Viihteellä käyminen

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko vanhemman ok käydä viihteellä? Kuinka usein?

Minusta on ihan normaalia elämää käydä välillä tuulettumassa. Ei kuitenkaan joka ilta.. Ja tyyliin joka viikkokin (humalatarkoituksessa) on liikaa. Vaikka voihan se viihteellä käyminen tarkoittaa ihan muutakin! :smiling-eyes:

Tottakai on ok, minusta kummankin vanhemman pitäisi päästä tuulettumaan kerran kuukaudessa. Ei nyt välttämättä humaltumistarkoituksessa (krapulassa olo lasten kanssa ei kuulosta hyvältä), mutta vaikka elokuviin, syömään, kalaan, parille oluelle tms. mitä itse kukin sitten tykkääkin tehdä.

Mielestäni ehdottomasti molemmilla vanhemmilla pitäisi olla oikeus käydä tuulettumassa. Ei nyt joka viikonloppuna baarissa yötä myöten, mutta välillä vaikka sitäkin, jos se on se mitä palauttaa.

Itse en tykkää humalahakuisesta juomisesta, mutta mielestäni se on jokaisen oma asia mitä tekee lapsivapaalla. Jos ei hoida lasta humalassa/krapulassa se ei vaikuta lapseen.

Viihteellä käyminen / parisuhdeaika/ oma aika... kaikki erittäin suositeltavia silloin tällöin ja jokainen viettää niitä kuinka itselleen parhaiten sopii. Mulle tuulettuminen voisi tarkoittaa enemmänkin sitä, että lähden päiväksi toiseen kaupunkiin yksin shoppailemaan ja käyn syömässä hyvässä ravintolassa. Voisin piipahtaa jopa kampaajalla *köh*. Tällainen antaa enemmän virtaa arkeen kuin esim. terassilla käyminen.

Mielestäni jokainen vanhempi saa tehdä vapaa-ajallaan, mitä huvittaa, käydä viihteellä, kahvilla, shoppailemassa, leffassa, mistä ikinä pitääkin. Samaa mieltä aikaisempien kanssa siitä, että on ok siinä suhteessa, että on "pelikunnossa" kun palaa viihteeltä tai mistä lie, ja pystyy huolehtimaan lapsestaan.

Valitisisin itsekin mieluummin toisen vaihtoehdon kun viihteellä käymisen, esimerkiksi tuo shoppailu tai joku hieronta antaa minulle enemmän puhtia arkeen :thumbs-up: Tässäkin on kyse mielenkiinnon kohteista ja elämäntyylistä, ei siitä, että arvostellaan muiden vanhempien menoja ja tekoja :smiling-eyes:

Takaisin