Vinkit oireisiin

Liirumlaarum

Päivystävä dosentti
Helmiäidit 2020
Eli siis vinkkejä mitkä just sulla toimii raskausoireisiin.

Itellä päällä järkky turvotus ja ummetus päälle. Olo on tukala. Kuivattuja luumuja tai luumuja missään muodossa en siedä eli se halpa, helppo ja hyvä vinkki ei oo ny vaihtoehto. Ootteko jotain kuitulisä jauheita kokeillu? Juon vettä monta litraa päivässä jo muutenki niin veden juontiakaan en pysty lisään. Hankalaa.

Matkapahoinvointiin mulla toimii vielä ainakin sokerittoman mehukeiton hörppiminen, suolakeksien syönti välissä ja mehujää :)
 
Esikoista odottaessa käytin apteekista saatavaa magnesiamaitoa sekä ummetuksen että närästyksen hoitoon. Neuvolan täti tätä suositteli ja mulla kyllä toimi.
 
Mulla on IBS ja siihen käytössä visiblin. Se tasapainottaa suolta ja auttaa ripuliin ja myös ummetukseenkin. Sen kanssa vaan pitää juoda riittävästi vettä.
 
Oon vetäny laxoberonia ja luumuja ja tulos edelleen heikko, toki tyhjää parempi :D Kaveri on sairaanhoitaja niin siltä parit vinkit oireisiin joita aijon kokeilla loppu viikosta jos vatsa ei ala toimia :)
 
mulla toimii liiankin hyvin. vatsa löysällä(epäilen et johtuis raskausvitskuista ja niiden raudasta). aamuisin heräämisen jälkeen ja aamukahvin jälkeen on vessa useaan otteeseen varattu :D
 
Oon vetäny laxoberonia ja luumuja ja tulos edelleen heikko, toki tyhjää parempi :D Kaveri on sairaanhoitaja niin siltä parit vinkit oireisiin joita aijon kokeilla loppu viikosta jos vatsa ei ala toimia :)
Pitikö sairaanhoitajakaverin vinkit ottaa käyttöön vai onko tilanne helpottunut?
 
Pitikö sairaanhoitajakaverin vinkit ottaa käyttöön vai onko tilanne helpottunut?

Piti ottaa, mutta ei viä kunnolla koska kaverilla ja festareilla viikonloppu:grin Toki suolen tyhjentyminen olis mukavaa... Huomenna kotiin ja sitten kyllä menee kaikki vinkit kokeiluun. Maha on iso, kipee ja turvonnut. Olo on tukala. Tuntuu, että maha painaa tosi paljon:grin
 
Piti ottaa, mutta ei viä kunnolla koska kaverilla ja festareilla viikonloppu:grin Toki suolen tyhjentyminen olis mukavaa... Huomenna kotiin ja sitten kyllä menee kaikki vinkit kokeiluun. Maha on iso, kipee ja turvonnut. Olo on tukala. Tuntuu, että maha painaa tosi paljon:grin
Mullakin on maha ollut jatkuvasti turvoksissa ja se ärsyttää. Ummetusta on, mutta vielä ei ole ihan mahdottoman hankalaksi mennyt. Jaatko vinkit, jos niille on täälläkin käyttöä?
 
Mullakin on maha ollut jatkuvasti turvoksissa ja se ärsyttää. Ummetusta on, mutta vielä ei ole ihan mahdottoman hankalaksi mennyt. Jaatko vinkit, jos niille on täälläkin käyttöä?

