Vitamiinit

Annmarie

Puuhakas puhuja
Törmäilin tällaiseen sivustoon:

http://www.biovita.fi/uusi/articles.php?lang=fi&id=126

Kuinka moni teistä syö vitamiineja nyt raskausaikana? Ja mitä niistä?[:D]

"Normaali terve aikuinen ei välttämättä purkkivitamiineja tarvitse, jos syö terveellisesti..."
Mun syöminen ei aina mene ohjekirjan mukaan[8|], enkä tiedä kenenkään vitamiineihin kuolleen, joten:

Itselläni menee Mivitotalin monivitamiini"mehua" lusikallinen sekä lusikallinen möllerin kalanmaksaöljyä.
Välillä otan tuon kalanmaksaöljyn tilalle D-vitamiinikapseleita.
Jos hemppa laskee liian alas silti (mitä ei ole vielä tehny) niin neuvola suositteli Obsidanin rautaa.
-Toisaalta oon oksennellut niin paljon joka päivä, että vitamiinien ottaminen on toistaiseksi ollut "olosta kiinni".
 
Mä syön multitabsin raskausmonivitamiinia. Oon syöny ihan alusta asti ja meinaan syödä koko raskausajan ainakin. Saapahan varmasti kaikki vitamiinit mitä tarvii.[:D]
 
Miekin syön Multitabsien raskausmonivitamiinia ja lisäksi magnesiumia 250mg sekä nyt Obsidania, harkitsen myös omegoja. Mun ruokavalio on välillä yksipuolista, vaikka emme käytä valmis- tai puolivalmisruokia en aina jaksa syödä kaikkea mitä tarvis. Kalasta en välitä, mitä sitten välillä huomaakin - keskittymiskyky on huono ym. "vaivoja". Nyt mulla on turvotusta (hierojani suositteli vähintään 350 mg/vrk magnesiumia ja neuvolassa todetti ettei ainakaan haittaa tästä ole), hemppa on alhaalla ja muutenkin väsyttää kamalasti. Niin ajattelin säästyä lisäkiloista lisävitamiineilla- Yritän kyllä syödä terveellisesti ja onneksi vitamiineista ei periaatteessa voi saada yliannostusta (no paitsi A:sta, mutta se onkin poistettu raskaanaoleville tarkoitetuista vitamiineista).
 
Mä myös syön Multi-Tabsin raskausmonivitamiinia ja sit D-vitamiinia. En usko et saisin kaikkea varmasti ruokavaliosta. Niin terveellisesti ja monipuolisesti ei tule syötyä. Vaikka kuinka pitäisi niin turvaudun purkkiin.
 
LadyVita mama monivitamiinia,jota aion jatkaa sitten kun imetän,
 lisänä D vitamiinia vielä tämä kuukausi,
silloin tällöin lisämagnesiumia,Eye q:ta,ja probiootteja...

Yritän syödä enemmän vihanneksia ja salaattia..
nyt vaan kun on etonu koko alkuraskaus kaikki juurekset ym,ja muut ni on jäänyt vähemmälle.
Muutenkin kun paleli kovasti niin ei tehnyt kylmää mieli.[:-]

Oranssi paprika on ihan ehdoton leivänpäällinen,Tomaattia, kurkkua ja juustoa  siihen kylkeen [:D]

Kalaa pitäis syödä enemmän,mutta pikkasen se on oksennustaudin jälkeen arveluttanut...

Saako muuten maksalaatikkoa syödä-edes joskus????[:D]
Sitä tekisi mieleni...mutta toistaiseksi olen ottanu joskus leivänpäälle maksamakkaraa.
Maitoa en juo joten yritän syödä rahkaa ja bulgarianjugurttia päivittäin.
Piimän voisin ottaa kanssa käyttöön,pitäs juoda mutta kun ei vaan sit tuu juotua...

uuuhhaahh,tytöntyllerö rumsuttaa joka jäsenellään masuani, ihanaa[:D][:)]

Nyt Curryriisiä,ananaspaprikapähkinät seoksella sekä kananrintaa vuohenjuustolla....[:)]
 
Täälä kans on alusta asti popsittu Lady vitan Mama tabuja.
Muutenkin kyllä yritetään syödä mahdollisimman monipuolisesti, mutta kun oon kaksvuoro työssä, niin ilta viikot menee mulla vähän "heikommalla" ruoalla. Salaattia tehdään kyllä ja syödään kumpikin ihan reippaasti[:)]

Ihanaa, täälläkin on alkanut pikkuiset hipaisut sisäpuolelta tuntua. [:D]
 
Haniliini, minun hierojani (mm.vyöhyketerapeutti) sanoi näin, itse kuulin tälläistä kerran aiemmin luontaistuotemyyjän suusta. Terveydenhoitajani sanoi että magnesiumista ei ole haittaa ja että hänkin joskus jossain kuuli asiasta, mutta luotettava tutkimusta ei asiasta ole tehty.

Itse tiedän 100% varmuudella (opinnot eivät menneet hukkaan [:D]) ettei magnesiumia saisi käyttää pitkäaikaisesti, silloin se haittaa muiden hivenaineiden imeytymistä.

Ginessa täältä löytyy mm. maksansyönnistä tietoa:
http://www.nutriciababy.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/2007_08_15_maksamakkara/
 
Ostin heti Multivita raskaus ja imetys tabletteja.. Arkisin muistan syödä, ja viikonloppuisin yleensä unohtuu [:-]
 
mulla on ollu kans ihan alusta asti multitabsin raskausmonivitamiini käytössä. Ja nyt toista viikkoa syön obsidan-rautaa alhaiseen hemoglobiiniin...
 
Syön ainoastaan d-vitamiinia kunnes kevät alkaa tulla..Muutoin yritän saada kaikki vitamiinit ruoasta..
 
Minä vedän jotain Multitabsia vai mitä se nyt oli. Luin jostain, että vauva kyllä saa tarvitsemansa äidin ruuasta ja vitskut ois lähinnä äidin turvaksi. Kun aloin syödä vitamiineja, huomasin että ne valkoiset läiskät kynsistä katosivat pikkuhiljaa. Muita vaikutuksia en ole valitettavasti huomannut [;)]
 
Mita jos ei syo ollenkaan kalaa? Mun kaveri on huolissaan, ettei mun vauvalla aivot kasva, kun en saa mistaan omega kolmosta vai oliko se kutosta...
Mista muualta sita voisi saada kuin kalasta tai jostain kalaoljysta? Pitasko tassa nyt olla huolissaan? [8|]
 
Mäkin syön Multivitan raskaus- ja imetys. Lisäksi syön d-vitamiinia ja kalkkia. Niin ja rautaa.. mä oon kasvisruokailija, joten koetan edes miettiä noita vitamiineja sit muuten.. beetä ja deetä eritoten.
 
Takaisin
Top