Vissiin ensimmäisenä täällä?

iita||

Oman äänensä löytänyt
Laskurin mukaan laskettu olis täällä 6.12.2009.<3
Ennestään poika 04/08 ja keskenmenot 10/08 ja 01/09.
Nyt tuli persiin alla ressataan pysyykö tä pikkunen matkassa.
Jos samaa kaavaa mennään aikasempien ka ni selevillä
viikon sisällä kuinka käy..
 
Meillä on myös LA 6.12.2009 :) Olen 27-vuotias, vauvan syntymän aikoihin minä 28 ja mieheni 31. Raskaus on ensimmäinen kummallekin. Tällä hetkellä siis RV 5+2. Tänään eka ultra johtuen Clomifen-lääkkeen käytöstä (vauvaa olemme toivoneet ja yrittäneet jo pidemmän aikaa). Kaikki oli ok, onneksi. Parin viikon päästä uudestaan ultraan. Tsemppiä kaikille odottajille :)
 
Heipparallaa! Ois kiva kuulla minkälaisia "oireita" teillä on ollut alkuraskauden ajalla? Itselläni pientä pahoinvointia ihan alussa, palelua ja nyt todella voimakkaita alavatsakipuja (ilmeisesti kohdun kasvukipuja). Tällä hetkellä siis RV 6+4.
 
Hei, täällä yksi lisää! [:D] Viikkoja 6+5 ja LA sen mukaan olisi 5.12. Esikoinen kyseessä. Olen myös -81 syntynyt. Huomenna eka neuvolakäynti ja siitä se sitten lähtee.
 
Oireita tähän mennessä kuvotus (ei siis kunnon pahoinvointia) yleensä päivittäin jossain vaiheessa (useimmiten aamulla, joskus koko päivän), pieniä tuntemuksia alavatsassa, välillä järkyttävä väsymys ja jätskin himo! [:)] 
 
Jätettiin ehkäisy pois vuodenvaihteessa ja koetettiin olla ajattelematta asiaa. Kaikki tuntui käyvän niin nopeasti, että ei tätä oikein vieläkään usko todeksi. Oltiin henkisesti valmistauduttu odottelemaan.
 
Mä jo kirjottelinkin tänne aikasimmin, neljäntenä onnellisena ilmoittauduin joukkoon:) Esikoista odotellaan ja laskettu aika varmaan siinä joulukuun puolenvälin hujakoilla. Eka neuvola on reilun viikon päästä ja toivottavasti sitten pian pääsen ultraan ja saan varmistuksen, että masussa oikeasti joku asustelee!

Täällä on ollut aika paljon sellasia lieviä oireita.. Alavatsakipuja oli melkein plussaan saakka, nyt vaan satunnaisia nipistyksiä. Välillä on etova olo, mutta syödä pitää hurjan usein! Nälkä kurnii noin joka toinen tunti. Kahvi ei enää maistu, suuta kuivaa ja röyhtäyttää/närästää. Suurimpana oireena on kuitenkin väsymys. Välillä tuntuu, että on ihan totaalisen uupunut.. Mutta hyvä että on oireita! Jos se kertois siitä että kaikki on hyvin! Meillä tosiaan lähes vuosi yritystä takana, siksi tää tuntuu niin älyttömän pelottavalta ja uskomattomalta.

Nuhainen kaveri oli tässä yökylässä tällä viikolla pari yötä ja nyt on itelläkin kurkku kipeä.. Voi kun en tulis flunssaan, vaikka eipä kai se (toivottavasti!) raskaana ollessa ole sen vaarallisempaa kuin muutenkaan. Nyt taas vaihteeksi sohvalle pötköttämään:)
 
No alkaahan täälläkin jo olla porukkaa! [:)] Aiemmin lueskelin noita Marrasmammojen juttuja, enkä meinannu uskaltaa oikeesti kirjottaa tänne että oon raskaana, kun sitä on niin vaikeaa uskoa! Neuvolan tätillekin sanoin puhelimessa, et kun pitäis kai sen joltain tultua, mut kun ei oo mitään oireita! Paitsi samantien ilmestyneet kaksi viivaa.. Noh, sit kun on tässä alkanut kuulostelemaan, niin onhan sitä tietty jotain pientä... Tuo iltaa kohden järkyttäväksi palloksi turpoava maha ainakin kuulostaa tutulta!! Ja kauhee väsymys.

