Vierastaminen

hattarainen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko teillä muilla vauva alkanut vielä vierastamaan? Ajattelin, että teillä on suht samanikäisiä vauvoja kun itsellä (lauantaina tulee 3kk) joten olisi kiva kuulla kokemuksia! Meidän rinsessa on nyt selvästi alkanut vierastamaan! Aluksi en uskonut sitä, koska luulin sen tulevan paljon myöhemmin. Mutta kun joku muu kuin äiti tai iskä ottaa vaavelin syliin kasvotusten, alkaa aluksi alahuuli vääntymään alaspäin ja sitä seuraa korvia huumaava huuto. Huuto rauhoittuu vasta, kun isi tai äiti ottaa syliin ja juttelee rauhottavasti. Tuntuu jotenkin tosi omituiselta, että miten noin pieni voikin jo vierastaa! Vähän ikävää sukulaisille, jotka haluaisivat uuteen tulokkaaseen tutustua, mutta minkäs teet!
 
Meil ei oo merkkejäkään vierastamisesta... Ollaa oltu niin paljo eri ihmisten kanssa tekemisissä et "ei osaa" vierastaa[:)].. Onnex!!
Mummolle ja vaarille se aina vaa hymyilee ku näkee niinku melkein kaikille muillekin.. Ensin katsoo pitkään ja sit leviää hymy[;)].. Se on sellanen hurmuri[;)].. Kaikki työkaverit (naiset) on ihan lumoutuneita tähän meiän poikaan.. Pojalla siis ikää sunnuntaina 3 kk.
Mut ihanku meiän Max menis välil nolox tai miten sen sanois... Välil ku joku selostaa sille jotain vauva-äänellä ja Max on mun sylissä, niin se käy hymyilemään ja kääntää pään mun rintaa vasten... Hirmu söpöä
 
Meillä vähän sama juttu kun Kerttulilla. Ollaan oltu paljon ihmisten seurassa,niin ei täälläkään oikein merkkejä siitä ole ja huomenna leidi täyttää 3kk [:)] Iisa on sellain hymytyttö,ja huomattavasti hymyilee enemmän tällä hetkellä toisille kun vierastaa.

Korjaan,ylihuomenna tulee 3kk [:D]
 
Meillä asuu minun puolen isovanhemmat 300km päässä ja he näkevät siis harvemmin. No, viime pe he tulivat käymään ja alkoi kamala huuto. No... olihan Milja myös jo nälkäinen eli muutenkin vähän "paha mieli". Tuota huutoa ei enää maidon jälkeen tullutkaan, pariin kertaan vaarin sylissä meinasi alahuuli väpättää mutta kyllä se siitä äkkiä. Eli on merkkejä vierastamisesta.
On muuten mummo pahoillaan, kun Milja vierastaa, koska he asuvat kaukana ja eivät voi nähdä niin kovin usein. Harmittaahan se itseänikin [&o]
 
Meillä puolestaan pikkuneiti vierastaa tosi helposti, vaikka ollaanki tosi liikkuvaisia ja nähty eri ihmisiä. Neiti vierastaa niin mummoa,ukkia,tätiä,setää,mun kavereita,miehen kavereita, kuin valitettavasti pari kertaa isäänsäki. Johtunee siitä, koska ihan alussa oltiin tytön kans koko ajan kaksin. Mut nyt tää alkaa pikkuhiljaa lievenemään. Pääasia että äiti on näkö/kuuloetäisyydellä, nii sitte voi olla myös muitten sylkyssä [:)] Toisaalta suloista, toisaalta työlästä. 
 
Meillä Nelli alkoi vierastamaan jo 2-3 viikkoa sitten ja me ollaan aika usein menossa (melkein joka arkipäivä jossain) ja näkee paljon ihmisiä joten ei se välttämättä vaikuta siihen ujosteluun.
Tilanne hoituu meillä parhaiten silleen et ei mennä heti vieraiden syliin vaan katsellaan niitä ihmisiä äipän tai isin sylistä. Sitten voidaan hymyillä. Mut tilanteesta riippuen voi se itku tullakin senkin jälkeen jos syliin menee.
 
Meillä Rauhan kirjottaman tavoin suhtkoht samanmoista.
Meillä erityisesti tummahiuksiset joilla tummahkot vaatteet tai si silmälasiset sylittäjät on ujouden esiin tuojia [:D]. 
 
