viikonpäivät syntymäpäivinä?

kariina

Vauhtiin päässyt keskustelija
Muistaako/tietääkö joku miten menee se loru jossa on joka viikonpäivänä syntyneelle lapselle annettu "tehtävä/ennustus"?

Itse en muista kuin, että jonku päivän lapsi kauas lähteepi ja sunnuntailapsi surun tuo. Googlellakaan en pikaisesti hakiessa löytänyt.

Viime yönä valvoessa tuli mieleen tuo loru, mutta en muistanut millään niitä muita ja nyt vaivaa..[:)]

Se joka syntyy maanantaina,
on kaunis aina.
Katsohan, katsohan
tiistailasta, niin sulokasta!
Keskiviikon lapsella on iloa vasta!
Torstain lapsella siivet kantaa.
Perjantainlapsi rakastaa ja antaa,
lauantailapsi saa puuhata aina,
vaan se joka syntyy sunnuntaina
on hyvä ja kaunis ja huoleton aina.

Tuon löysin, mutta mie muistelen nyt jotain toista kai.

Maanantain lapsi on kaunis piltti.
Tiistain lapsi on kovin kiltti.
Keskiviikon lapsi murheita saa.
Torstain lapsi pois matkustaa.
Perjantain lapsi on aulis ja hellä.
Lauantain lapsi saa työskennellä.
Vaan lapsi joka syntyy sunnuntaina,
on soma ja hyvä ja iloinen aina.

Tätä siis mietin, mutta muistin näköjään ihan väärin tuon sunnuntain.. Aattelin laittaa muillekkin näkösälle, kun löysin tuon oikean..[:)]

kariina: Eikö tuo eka ole Hanhiemon Lipaskirjasta? Ainakin itselle tuo ensimmäinen on tutumpi kuin jälkimmäinen [:)]

Mä sit taas oon kuullu jonku sellasen, missä torstain lapsi on toivoa täynnä [:D] Muita en siitä muistakaan.. enkä ees oo itte torstaina syntyny [:D]

Ja siis tiedän, että on olemassa se sanonta "torstai on toivoa täynnä" mut tää oli jotenki yhdistetty lapsiin.. pitää vissii äidiltä tai mummilta tiedustella..

Mä taas muistan tämmösen version:

Maanantain lapsi on kaunis ja soma
Tiistain lapsella kiire on kova
Keskiviikon lapsi huolia saa
Torstain lapsi kauas matkustaa
Perjantain lapsi on aulis ja hellä
Lauantain lapsi saa työskennellä
Vaan se joka on syntynyt sunnuntaina
on hyvä ja kiltti ja huoleton aina.

Eli aika samanlainen kun nuo kaksi muutakin.

No, nyt en ole enää ihan varma kumpiko se oli se miun oikea, tuo Pähkylän laittama vai tuo miun laittama. No, saman suuntasia kuiten. Ite muistin tuon torstain pois matkustamisen (ite syntynyt to). Meille syntyi tiistailapsi. Toivotaan, että on ainakin kiltti vaikka oiskin kova kiire..[:)] Maailmaan hällä ainakaan ei kiire ollu muutenko ihan loppuvaiheessa. Melkeen vuorokaus häntä tehtiin ja lopussa vartissa ulostautu.[;)]

Cissi84, mie löysin tuon netistä yhdeltä keskustelupalstalta. En osaa sanoe siis mistä alunperin.

Takaisin