Voimakkaat vatsakivut

Mipsu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Minulla alkoivat voimakkaat alavatsakivut jo ennen kuin kuukautiset olivat edes myöhässä. Ne tulevat aaltoina ja ovat kestäneet jo kaksi viikkoa. Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia? Ja kuinkahan pitkään nuo kivut kestävät?
 
Minulla oli myös raskausoireina kouristusmaiset kivut (pistävistä olen kuullut puhuttavan) ja kauhea turvotus + kuvotus. Ne alkoivat samoihin aikoihin kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Kesti reilut pari viikkoa.
En tiedä kauanko yleensä kestää. Nuo loppuivat yllättäen ja se tiesi keskenmenoa.
 
Minulla ensimmäinen raskausoire oli kova mahan kouristuskohtaus 5 päivää ennen kuin menkkojen olisi kuulunut alkaa. Sitten n. viikon päästä kipuja alkoi olla vähän väliä ja ne olivat niin kovia, että oli vaikea edes kävellä saatika nukkua öisin. Koska kyseessä oli ensimmäinen raskaus, ajattelin että kivut ovat ihan normaaleja, mutta viikon päästä kyllästyin ja soitin neuvolaan. Sieltä käskivät omalle TK-lääkärille, joka arveli kaiken olevan kunnossa, mutta lähetti kuitenkin kohdunulkoisen raskauden epäilynä äitiyspolille. Äitiyspolilla ultrattiin ja todettiin että kohdussa näkyi pikkuruinen alkio-ontelo eli kaikki oli kunnossa. Sain ajan vielä muutaman viikon päähän ja silloin näkyi alkiokin ja sillä sydämen syke. Kivut menivät minulla ohitse n. kuukaudessa. Olen nyt 10. viikolla ja silloin tällöin tulee jonkinlaisia kramppeja mahaan, mutta kipu ei ole mitään verrattuna alkuraskauden tuskiin. Minulla on ollut alusta asti kohtalaisen voimakasta pahoinvointia, joten senkin perusteella olen uskaltanut luottaa, että vahvasti raskaana tässä ollaan[;)]

Se mitä olen netistä lukenut, useallakin on ollut noita kovia kipuja alkuraskaudessa ja sitä on pidetty neuvolassa ja lääkärissä täysin normaalina. Minusta ap voisi kuitenkin varmuuden vuoksi soittaa ja kysyä voisiko joku tarkistaa tilanteen. On paljon mukavampi jatkaa odotusta, kun tietää että kaikki on varmasti niin kuin pitääkin[:)]
 
Minulla alkoi myös ennen kuukautisien alkamista alavatsakipu + alaselkäkipu, syitä googlattua kaikissa puhuttiin raskaudesta joten hain testin ja plussahan se olikin. Kivut ovat jatkuneet ja vasemmalla puolella tuntemusta koko ajan ( ei kipua vaan jännää tuntemusta nippailua ). Lääkäriin ja ultraan pääsen ens ke., toivottavasti oikealla paikallaan on ja kaik hyvin. Ensimmäinen raskaus, joskus ollu kyl keskenmeno mut en ees älynny lääkärii sillo mennä ku olin sillo 19-20 wee ja en hoksannu sen olevan km. Viikot 6+5 menos.
 
Takaisin
Top