Virpomismuistot

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletteko virponeet lapsena? Millaisia muistoja teillä on virpomisesta? :smiling-eyes:

Itse kiersin naapurustoa muutamana vuonna lapsena. Asuttiin silloin pienellä paikkakunnalla ja naapurusto oli enemmän tai vähemmän tuttua. Ekana vuonna isoveli oli mukana henkisenä tukena (mutta meni aina piiloon kun soitin ovikelloa), myöhemmin kiersin kavereiden kanssa. Kivaa aina oli ja silloin siihen suhtauduttiin myötämielisesti. :smiling-eyes: Olin pukeutunut noidaksi. Päässä oli huivi ja päällä äidin vanha hame. Äiti vielä piirsi punaiset posket ja pisamia meikeillä.
 
Meillä käytiin aikanaan oma- ja viereinen taloyhtiö läpi, eli suunnilleen tuttuja olimme kaikki, kun talot oli rakennettu uusina ja asukkaat tunsivat siksi toisensa aika hyvin. Käytiin pikkuveljen kanssa niin kauan kun käytiin.

Yhdessä asunnossa asui lapseton venäläinen pariskunta, joka oli todella panostanut virpojiin.
Oli pakannut paheisiin jättimuniiin karkkeja, tarroja ja suklaata.

Nykyään emme tunne edes kaikkia edes tässä taloyhtiössä, muista yhtiöistä nyt puhumattakaan. Alueryhmämme on joutunut tekemään kartan asunnoista, joissa ”saa” käydä. (Kiitos tämän koronan, joka ei lopu varmaan ennen kuin lapset ovat liian isoja :sad-face:
 
Mun muistot 80-luvulta. Virpominen oli superkivaa, kaverin kanssa mentiin itsetehtyjen oksien kanssa ja niin kauan kierrettiin kun niitä riitti. Muistaakseni pukeuduttiin myös itse. Ihan vierailla käytiin, osa tietenkään ei avannut ovea, mutta ne ketkä avas oli varautuneet palkkioin. Yleensä palkkio oli pari karkkia, jos sai pääsiäismunan niin se oli iso yllätys.
 
Kerran kävin joskus 8-vuotiaana Vantaalla asuessamme virpomassa naapurin lapsien kanssa ja koskaan en enää mennyt. Oli jotenkin ahdistavaa, tuntui että oltiin vaan häiriöksi suurimmalle osalle. Lapsiperheet kuitenkin toivotti tervetulleiksi.:smiling-eyes:
 
Me käytiin sisarusten kanssa aina isovanhemmilla virpomassa. Panostettiin kunnolla pukeutumiseen ja oltiin hurjan näköisiä noita-akkoja. Oli jopa luudat joihin köytettiin pehmokissat ja pannut roikkumaan. Mulla oli myös kori johon kiinnitin narulla lelusammakonkoipia, hämähäkkejä ja kumikäärmeitä. :rolling:
 
Takaisin
Top