Kanta Hämeen keskussairaala voin suositella vaikka loputtomiin! Ne pelasti mun hengen ekassa synnytyksessä ripeälle toiminnalla ja tokassa synnytyksessä asettivat epiduraalikatetrin etukäteen, kun sanoin että kipu jännittää jo valmiiksi. Lääkäri kirjasi ohjeet ennen synnytystä mun hoitoon liittyen, jotka sit hoitajat luki, että osasivat toimia oikein. Tuntui että olin osaavissa käsissä.
Ekassa synnytyksessä ehkä liikaa välteltiin episotomiaa, minkä vuoksi kesti ja kesti. Eli episotomia ois pitänyt tehdä heti alkuun. Olin kuitenkin iloinen, että he antoi yrittää loppuun asti alakautta, vaikka kokemus oli mitä oli ja luottivat että ei tarvii sektiota. Tiedän että muissa paikoissa samassa tilanteessa ois nopeammin päädytty sektioon, mikä sekään ei olisi ollut paha juttu, mutta meni kuitenkin hyvin näin.
Ehkä synnytyksen kivunlievitysvaihtoehdoista olisin halunnut enemmän neuvoja, mutta se ei kyllä jäänyt yhtään kalvamaan.
Annoin täyden 10 pistettä kuopuksen synnytyksestä. Siinä ei ollut mitään moitittavaa.
Perhehuoneen ois saanut tokallakin synnytyskerralla ja mulle ei sit tullutkaan lopulta huonekaveria, koska tavallaan me oltiin perhehuoneessa, mutta mies päättikin lähteä takaisin esikoisen luokse.
oli aika luksusta!