Vihlontakipua?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Suhveli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Suhveli

Oman äänensä löytänyt
Osaisikohan joku kertoa mistä voisi johtua kummallinen vihlonta oikealla puolella alavatsassa? Vihlonta esiintyy yleensä noustessa... Olen rv 15+1. Onko kukaan muu kokenut vastaavaa?

Mulla ainaki on ollu noita, ja ihan normaaleja kuulemma on... meni ohitte ne kivut ku tuli viikkoja lisää. nyt sit alkanu kunnolla kohtu kasvamaan nii on enempi kipuja mut ne on erilaisia..

Sit mulla on vieläki sellasia, et jos vaikka kääntyy nopeesti sängyssä esim ku vaihtaa asentoa nii sillo vihlasee..

Juu miulla vihloo kans joskus kun kääntyy nopeesti sängyssä asentoa vaihtaessa.. Kiinnostas vaan että mistä se oikeen johtuu? [8|]

mulla on kans noita. inhottavia.. :/

miltäs teistä muista tuntu se kun esim. neuvolassa kokeillaan missä kohdun korkein kohta on? mulla tuntu sillee kummalliselle, niinku hmm..  työnnettäis mahaa kasaan. tai en osaa selittää. ei satu mutta ei tunnu hyvällekkään.
jos tosta joku sai jotain selkoo niin kymmenen pistettä ja papukaijamerkki! [:D]

Juuh, täällä vihloo vasemmalta puolelta ja välillä ihan kunnolla sattuu.. kasvukipuja ne kuulemma on, mutta mulla nyt tarkistetaan noi mahdolliset tulehduksetkin kun on mun selitysten perusteella neuvolatädin mielestä liian kovat kivut ja muutenkin ollu tän kaa ongelmia.. Jos huolestuttaa kovin ni neuvolaan vaan soitto [:)]

On se muute erikoista, että me ollaan vaan aiva onnessamme tästä raskausajasta, vaikka aika kuluuki väsymyksessä, oksentaessa, hormonihirviönä ja kaikenlaisia ihme kipuja potiessa. On tää raskausaika vain aika erikoista, ollaan me naiset aika ihmeellisiä olentoja, että vaikka olo ois millanen, niin sitte tulee itku onnesta ku ajattelee, että siellä se pikkuinen kasvaa.[:)]

Kivut johtuu ihan kohdun kasvamisesta. Mulla on ainakin pariin otteeseen ollut nivuskipuja, alavatsakipuja ja tavallaan kyljissäkin. Ajattelin itse, että jos ne on jatkuvia ja kovin kipeitä niin sitten olen huolissani. Välillä jomottaa koko illan, mutta seuraavana päivänä taas ok. Mutta sittenhän on noita tulehduksia ja kai muutakin mikä voi tehä kipeetä, et jos kovin sattuu niin soita neuvolaan.

Kiitoksia vastauksista [:)]
Ei miulla pahasti vihlo, oon vaan miettiny että mistähän moinen vaiva johtuu, mutta eiköhän se kuulu asiaan. Pitää sit soitella neuvolaan, jos kivut pahenee.
Tarunen, totta puhut kaikki on jotenkin niin pientä sen tosiasian rinnalla miksi näistä kärsitään! [:)] Jos olis jostain muusta syystä niin tuskinpa katseltais kovin pitkään... [:D]

Mulla on ollu jo supistuksiaki, mut neki kuuluu kuulemma asiaan tässä vaiheessa ku vauva ja kohtu kasvaa hurjaa kyytiä.. töissä vaan pitää muistaa ottaa niin rauhallisesti ku vaan voi.

Miulla on kanssa ollut kipuja. Soittelin niistä neuvolaanki ihan hädissäni että "apua eikai tämä ole keskenmenon merkki" ja jotain sellasta. Rauhoittelivat että kivut on normaalia kohdunkasvun kipua ja jos tuntuu sellaisia sykähtäviä supistuksia, nekin on ihan normaaleja.
eri asia jos alkaa tulla jatkuvaa kipua niin että ei pysty olemaan.

Se on kaiketi vain sitä, kun otus tarvii itselleen lisää tilaa :)

Mutta mulla on kuulkaa auttanut nivus- ja selkäkipuihin liikunta . Ne tietty vähän lisää supistelun mahdollisuutta, mutta toisaalta helpottavat kun liikkuu. Mikäli nivelenne kestävät niin kävelemään ja salille vain. Ottaa vaan sillee rennosti ettei tule ponnisteltua liikoja.

Takaisin