Voiko vauvan ottaa labraan mukaan?

E

eeka

Vieras
Minulla on parin kuukauden ikäinen vauva ja minun pitäisi käydä sokerirasituksessa. Paaston vuoksi hankala järjestää vauvalle hoitajaa sokerirasituksen ajaksi. Vauva on myös täysimetyksellä. Huolii kyllä myös pullon. Ei olla oltu vielä erossa vauvan kanssa kertaakaan, joten en muutenkaan tiedä miten se sujuisi.

Onko kukaan ottanut vauvaa mukaan labraan? Tuleeko näytteenotosta mitään? Tietysti joutuisin ottamaan vaunut mukaan näytteenottotilaan. Mahtuukohan sinne edes vaunujen kanssa?
 
Minulla on parin kuukauden ikäinen vauva ja minun pitäisi käydä sokerirasituksessa. Paaston vuoksi hankala järjestää vauvalle hoitajaa sokerirasituksen ajaksi. Vauva on myös täysimetyksellä. Huolii kyllä myös pullon. Ei olla oltu vielä erossa vauvan kanssa kertaakaan, joten en muutenkaan tiedä miten se sujuisi.

Onko kukaan ottanut vauvaa mukaan labraan? Tuleeko näytteenotosta mitään? Tietysti joutuisin ottamaan vaunut mukaan näytteenottotilaan. Mahtuukohan sinne edes vaunujen kanssa?
On mulla ollu vauvana ja isompanakin mukana labrassa. Meillä on ollu vauva kaukalossa nii silleen on mahtunu helposti. Ois täällä varmaan mahtunu vaunutkin. Lyhyt hetkihän se itse näytteenotto on, että ei siinä häiritse vaikka ois lapsi mukana. Sokerirasitus tietty kestää pidempään, mut noin pieni varmasti viihtyy sen ajan mukana. ☺️
 
Ajanvarauksella tehtävät verikokeet on ainakin parissa mun tietämässä labrassa otettu ihan normaalissa huoneessa eikä sellaisessa kopissa, joten vaunujen mahtumisesta ei pitäisi tulla ongelmaa. Jos meinaa tulla, niin voisiko kopan/kantokassin ottaa sisälle ja jättää rungon ulkopuolelle?

Sinänsä sen itse toimituksen vuoksi en näe syytä, miksei vauvaa voisi ottaa mukaan, mutta infektioiden huippukaudella en ensisijaisesti haluaisi ottaa pientä vauvaa paikkaan, jossa parveilee sairaita ihmisiä. Tietysti joskus on pakko ottaa, mutta jos vaihtoehtoja on, niin sitten mieluummin miettisin niitä. 😊
 
Miksei voisi.... Mulla oli vauva aina mukana koska viikot olin lapsen kanssa kaksin paljolti miehen töiden vuoksi niin vauva oli matkassa niin verikokeissa, työvoimatoimistossa, lääkärissä, pankissa, äitiysfyssarilla, optikolla jne 😅😂😇 lääkärikäynnillä saattoi olla esim labrassa joku harjoittelija tai asiakkaaton hoitaja joka pystyi työntelemään vaunuja hetken ja usein itsekkin pystyy aika nopeasti verikokeen oton jälkeen vastaan vauvan tarpeeseen eli ei kauan joudu kitisemään jos sattuu harmitus tulemaan😅😇 yllättävän hyvin suhtauduttiin esim optikolla ja työvoimatoimistossa vauvan mukana oloon 🤭 oikeastaan pakko oli jättää vain hammaslääkärin ajaksi hoitoon kun siitä ei ponkaistu imettämään jne ja hierojakäynnit sovin niin että mies on kotona eli ilta aikoihin 😆😅
 
Minä otin vauvan mukaan labroihin, jos ei ollut hoitajaa. Joissain labroissa on muuten oma lepohuone sokerirasituksessa olijoille. Siinä vuosikontrollissa ei tarvinnut sitä tunnin arvoa niin istuskelin vähän rennommin lukemassa kirjaa jossain aulan sohvalla labran kovien tuolien sijaan, kun siinä labrassa ei ollut mitään nojatuolipaikkaa.
 
Meillä on vastasyntyneitä jouduttu käyttämään labroissakin. Onhan se vähän ikävää raahata alle viikon ikäinen sinne labraan yskivien ja niiskuttavien ihmisten keskelle... Mutta toki voi vauvan tai isommankin lapsen ottaa.

Mulla oli vasta viime viikolla vauva mukana labrassa. Mukana vauvat ja lapset ovat olleet kaikkialla, kun meillä ei ollut tukiverkkoa (hammaslääkärissä, fyssarilla...) Joskus olen joutunut raahaamaan lapset mukaan papakokeeseenkin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
4kk ikäisen kans ollaan menossa huomenna labraan. Ei kyllä ole kun perus verikoe, vauveli saa luvan viihtyä sen aikaa kantokopassaan, ei kestä kun hetken onneksi. :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Itse olen ottanut vauvan mukaan ainakin jälkitarkastukseen ja psykoterapiaan. Jälkitarkastuksessa taisi hoitaja heilutella rattaita lääkärin operoidessa. En siis näkisi esteenä. Korkeintaan sinulla voi olla raskasta hoitaa vauvaa kenties pahoinvoivana.
 
Takaisin
Top