Viimeinen kolmannes ja lääkkeet

riepu1978

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mulla nyt rv 27+0. Nyt tieten aika lopettaa buranan syöminen. Mietin että melko pirulliset ajat tulee koska panadol ei auta mun päänsärkyyn ja mulla on usein päänsärkyä nyt raskaana. Mitä lääkkeitä teillä on käytössä kipuun ja muutenkin?

Panadolia olen itse ottanut ja päänsärkyyn lääkäri antoi luvan kokeilla Buranaa. Nyt se tosiaan jää pois myös täällä. Panacodia olen ottanut tarvittaessa todella koviin reumakipuihin, mutta sitäkään ei saa syödä viimeisellä kolmanneksella. Eli kipeät ajat edessä..

Panadol taitaa olla ainut, jota voi syödä ihan loppuun asti? Ainakin reseptivapaista..

Mä olen ottanut panadolia päänsärkyyn. Käytössä mulla myös kilpirauhaslääkkeet thyroxin ja lio. Somakkia kirjotti lääkäri närästykseen nyt mutta en tiiä haluanko alottaa kun siinä on alumiinia, en tiedä onko vaihtoehtoja kun kauheasti polttelee :/

Mulle sanottiin neuvolassa, että ainoa mitä saa omin päin popsia on parasetamoli, eli esim. Panadol, mutta ibuprofeenia eli vaikka Buranaa ei ollenkaan. Onko tästä jotain erilaisia ohjeita olemassa?

Buranaa voi nykytietämyksen mukaan käyttää keskiraskaudessa. :)

Ainahan se ois parempi ku ei tarttis lääkettä tietenkin mutta toisella kolmanneksella voi buranaa ottaa. Sen jälkeen ei kun tulee vauvalle ongelmia verenkiertoon. Minulla menee iltaisin Ketipinor 50 mg että saan nukuttua. Mulla on ollut se lääke jo 10 vuotta siitä lähtien kun sairastuin fibromyalgiaan jota kutsutaan myös väsymys-uupumus oireyhtymäksi. Ennen raskautta annos oli 200 mg mutta pienensin sitä hiljalleen tuohon 50mg. Huonosti nukun mutta ilman lääkettä en nuku varmaan ollenkaan. Lääkäri meinas että pienihän tuo annos on eikä vaadi lopettaan. Ittee kyllä mietityttää. Toisaalta en mä nukkumatta sitä lastakaan saa hoidettua.

Mulle toitotettu kokoajan, myös apteekissa että buranaa ei saa syödä. Panadolilla mä oon mennyt, sillä vahvimmalla mitä saa ilman reseptia ja ihan hyvin auttanut.

Mulla onneks panadol ollut ihan riittävä tähän saakka ja varmaan jatkossakin auttaa (toivottavasti).

Toivottavasti kipuisille löytyis jotain troppia kun auttais ja sais ottaa. :)

Niin no, kohta aletaan ajaa loppujakin reumalääkityksiä alas, että tervetuloa kivut..

Mulla kipulääkkeinä käytössä panadol ja litalgin. Nämä oli myös kotona. Katotaan missä vaiheessa sit kieltäävät litalginin käytön. Onneksi nyt on selvinny ilman kipu lääkkeitä jo pidemmän aikaa. :)

Täällä on närästys vaivannut nyt päivittäin.. Tosin renniellä helpottanut, onneks.

Panadolia oon ottanu, , ihmeen vähän kylläkin,tarkoitan siis että ehkä kolme pilleriä koko raskauden aikana päänsärkyihin, ennen raskautta tuntui et monta kertaa viikossa buranaa jne joutu popsii... Mulla depressiohoitaja suositteli melatoniinia nukahtamiseen, tänään lääkärineuvola niin täytyy kysellä,vähän tuntuu hurjalta ottaa tommosia,osa kuitenkin päätyy vauvaan,pieni osa mut....

tosta renniestä muuten, oon sitä päivittäin ottanu,kerran,pari tabua kerralla... paljonkohan sitä uskaltaa popsia päivässä...eilen olisin tarvinnu varmaan levyllisen mut ton kaks uskalsin ottaa :D

Rennietä saa syyä 11 tabua vuorokaudessa. Ainakin näin minulle sanottiin sairaalassa ja näky myös sama lukevan siinä pakkauksessa. :D

Riepu78 onks sulla ollu millanen talvi nyt oireineen fibron kanssa? Mä oon saanu kyseisen diagnoosin v.94 ja nyt ihmettelen kun ei oo mitään oireita hävis viime heinäkuussa kaikki oireet..eikä sen jälkeen ole ollu mitään kipuja..lopetin viljojen syönnin kesäkuussa ja nyt epäilen keliakiaa kun tosiaan nuo oireet hävis, mulla todettiin laajan allergiatutkimuksen myötä että oon ainakin herkistyny viljoille ja monille muille ruoka -aineille.

Mä en syö lääkkeitä ollenkaan (muita kuin nuo radiin määrätyt). Jos joutuu jotain ottaa pakon edessä, niin panadolia.

Niin eipä niitä lääkkeitä taida kukaan mielellään syödä kuin äärimmäisen pakon edessä.Kärsin nilkan kehräsluun murtuman pelkkä panadol kipulääkkeenä (ei auttanut yhtään) ja nyt toinen lääkäri ihmetteli,ettei minulle annettu esim. panacod -reseptiä.Kovassa kivussa lääkkeen haitta on pienempi kuin se mitä kipu voi aiheuttaa.Onneksi se on nyt takanapäin,mutta pointti on se,että joskus se lääke on kuitenkin pienempi paha.

Riepu, eihän sulla vaan oo särkylääkepäänsärkyä siitä buranasta?

Mä kyllä jouduin sillon jouluna ottaa yhen puolikkaan Buranaa flunssassa kun olin ottanu jo 3 panadolia. En kysyny sitä kyllä keltään....

Takaisin