Nostelen vanhaa ketjua. Mä koitan hoitaa omaa uupumista ja stressiä ja ahdistuneisuutta (taustalla traumaa & kuormittava elämäntilanne muutamalta viime vuodelta). Keskusteluapua ja lastenhoitoa on nyt järkätty, mutta viilailen myös "keijupölyosastoa" kuntoon kropan tueksi

Koko ajan on mennyt D-vitamiini, ja melkein koko ajan rauta ja magnesium. Nyt otin myös foolihapon ja inositolin mukaan noista ns. perusjutuista, ja yhden "kauneus" monivitamiinin missä on kollageenia, biotiinia, sinkkiä, c- ja e-vitamiinia.
Mulle upouutena ravintolisänä ostin kokeiluun ashwagandhan. Googlettelun mukaan se voisi olla toimiva mun tilanteessani ja oireillani. Otin Puhdistamon valmisteen ja ihan apteekista ostin, eli ei mitään epämääräisiä nettitilausrohtoja

Oon nyt muutamia päiviä sitä syönyt, ja placeboa tai ei, mutta tokasta yöstä alkaen mun yön keskiarvoleposyke on laskenut viis pykälää

ja ehkä se vähän tuntuu aamuisin olossa, että on nukkunut levollisemmin. Purkissa suositellaan annokseksi 2-4 kapselia. Mä oon nyt iltaisin ottanut sen kaksi. Ajattelin tuon purkillisen syödä, ja sitten olla ilman. Joitakin tapauksia tuosta rohdosta on ollut, missä yhdistetty maksahaittoihin, mutta niissä artikkeleissa ei oltu mainittu käytettyä määrää, käyttöaikaa, valmisteen luotettavuutta / puhtautta tai muita maksavaurion riskitekijöitä. Koen siis että uskallan itse nyt syödä tuota valmistetta kuuriluontoisesti. Tuolla 2 kapselin vrk annoksella purkista riittäisi kahdeksi kuukaudeksi. Tuleepa seurailtua sitä unenlaatua ja leposykettäkin, kun luulisi placebovaikutusten katoavan pian jos on vain siitä kyse. Jos jollain muulla käytössä tai kokemuksia tästä ashwagandhasta niin kiinnostaisi kuulla :)