Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Meillä on myös esikoisen jäljiltä säästetty kaikki. Jos tulee tyttö, niin ostetaan lisäksi jotain "tyttö"värejä. Olen sama mieltä, että jokainen pukekoon lapsensa miten parhaalta tuntuu. :) itse tykkään käytännöllisistä vaatteista, joiden oletan olevan mukavia päällä. Varmasti ostaisin tytölle kyllä myös jonkun ylisöpön röyhelömekon, joka eksyy ehkä just kerran päälle :joyful: suosin onneksi käytettyjä, niin ei rahat mene ihan hukkaan jos joku jää vähemmälle käytölle :hilarious:
 
Saatoin tilata yhden ihanan mekkobodyn kun oli niin nätti ja hyvä ale, vaikka ei vielä mitään tietoa kumpi tulee... :oops: menköön sitten sukulaisille tai myyntiin jos on poika :grin
 
Meillä on esikoisen jäljiltä säästetty melkein kaikki. Isompia hankintoja, joita nyt pitää tehdä, on vaunut ja turvakaukalo. Esikoisella oli lainassa vaunut mun siskon perheeltä, mutta ovat myyneet ne jo eteenpäin. Kaukalo saatiin mun ystävältä, oli aiemmin hänen vauvalla ollut käytössä. En kuitenkaan säästänyt sitä enää, kun olisi jo mennyt käyttöikänsä puolesta vanhaksi.
 
Meillä on sekä tyttö että poika vaatteita lasten jäljiltä, mutta varmasti uudelle tulokkaalle ostetaan joitain omia. Osan vaatteista, esim kotiintulovaatteet, säästän ja saavat lapset sitte aikuisena tehä niille mitä haluavat.
Mä tykkään pukea lapset/vauvat selkeästi sukupuolen erottaviin vaatteisiin eli tytölle pinkkiä ja pojalle sinistä, mutta jos löydän jonku ylisöpön ja ihanan vaatteen vaikka keltasena tai harmaana ni ostan sen, sama onko tyttä vai poika.

Mun yks kaveri pukee lapsensa ylihienosti, syntymästään asti niillä on pitsimekkoja, kauluspaitoja ja sellasia pantoja joissa kukka on isompi ko vauvan pää. Hienojahan ne on mutta käytännöllisiä? Helppo pukea?
Itellä ratkasee helppous ja käytännöllisyys vastasyntyneen vaatteissa.
Mutta kukin tekee tyylillään :)
 
Meillä on sekä tyttö että poika vaatteita lasten jäljiltä, mutta varmasti uudelle tulokkaalle ostetaan joitain omia. Osan vaatteista, esim kotiintulovaatteet, säästän ja saavat lapset sitte aikuisena tehä niille mitä haluavat.
Mä tykkään pukea lapset/vauvat selkeästi sukupuolen erottaviin vaatteisiin eli tytölle pinkkiä ja pojalle sinistä, mutta jos löydän jonku ylisöpön ja ihanan vaatteen vaikka keltasena tai harmaana ni ostan sen, sama onko tyttä vai poika.

Mun yks kaveri pukee lapsensa ylihienosti, syntymästään asti niillä on pitsimekkoja, kauluspaitoja ja sellasia pantoja joissa kukka on isompi ko vauvan pää. Hienojahan ne on mutta käytännöllisiä? Helppo pukea?
Itellä ratkasee helppous ja käytännöllisyys vastasyntyneen vaatteissa.
Mutta kukin tekee tyylillään :)
Meillä myös poika puettu sukupuolen erottaviin vaatteisiin. Löytyy kyllä myös harmaata, keltaista ja punaista vaatteiden väreistä. Sama ajatus myös mulla noissa kotiintulovaatteissa. Aion hankkia tulevalle vauvalle omat, koska haluan säästää ne heille muistoksi :)
 
Mäkin olen säästänyt kaikkien kolmen kotiintulovaatteet. Mutta käytin niitä kyllä nuoremmilla sisaruksilla sen aikaa kun mahtuivat. Olisi aika ihanaa saada käyttää niitä taas helmikuussa tällä iltatähdellä :Heartred. Kunpa tämän vauvan saisi syliin saakka.
 
Heh, mullakin oli ajatus säästää kotiintulovaatteet ja katoin jotkut tosi kivat... niin muksu sitten puklasi heti ne ekat vaatteet ennenku oltiin sairaalasta ulos ja en enää ees muista mitkä ne toiset vaatteet mukana oli kun hermostutti se kotiin lähtö muutenkin niin kamalasti :facepalm: :hilarious:
 
Kuopus täyttää tällä viikolla 6kk joten ainoo isompi hommattava on tuplarattaat. Itseä kiinnostaa beemoot. En löytänyt huonoja arvosteluita, jotkut vertasi jopa emmaljungiin. Syksyllä katson sit tarkemmin tuplia, myös käytettyjä. Lisäksi autoon pitäs hommata ainaki 1 lisäpenkki. Se on rekisteröity 7:lle mut täl hetkel on 5 paikkaa ja meitä on nyt 5 :grin

Meillä oli lainassa kummitädiltä myös pienimpiä vauvanvaatteita, mutta ne meni nyt palautukseen kun hän saa syyskuussa vauvan. Ajattelin sit nettikirppareilta ostaa 50-62cm vaatetta. Ne on yleensä hyvässä kunnossa kun ovat käytössä vain vähän aikaa. Jos tää on tyttö niin jotain tyttömäistäkin pitäs hommata vähän :shy: En tykkää pukea poikaa siniseen, joten meidän Tammikuisella on paljon unisex vaatetta jotka käy hyvin molemmille :happy:
 
Oletteko kukaan ajatellut doppleria hommata vauvan sydänäänien kuunteluun?
 
Mä s
Oletteko kukaan ajatellut doppleria hommata vauvan sydänäänien kuunteluun?

Mä sain lainaan miehen sukulaiselta viime viikolla ja perjantaina sain sydänäänet kuuluviin ja näkyviin 10+2 :Heartred
 
Mulla on doppler mut hankaluutena sillä erottaa vauvan sydänäänet omista.
 
Doppler on ihan kiva huolenhelpottaja ennen kuin liikkeet tuntuu. Jos ne äänet saa kuulumaan. Mutta tietty kaikki ei saa heti kuulumaan, ja silloin voi aiheuttaa enemmän huolta.
Jos hankkii niin kannattaa ehkä malttaa 10+ viikolle kuuntelussa.
 
Tänään laitoin dopplerin tilaukseen. Mietin pitkään hommaamista,
Mutta sitten tajusin että sehän on sisaruksille super kiva kun eivät pääse neuvolaan tai ultraan mukaan. Ennenkuin liikkeet tuntuvat masun päältä. Hommasin vielä sen mikä antaa sykkeen lukeman❤️ Nyt pitää malttaa odottaa että paketti saapuu
 
Edellisestä raskaudesta doppleri tallessa ja sain jo 9+3 sydänäänet kuuluviin. Nyt kuuluu jo selkeästi ja häpyluun yläpuolelta. Rv 14+1 :Heartpink
 
Mä oon kyllä nyt varmasti jinxannut meidän tyttöhaaveet totaalisesti.. Ostin jo toisen tyttövärivaatteen, kun oli tarjouksessa... :facepalm::hilarious: Noh, sukulaiset saa sitten kivoja kamppeita lahjaksi jos ei meille sitä tyttöä tule... :rolleyes: en vaan voinut itelleni mitään!
 
Takaisin
Top