Ootteko te käyneet kukaan varhaisultrassa? Mulla on LA 3.12. jotakuinkin, ja ultra vasta 22.5.! Tuntuu ihan kauheelta odottaa niin kauan, kun en vaan voi täysillä nauttia tästä alkuraskaudesta ennen kuin nään et siellä oikeesti ees on joku elävä olento! Tänään sit varasin yksityiseltä ajan ja sain ultran ens viikolle. Sitä kun monet tuolla edellä menevistä suosittelivat. Ja joissain paikkakunnilla siihen pääsee suoraan kunnan kautta. On sitä varmaan turhempaankin tullut joskus rahojaan työnnettyä ja saanpahan rauhan - toivottavasti. Toisaalta kyllä vielä vähän mietityttää, et oonko hieman ylireagoinut, mut.. On tässä nimittäin tainnut jotain ylilyöntejäkin noitten tunteiden kanssa tulla jo.. Töissäkin aloin pari viikkoa sitten itkemään ihan naurettavasta asiasta, hämmästyin itsekin et mikä juttu tää nyt on. Illalla kotona tein sit raskaustestin ja selvis sitten sen itkunkin aiheuttaja... [;)]
 
Yksityisellä ultra maksaa täällä ainakin jotain satasen pintaan. Mut jos kaikki menee hyvin, niin tuleehan tässä nyt sit ainakin monta terassireissua säästettyä kesän mittaan, joten... [;)] Eli vois sitä turhempaankin rahansa käyttää!

Sofi: ollaan sit just samassa kohtaa menossa! [:D] Mulla on eka neuvola 29.4. mutta siellä ei nähtävästi oo edes laitteita tehdä ultraa...(?) Tää neuvola kun on omassa lähiössä ja ultra sit aikanaan terveyskeskuksessa. Ja jos nyt osaan yhtään laskea niin sen ultran aikaan on takana jo 12+2 viikkoa.
 
Kuulostaa kyllä oikein hyvältä nuo kesäsuunnitelmat! Kaunis kesä tosiaan ja terassilla valohoitoa mahalle! Jossain tais lukee, et aurinko tekee hyvää masuasukille. [:D] Toisaalta, palaa ei sit pitäis, et iho voi olla herkempi tms. raskausaikana.

Pieni kysymys Sofi, kun oot siis jo ultrassa käynyt... ens keskiviikkoa odotellessa... Tehdäänkö ultra tässä alkuvaiheessa alakautta vai mahan päältä?? Aikaa varatessa hoitaja ei oikein osannu sanoa! Eikä se oikein tiennyt, et mitä siinä vaiheessa voi nähdä mut ainakin sen et ollaanko siellä oikeessa paikassa ja sit ne sydänäänet.

Katsotaanko toisilla paikkakunnilla sit ultra kuinka usein? Jotenkin luulen, et mulla ei sitä mahdollisuutta kovin usein eteen tule, neuvolasta sanoi, et ultraan on niin pitkät jonot ja ei oo resursseja laittaa sinne vielä tässä vaiheessa vaan vasta silloin 12+ viikolla ekan kerran... Eli tuskin jatkossakaan kovin usein. [>:]
 
Heippa kaikille [:)]

Meillä ollaan viikolla 4+6 ja onnesta sekaisin! Molempien ensimmäinen lapsi, jota ei onneks jouduttu kauaa odottamaan, jätin tammikuussa pillerit pois ja 14.4. testiin ilmestyi kaksi viivaa [:)] Laskettuaika on ainakin näillä näkymin 20.12. Ehdin jo olla huolissani, kun olen kärsinyt aika kovistakin alavatsakivuista, mutta taitaakin olla melko yleistä..? Nyt vaan pidetään peukkuja, että kaikki menis hyvin. 


                                    
                                 
                                                               
          
 
Malla:  mulle tehtiin ihan neuvolassa varhaisultra ja se tehtiin vaginaalisesti eli alakautta. Ultrakäytännöt tosiaankin vaihtelevat kunnittain ja täällä eiliseen saakka kattoi terkkari joka kerta ultralla masukkia. Eilen oli eri neuvolantäti ja se kuunteli vaan dopplerilla sydänäänet.

