Vietätkö äitienpäivää esikoista odottaessa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Lähestyvästä äitienpäivästä tuli mieleen, vietättekö äitienpäivää kun esikoinen on vielä vatsassa? Siis siinä mielessä että olet äiti, oman äidin muistamiseenhan ei asia vaikuta. Odotatko puolisolta että he huomaavat päivän?

Itse en muista enää mielsinkö (kuusi vuotta sitten) odottaessani olevani äiti, jota juhlistetaan äitienpäivänä. Mutta sen muistan että äitini antoi minulle sinä vuonna äitienpäivälahjan. Oli kai innoissaan, kun ensimmäinen lapsenlapsi oli tulossa.

Mä olen nyt raskaana rv 38 ja vauva on mahdollisesti vielä mahassa äitienpäivänä. Koen tietysti itseni äidiksi jo tässä vaiheessa, mutta en ole ajatellut itseäni juhlistaa enkä odota, että puoliso huomioisi minua. Ensi vuonna sitten, paitsi jos vauva ehtiikin syntyä sunnuntaiksi.

Juhlistan itse itseäni ja puolisoani hyvillä pulla kahvilla. Olen rv28 ja ajattelen, että jos lapsi nyt syntyisi (tapahtuisipa sille mitä vain synnytyksen jälkeen) tulisin aina sanomaan, että minulla on lapsi. Ei mitään suurta mutta jotain pientä. Ehkä tämä on vain hyvä hetki juhlistaa hiljalleen syntyvää, uutta perhekuntaamme.

Ei vietetty äitienpäivää vielä odotusaikana, vaikka toki äiti jo olin silloinkin. Lapset syntyivät neljä päivää myöhemmin.

Takaisin