Kyllä :) En tiedä kuinka viisasta on ottaa noita kaikkia laksatiivejä kerralla, mutta pakko on. Meinaan siisnottaa laxoberonia, levolakkia ja pegorionia. Kunnon koktailia pari pv ja sit laxoberon pois ja noita kahta muuta jatkaa niin pitäis helpottaa. Suurimmalle osallehan laxoberon toimii jo yksinäänkin..
 
mulla toimii liiankin hyvin. vatsa löysällä(epäilen et johtuis raskausvitskuista ja niiden raudasta). aamuisin heräämisen jälkeen ja aamukahvin jälkeen on vessa useaan otteeseen varattu :D
Täällä samaa liikkeellä. Saa nähdä koska kääntyy toisin päin. Lisäksi vatsan turvotusta. Pitkin päivää maha turpoaa, semmosta menkkaturvotusta. Inhottava vaan, kun alkaa farkkujen nappi jo illasta painamaan. Toivottavasti menis ohi. :shifty:
 
Magnesiamaito oli uusin vinkki ummetukseen. Äitiyspolilta tämä vinkki jos se vaikka vihdoin auttaisi.
 
onko teillä tullut rannekipua? mulla vasen ranne särkee ja peukalon liikuttelu sattuu..meinasin että voisko johtua nivelsiteiden löystymisestä.oikea on ihan normaali.samoin mulla on heti alkanut selkäsäryt ja lonkkakipu.toivottavasti paranee. neuvolassa luvattiin fyssaria jos ei helpota itsekseen
 
Mulla puutuu sormet 3kpl, eukalo etu ja keskisormet. Ja siihen kans lupasi neuvolasta lääkärin kautta fyssaria. Mut en tiiä millon sen saisin.
 
Ummetukseen paras on ollut kun illalla ottaa laxoberonia maksimit ja aamulla magnesia maitoo niin iltapäivällä suoli saattaa toimia:grin
 
Ummetukseen paras on ollut kun illalla ottaa laxoberonia maksimit ja aamulla magnesia maitoo niin iltapäivällä suoli saattaa toimia:grin
Aika hidasta täälläkin.. Mutta nyt sentään 1-2x/pv toimii. Helpotti kun vihdoin pääsi alkaa juomaan nesteitä riittävästi :smiley-angelic003
 
Aika hidasta täälläkin.. Mutta nyt sentään 1-2x/pv toimii. Helpotti kun vihdoin pääsi alkaa juomaan nesteitä riittävästi :smiley-angelic003

Täällä meni pari viikkoo ilman laksatiiveja ja parin päivän välein maha toimi jotenki. Nyt alko oleen jo koko ajan tukalaa, joten taas laksatiivejä menee ainaki toistaseks
 
Taas ummetus pahentunut ja laksatiivejä kuluu vaihtelevin tuloksin. Toivon, että tää suolisto normalisoituu synnytyksen jälkeen. Puolen vuoden ummetus alkaa ottaan jo aivoon. Tiiän, että joillain koko elämä on tämmöstä. Itellä vaan ihan päin vastanen tilannne normaalisti niin yhtäkkinen stoppi tuntuu niin hirveeltä.
 
Mulla oli kans umpikakka hetken aikaa. Mietin jo suolihuuhtelua yms kun olo oli tukala ja kivulias. Ja mulla se kipu aiheutti huonoa oloa. Sit yks päivä väkisin kyyhötin pöntöllä tunnin parin kahvikupillisen jälkeen jolloin yleensä toimii maha. Kauhean puserruksen ja takuulla sadan peräpukaman syntymisen jälkeen tuloksena pari kovaa papanaa ja hetken päästä ripuli. Nyt on sit taas toiminut vaihtelevalla menestyksellä joka toinen päivä.
 
Ja siis p***an määrä on tosi pieni verrattuna tuntumaan eli toi vauveli taitaa vetää välistä :)
 
Ja siis p***an määrä on tosi pieni verrattuna tuntumaan eli toi vauveli taitaa vetää välistä :)

Oon kans ihmetelly kun luulis, että tällä ummetuksella tavaran määrä ois iso sillon harvoin kun maha toimii:grin Tänään pitääki ottaa taas laksatiivejä kun huomenna vaan kotona oloo niin pääsee vessaan heti kun hätä:grin
 
Takaisin
Top