Mukavaa odotusta teille kaikille.
Maajo
 
Pakko oli vielä tulla kommentoimaan tänne. Sofi, kiitoksia ja olet ihan oikeassa siinä että alakautta tehtävässä ultrassa näkyy masuasukki paljon paremmin kuin vatsanpeitteiden läpi. Multa terkkari tarkisti kerran myöhemminkin alakautta ultralla masukin voinnin kun oli kipuja alavattalla että on kaikki ok kun ei saanut mahan päältä tehtävällä ultralla sydänääniä kuuluun, kuuluu siis todella hyvin alakautta tehtävällä ultralla. Ja kommentoin myös tuota mies neuvolassa. Mä oon käynyt 5 kertaa neuvolassa jo, kun jostain kumman syystä terkkari haluaa useammin seurata raskautta vaikkei ole mitään hämminkiä ollutkaan, niin noista viidestä kerrasta 3 on mies ollut paikalla ja 2 jättänyt väliin, hän onkin kysynyt multa että onko ihan pakko tulla niin olen vaan vastannut että sen sinä päätät ihan itse että tuutko vai etkö.

Maajo
 
Se on ihan hyvä et antaa miehen itse päättä, mutta meillä mies sai ensimmäisestä neuvolasta eniten irti, mut silti haluaa olla mukana, varsinkin kun pienokaista ultrataan, kun on esikoisesta kyse.

Mutta saunomaan. Nauttikaa elämästä ja raskaudesta.
Maajo
 
Maajo: Kiitos kommenteista! Ja kiva kuulla hieman pidemmälle päässeenkin kokemuksia, itselle kun kaikki on niin uutta, ensimmäisestä kun on kyse..

Sofi: Meillä kans mies lähtee kyllä ekaan neuvolaan, pitää kattoo sit jatkoo sen jälkeen.

Mut lähdenpä minäkin saunaan.

Voikaa paksusti! (vaikka aika piskuisiahan tässä vielä ollaan..) [:D]
 
Huomenta kaikille!
Meilläkin on täällä ultrat ja neuvolat mielessä. Rv 7+2 menossa ja olemme kumpikin mieheni kanssa aivan täpinässä[:)]Laskettua aika 4.12. Meille on tosiaan ensimmäinen lapsi (kummallakin) tulossa ja ikää on itselläni 35, miehellä 43, joten lahjalta tämä tuntuu. Mieheni on innokas osallistumaan ultraan.
 Onko kellään kokemusta raskaudesta tällä iällä? Onko jotain mitä ottaa huomioon vain jo iän tähden? Minulla on yksi keskenmeno takana juuri ennen tätä raskautta. Itse olen arvellut, että otan vain varovaisemmin ja kuuntelen tuntemuksiani, en yritä väkisin liikkua jos siltä ei tunnu esimerkiksi.
Ei muuta kuin odotellaan :)
Pranametri
 
Hei kaikille!

Uskaltaudunpa mukaan. Mulla monien muiden tavoin tällä hetkellä laskettu aika 3.12. eli nyt menossa 7+3. Olen 23-vuotias ja ensimmäistä raskautta tunnustelen. Epäsäännöllisten kuukautisten ansiosta pääsen ultraan jo maanantaina, jotta saadaan selvitettyä raskauden todellinen kesto. Kerrankin jotain hyötyä muutoin rassaavan epäsäännöllisistä menkoista! [:D]
 
Meille olis toinen mokoma tulossa... varsinaista la:ta ei vielä ole, kun neuvola häämöttää tuolla parin viikon takana. Olen tiennyt olevani raskaana pian kuukauden, mut testin mukaan vasta 2 viikkoa. Tästä raskaudesta tulee pitkä, koska tiedostan jatkuvasti kehoni ja "raskaana olemisen tunteen"... Ja sitten jos on hetki, että olo o.k...mietin, että onks jotain pielessä...


Joulukuuta odotellessa!
(ja la oli laskurin mukaan 13.12.2009)
 
Heippa vaan kaikille! Mukavaa, että tänne on tullut porukkaa lisää =) Tänään kävin toisessa ultrassa (RV 7+1) ja sieltähän se sykekin löytyi =) Voi että, olo on aivan mahtava! Viikon päästä on ensimmäinen käynti terkkarin luona eli sitten varmistuu laskettu aika, joka nettitestin ja neuvolan "ajanvaraustädin" mukaan olisi 6.12.09. Onnellista odotusta kaikille =)
 
Eka ultra takana. Siellä se pikkuinen sydän sykki! [:)] Tuli kyllä kyyneleet silmiin sitä katsellessa. Ultran mukaan viikkoja ois 7+2, mutta terkkari sanoi, että pysytään aiemmin määritellyssä 7+4:ssä.
 
Kiitos Amppu kyllä tätä onkin jo odotettu :) Juu nyt vain pitäis malttaa ottaa rauhallisesti ja miettiä positiivisia asioita :) Mää oon niin happy
 
Takaisin
Top