Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Me ollaan annettu kaikki tavarat eteenpäin viime vuonna, kun sukulainen sai esikoisen. Kaikki turvakaukalot ja pinnasängyt tarvitsisi ostaa, puhumattakaan pienistä jutuista. Kylpyamme taitaa olla ainut, ja lastenrattaat mitä meillä on jäänyt. Rattaat on muunneltavissa yksilö/kaksilorattaiksi ja on seisomalauta, et kelpo menopeli meille reissun päällä kolmen lapsen kanssa, vaikka isommat (nyt 3 & 4) kävelevätkin melkein kaikkialle.

Nyt tekis jo mieli alkaa bongailee aleista vähän parempaa vauvanvaatetta!
 
Meillä on melkein kaikki esikoisen vauvakamat tallessa, turvakaukalo on ainoa isompi hankinta mikä pitää tehdä.
 
Mä kuvittelin, että meillä ei oo juurikaan vauvatarvikkeita, kun kuopus täyttää kohta kuusi. Menin sitten kellariin jotain hakemaan ja ensimmäisenä päähän putosi potta ja kävelykärry. Amme on pihalla rikkaruoho astiana, en tiedä saako sitä enää putsattua. Rattaisiin on säästetty vauvankoppa. Eli eipä sitä paljoa sitten tarvitsekaan.

Turvakaukalo pitää vaan sitten hankkia. Niin ja kai joku sänky.
 
MEillä on myös kaikki esikoisen tavarat tallessa, turvakaukalo toki tarvitaan kun on jo sen verran vanha. Ihan pienimpiä vaatteita ei ole säästössä, joten niitä pitää hankkia/tehdä. Innostuin esikoisen vauvavuonna ompelusta, ja teen noin 95 % hänen vaatteistaan itse. Nyt ois tarkoitus pikkuhiljaa ommella vauvanvaatteita, ostin tänään jo yhden ihanan kankaan. Samaten ostin hoitojen alkaessa lankaa vauvapeittoa varten, sitäkin alan kohta neuloa.
 
Meillä on kaikki esikoisen tarvikkeet jäljellä. Pitää ostaa vaan rattaisiin tuplaosuus (tupla-adapteri tai seisomalauta) ja jotain hygieniajuttuja (kynsisakset yms). :)
 
Meillä kanssa lähes kaikki esikoisen vauvajutut tallessa. Vaatteita tosin laitoin kiertoon, kun niitä kertyi sen verran paljon. Uus turvakaukalo pitää hankkia, ja seisomalauta rattaisiin.
 
Meillä on lapset jo koululaisia, joten oikein mitään ei oo tallessa...:think005 Äitiyspaklauslaatikkoon oon tainnut säästää jotain ihan pikkuisia vaatteita ja sellaisia, mitä on esim. mummu neulonut aikanaan.

Pinnasänky on kaverilla lainassa, tai en oikeastaan muista myytiinkö se heille, mutta saan varmaan sen sieltä tarvittaessa takas :happy:

Oon jo alkanut netissä tutkaileen ja vertaileen vaunuja :hilarious:
 
Kaikki tavarat tallella vielä, ainut hommattava asia on ehkäpä tuplarattaat. Ikäero kuopuksen ja tämän tulokkaan välillä tulisi olemaan 1v9kk niin kuopuskin vielä ratasiässä tulisi olemaan.
Mutta jos mennään samaan tahtiin kun aiemmissakin raskauksissa niin en uskalla edes miettiä mitään tavaroiden hommaamisia ennen loppuraskautta :laughing002
 
Kaikki tavarat tallella vielä, ainut hommattava asia on ehkäpä tuplarattaat. Ikäero kuopuksen ja tämän tulokkaan välillä tulisi olemaan 1v9kk niin kuopuskin vielä ratasiässä tulisi olemaan.
Mutta jos mennään samaan tahtiin kun aiemmissakin raskauksissa niin en uskalla edes miettiä mitään tavaroiden hommaamisia ennen loppuraskautta :laughing002

Millaiset rattaat oot ajatellut hommata? :) Meillä olis kans tarve.
 
Mulle ensimmäinen, joten ennestään ei ole mitään. Eikä kyllä miehelläkään esikoisestaan. Jotain olisi kyllä tiedossa suvusta käytettynä
 
Sorruin jo kirppiskierroksella ostaa unipussin ja pari bodya vauvalle, kun sai hyvään hintaan kivoja. Vähän sillä ajatuksella että voi sitten antaa jollekin, jos ei itselle tulekkaan tarvetta.
 
Millaiset rattaat oot ajatellut hommata? :) Meillä olis kans tarve.
En oo yhtään katellu, en oo edes yhtään perillä minkälaisia tuplarattaita tänäpäivänä on markkinoilla. :hilarious: täytyy ehkä alkaa perehtyä.
 
Mulle ensimmäinen, joten ennestään ei ole mitään. Eikä kyllä miehelläkään esikoisestaan. Jotain olisi kyllä tiedossa suvusta käytettynä

Täällä sama homma, ainutvaan että kova hinku ois jo shoppailla kaikkea ja vertailla ja suunnitella, muttakun tietää että molemminpuolin sukulaisilta saadaan varmasti kaikkea hyödyllistä.. Ei vaan tiiä etukäteen että mitä ja ei haluais näin aikasessa vielä alkaa kytistelemään mitä löytyy.. Voi tätä malttamattomuutta:laughing025
 
Ehkä kaivoin jo kaikki esikoisen vauvatavarat ja vaatteet esille, heh. Siellä kovasti pojalle sopivia, saas nähdä sitten tuleeko käyttöön. Käväisin myös kirppiksellä ja muutamat ihanat pikkuiset housut tarttui mukaan, kun oli niin halpoja :angelic:
 
Toin mökille tyynyjä ja peittoja ja löysin seasta vauvan hatun. :bored:
Äitini aikanaan teki minulle villatakin, -housut ja -hatun. Takki ja housut olivat käytössä meidän esikoisella ja tämä seuraava saa näköjään hatunkin.
 
Meillä on kaikki tallessa kun lapset on vielä melko pieniä. Ainoastaan jos nyt tulee tyttö niin saa vaatetta ostaa, ettei tarvi isoveljien vanhoissa kulkea :grin
 
Mä luulen että meille tulee kaikki kavereilta sukulaisilta, joilla on lapsia ikävuosista 0kk-5v :laughing021 jotain aion kyllä ostaa itsekin toki ja sitten myös surutta karsia kierrätyskasseina saatavista vaatteista mieluisat. Vaunuja tulee kahdet, parvekkeelle toiset ja sit toiset ulkokäyttöön.
 
Mä oon tehnyt lasteni kummitädin kanssa vauvoja vuorotellen, niin että meille varmaan vuorostaan tulee sieltä vanhat tutut vauvan tavarat. Oon tosin plussaa odotellessani innostunut niin neulomaan, että talvityyppiä odottaa jo villainen vaatekasa.
 
Meillä on tallessa suurin osa molempien lasten vauvan vaatteista ja tarvikkeista. Mitään ei tartte hommata, jos ei sitte halua jotain vaatteita ostaa kirpparilta lisää. Ja itteni tuntein, ostan kyllä lisää vaatteita :P
Meidän autossa on kiinteä istuinkoroke, joten esikoinen saa sen sitte jos/kun vauva syntyy, pojalle on turvaistuin ja turvakaukaloki jo löytyy noiden kahden jäljiltä.
 
Takaisin
Top