieheen ei oikeasti voi luottaa esim pettämistä tms) tai sitten hän saa jonkun ahaaelämyksen isyydestä ja naisen kunnioittamisesta. Sitäkin on tapahtunut, t. nimim kokemusta on - silloin ei tosin meillä ollut lasta kuvassa, mutta meidän eron aikana mun mies joutui käymään läpi kehitysprosessin kun huomasi, että hänen täytyy muuttua jos hän haluaa olla onnellinen. Se on pitkä juttu, mutta tässä pähkinänkuoressa. Eipä meillä vieläkään kaikki solmut ole auenneet (onko kellään), mutta hänen oma oivalluksensa on edellytys sille, että voidaan ylipäätään puhua asioista.
Uskon että joka tilanteesta voi löytää jotain hyvää. Koita olla odottamatta hänen yhteydenottoaan ja suunnata ajatukset muualle. Rakkautta ei voi unohtaa, mutta jos jotenkin pystyt hyväksymään sen, että tilanne ei selviä hetkessä se helpottaa. Voimia ja on sulla sentään jotain positiivista odotettavissa! emoticon
 
Vaikka mä minkä pataljoonan tänne hommaisin niin tuo ei herää. Vieläki se on untenmailla tuola.. Ja kovaa pitäsi saada tehtyä valosaan aikaan kun maanantaina kiinteistövälittäjä tulee ottamaan kuvia!! :/ Taitaa jäädä mun harteille kaikki tämäki taas.  Noista tavaroista, tää on kyllä niin poikkeus, kaikki, siis ihan kaikki se jättää lojumaan eikä meinaakkaan viedä paikoilleen.. ja imuria se on pitäny kädessään vuoden aikana n 5 kertaa. Se on tämä ajattelutapa, nainen hoitaa kodin ja lapset, mies tuo leivän pöytään.. Saamaton mies.! Siitä sen huomaa ku ei se tiedä missä imuria säilytetääänkää :D
 
Takaisin
Top