Vinkkejä yövieroitukseen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mittani tuli täyteen yöheräilyä ja -tissittelyä. Hidas vieroitus tuottaa tulosta liiankin hitaasti ja menee pieleen, kun otan puoliunessa tissille liian aikaisin. Joten pääsiäisenä (kun on useampi päivä vapaata kerhosta) loppuu yöimetys.

Ja kysymykseen, olisiko vinkkejä yövieroitukseen? Lapsi on 2v, joten yötissittely taitaa olla lähinnä tapa ja ehkä läheisyyden kaipuuta.

Kerrasta poikki, ollut ihan hirveän rankkaa mutta itselle se oli ainoa vaihtoehto. Kumpikin tissitakiainen vastusti ja lujaa, mutta pian jo unohtui tissi! Huh, tsemppiä :red-heart:

Itse kans sanoisin, että kerrasta poikki.. Ja mahdollisuuksien mukaan isä hoitaa ekat illat/yöt. Tsempiä! 👍

Kiitos tsempeistä. Joo, kerrasta on nyt tarkoitus laittaa poikki. Toisenlaista tyyliä tähän asti yritetty ja siihen kyllästytty. Kun vain heräisi tarpeeksi kun yöllä tullaan pyytämään tissiä enkä ottaisi vahingossa tissille. Nyt käy usein niin, että otan tissille puoliunessa enkä edes muista sitä jälkikäteen. Löydän vaan poitsun sylistä.

Pystyisitkö pukemaan yöksi jonkun vaatteen, mistä tissin esiin kaivaminen olisi mahdollisimman hankalaa sekä aikaa vievää? Jos siis itse havahtuisit siitä paremmin hereille?

Pystyisitkö pukemaan yöksi jonkun vaatteen, mistä tissin esiin kaivaminen olisi mahdollisimman hankalaa sekä aikaa vievää? Jos siis itse havahtuisit siitä paremmin hereille?
Tämän lukiessani muistin, että minähän tein esikoisen (muistaakseni hänen) kanssa näin. Just siks, kun en meinannut herätä tarpeeksi kun imetin ja oli vaikea vähentää yöimetystä.

Mä käytin hupparia kun piti tiputtaa aamuyön syöttö pois 😄 vedin vikan yösyötön jälkeen sen päälle ni ei tullu vahingossa imetettyä 😅

Nii ja siitä oli siis myös se apu, ettei vauva turhautunut paljaisiin, esillä oleviin rintoihin, joita ei sais syödä. Helpotti siis molempien oloa 😁

Vieroitus onnistui siinä mielessä, ettei enää ole yöllä tissitelty. Kuopus kuitenkin herää yhä useimpina öinä ja saattaa pyytää tissiä. Kuinka nopeasti muiden lapset on alkaneet nukkua kokonaisia öitä, kun tissiä ei ole enää saanut? Vai alkaako?

Vieroitus onnistui siinä mielessä, ettei enää ole yöllä tissitelty. Kuopus kuitenkin herää yhä useimpina öinä ja saattaa pyytää tissiä. Kuinka nopeasti muiden lapset on alkaneet nukkua kokonaisia öitä, kun tissiä ei ole enää saanut? Vai alkaako?
Mä lopetin koko imetyksen seinään, kun lopetin öiden takia imetyksen, ihmistuttina ei enää kahden vuoden jälkeen jaksa heräillä joka yö. En yhtään tarkalleen muista, montako viikkoa huusi öisin. Muutaman. Sitten alkoi nukkua yöt paremmin.

Meillä ei pyydelty enää viikon jälkeen ja jos heräsi yöllä, niin kömpi vaan kainaloon jatkamaan unia. Hän oli reilu 3v kun lopetin imetyksen. Tehtiin niin, että mies lähti muutamaksi päiväksi mummolaan tytön kanssa ja sillä aikaa maito oli "loppunut". Parina iltana taisi itku tulla unille käydessä, mutta rauhoittui silittelyllä 😊

Meillä taisi pahin raivo ja taistelu hellittää kolmessa yössä ja heräily loppui kokonaan n. 1,5 viikon jälkeen. Sen jälkeen oli riesana vielä aikaiset aamut, kunnes lopetettiin myös aamuimetys ja siirrettiin se vasta aamupalan jälkeiseen aikaan. 😊

Kiitos kokemuksista. 😊 Ilmeisesti niin paljon vaihtelee että nähtäväksi jää. Me ei lopetettu imetystä kokonaan ja riesana on Sudensylinin tapaan (yöherätysten lisäksi) aikaiset aamut.

Mä lopetin yöimetyksen tasan vuotiaalta viime heinäkuussa. Klo1-2 herätys putosi parissa viikossa mutta aamuyön herätys ei ole 9 kuukaudessa jäänyt pois. Imetyksen jäätyä sai tutin aina tuolloin aamuyöllä kunnes nyt tammikuussa 1,5veenä jätettiin tutti joten enää ei ole mitään keinoja unen jatkamiseen kun ei mitkään silittelyt tuolloin aamuyöstä auta. Päivät siis alkavat 5-6 välillä. Lapsi itekin on ihan väsynyt silloin vielä, itkee silmät ristissä mutta ei nukahda. Näitä aikaisia aamuja nyt 4kk takana ja koko perhe uupumuksen partaalla.

Takaisin