Voiko lunta olla liikaa?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Sitä on tilattu monet talvet ja nyt sitä tulee yli äyräiden.. Voiko lunta olla mielestäsi liikaa?

Minusta nyt on liikaa lunta. Hankaloittaa arkea jo. Ulkona ei mennä vaunuilla kun ei ole vielä aurattu, lisäksi koirien kanssa hankala lenkkeillä. Pahinta on, että muuttoauto ei pysty tulemaan pihaan ellei aurata, eikä se tie ole ensisijaisesti aurattava.

Ei mun mielestä muualla ole liikaa lunta, kuin meidän pihalla! Etupihalle tulee kaikki lumet autotieltä tuulen mukana ja sitten kun pihaa kolaa alkaa olla pihan sivuilla useamman metrin lumikasat kun ei ole muuta paikkaa minne ne työntää. Pelottaa autolla pihasta lähtiessä kun ei näe sivuille mitään ja ylämäkeen pitäisi kuitenkin vähän kiihdyttää vauhtia..

Muokattu viimeksi:
No jos sitä nyt alkaa pari metriä oleen, niin alkaa se hiukka yli sietokyvyn mennä... Mut eipä Suomessa noissa luvuissa liikuta, eli totean, että ei sitä liikaa ole.

Ei voi. :) Tai jos sitä oikeasti on paljon. Tämäkin taitaa tosin olla suhteellista. Täällä etelässä taitaisi metri olla liikaa. Ainakin jos tulee liian nopeasti. Lapissa se ei ehkä ole, jos sellaisiin määriin on totuttu?

Kyllä vain! Jos sitä on minun pihallani, on sitä liikaa, ja jos sitä ei ole minun pihallani, ei sitä ole liikaa.

En ole vielä kokenut sellaista talvea, että lunta olisi liikaa. Tietysti olisi mukavaa, jos koko talven lumipeite ei tulisi kerralla, mutta toisaalta ei tuo lumikaaos silti kauaa kestä.

Hiihtämiselle alkaa nyt vasta olla edes riittävästi lunta.

Takaisin