Vinkkejä ja ideoita lapsosten kanssa touhuiluun

Kyfi86

Sukkela juttelija
Toukomammat 2016
Ajattelinpa tällaisen ketjun luoda minne voisi kertoilla mitä leikkejä/juttuja teette lasten kanssa ja millä esimerkiksi lapset tykkää itsekseen leikkiä :) Saisi itsellekin vähän uusia ajatuksia

Meillä hauskinta tuntuu olevan piilo leikit jonkun rievun/verhon/vaatteen takana, mahan päristelyt ja niin no kaikkien papereiden repiminen ja yritys syödä ne ja myös lehtien pöydältä alas mättäminen. Toiveissa olis että vielä keksis että ne ois kiva laittaa takasinkin:rolleyes::grin Niin ja kaikkien kaappien tutkiminen on hirmu kivaa ja rattaissa jaksaa pitkiäkin aikoja seurata kun koiralle palloa heittelee tahi jos iskä jotain rakentelee/tekee ääntä päästävillä koneilla :)
 
Meillä likka tykkää touhuta itsekseen omas huoneessa aika paljon. Mut sithän on myös vaatteiden repiminen kuivaustelineeltä joka tilanpuutteen takia on keittiössä, koiran vesikupin kaataminen ja siinä uiminen ja kaikkein hauskinta on ryömiä pieniin kolosiin jossa huomaa ettei pääsekkään pois ja alkaa huuto :D meillä on aika kovassa käytössä ollut musiikkimatto siitä lähtien kun oppi istumaan kunnolla. Sitä on kiva hakkaa kun tulee erisointuja/musiikkia. Sit tietysti on hippa. Likka konttaa eeltä ja mä "yritän" saada kiinni :)

Sent from my HTC One S using Vau Foorumi mobile app
 
Meidän pienen lempitouhuihin kuuluu pyykkien "kopistelu" :D ...Märkien vastapestyjen pyykkien. Kun laitan niitä kuivamaan pyykkitelineeseen sisälle niin pieni kopistelee niitä ihan onnessaan siinä lattialla :) Muutenkin kaikki kotityöt jossa saa jotenkin olla mukana on kivoja.

Kaikenlaiset kirjat -erityisesti kurkistusluukilliset- ovat suosittuja ja niitä luetaankin yhdessä päivittäin.

Ulkona seikkailu on varmaan top 3 listassa. Siellä hypistelään, tökitään, katsellaan kaikenlaisia lehtiä yms yms.

.... lempileluiksi on nyt tällä hetkellä päässyt pehmokoira jonka valitsi ihan itse kaupasta (osoitteli sitä niin onnessaan että tietysti se tuli sitten ostettua) sekä ikivanha nukke joka on ollut aiemmin nyherön tädillä =) Niitä hoitaa myöskin aika paljon.
 
Meillä musiikki ja äänet on kova juttu. Kirjaakin jaksaa lukea pitkään, jos mukana on ääntä. Ipadiltä tai cd:ltä lastenlauluja auttaa itkuun kuin itkuun..ainakin hetkeksi. Laulamista ja tanssimista menis niin paljon kuin itse jaksaa.. Kaverin omat touhuilut on seisomisen harjoittelua ja ympäriinsä konttailua, mielellään pallon tai tyhjän pullon perässä. Yhdessä ollaan mm. sängyllä pyörimässä, lattialla rievun alla piilosta, autopäristelyä ja pallon heittoa, ruokaillessa aika kuluu myös hyvin, kun harjoitellaan pienten palojen syömistä (kirsikat lemppari) ja isojen palojen nakertelua (kurkku, vesimeloni, porkkana..). Tai siis imeskelyä, ei ole vielä hampaita. :) Ulos viltin kanssa on aina hitti..vaikka viltillä ei olla kauaa.. Jokohan tee-se-itse värikylpy onnistuis!?
 
Takaisin
Top