Meillä ei ole vielä ollut tietoakaan vierastamisesta, sylissä kuin sylissä tulee hymy ja tuntuu olevan vaan tyytyväinen et pääsee välillä jonkun muun syliin kuin äidin tai isin.
Vähän kyllä jännittää kun miehen vanhemmat ei ole tyttöä nähneet yli 1,5 kuukauteen vaikka ihan lähellä asuvatkin.
Molemmat tekee tosi paljon töitä, ja lomalla mökkeilivät ja olivat kipeinä niin eivät uskaltaneet tulla tartuttamaan vauvaa ja nyt pappa joutui sairaalaankin flunssan mennessä tosi pahaksi ja on eristyksissä kun epäilivät mm. tuberkuloosia, joten jonkin aikaa vielä menee ennenkuin pääsevät tytön näkemään.
Eihän tyttö valitettavasti heitä nyt tunne kun niin vähän on nähnyt ensimmäisten viikkojen jälkeen että saa nähdä vierastaako...
 
meillä vierastettiin viime viikonloppuna isovanhempien mökkiä kun  erehdyimme menemään sinne illalla jolloin muutenkin väsy huusi suoraa huutoa kaks tuntia kunnes suostui ottamaan tissiä ja nukahti. Meinasin lähteä jo kotia ajamaan. ihmisiä katellaan ensin vakavana ja sitten kokeillaan hymyä.
 
sillon kun äiskän sylissä ollaan niin saa kaikki jutella, mutta auta armias jos äiti ei oo vieressä ja esim mun mummo(näkee harvemmin) tulee puhumaan ni jo alkaa huuto [:D] eli "vierastus" riippuu ihan mamman sijainnista vauvaan [;)]
 
Mä luulen myös, että ei vierastamista ei kokonaan voi ennaltaehkästä sillä, että vauva tottuisi muihin ihmisiin. Meidän lähellä asuu mulle tosi läheinen sukulainen, joka käy meillä tosi usein kylässä (n.4.5krt viikossa) ja mielellään sylittelee vauvaa. Siltikin vauveli ujostelee, eikä suostu ollenkaan hänenkään syliinsä. Saatikka sitten kenenkään vielä vieraamman. Kiva kuulla, että jollain muullakin on edes merkkejä vierastamisesta, ihan vaan etten tunne itseeni luulosairaaksi [:D]. Ei meilläkään äitin sylistä ketään vierasteta, huuto alkaa vasta, kun vauva huomaa olevansa vieraassa sylissä. On kyllä niin ikävä, kun täysimetys sitoo muutenkin mut niin vauvaan, ni tää ei yhtään asiaa helpota. Ei voi jättää vauvaa hetkeksikkää muille, ku isälle. Olkaa kiitollisia, joilla vauveli ei vierasta, eri kiva esitellä tulokasta sukulaisille ja muille tuttaville. Mun pitäis mennä näyttämään vauvaa työpaikalle, mutta jo etukäteen pelottaa että millanenhan huuto siitä syntyy. Naisvaltaisella työpaikalla kun varmasti ois monta innokasta syliä...  
 
meillä kans vierastetaan, vaikka paljon ollaankin oltu liikkeellä..
välillä jopa mummua/pappaa vierastaa vaikka nähdäänkin viikottain..
 
Meil on kans iha selkeitä merkkejä reilu viikon ollu vierastamisesta ja tosiaan jos kovin moni tulee viereen samaa aikaan ihasteleen vauvaa, ni siin tuleee äkkii neidille suru puseroon. Huuli alkaa väpättään ja sit itku tekee tuloaan. Jotensakin se tuntuu silti "hyvältä", ku rauhottuu heti äidin sylkyssä.. [;)]
 
Joo täällä huomattiin vierastamista eilen. Oltiin käymässä äitin työpaikalla ja iisa oli mumminsa sylissä ja sitten siihen tuli äidin työkaveri,silmälasit päässä ja jo alko mennä alahuuli mutruun ja naama punottaa [:D] Meinas tulla itku,mutta sit kun näki äitin niin heti alko hymyilemään [:)] <3 Meillä on aika kovat roolit tässä,että rauhottuu silloin jos äiti on lähellä. [:)]
 
Uskoin eiliseen asti, ettei meidän vaavi osaa vierastaa mitään eikä ketään[:)] mutta tulihan sekin nähtyä. Kyläiltiin eilen ystävättären luona ja niin vain kävi, että vaikka äidin sylissä sai olla niin tuli mahdoton suru puseroon kun poika oli hetken aikaa katsellut ja kuunnellut mun kaverin juttuja. Vähän jouduin poikaa lohduttamaan että tokeni [:D]. Toivottavasti ei pahene tästä, mun äiti saa varmaan traumoja jos vauva alkaa vierastaan häntä [8|]...nähdään kuitenkin vaan ehkä noin kerran viikossa.
 
Toivottavasti ei pahene tästä, mun äiti saa varmaan traumoja jos vauva alkaa vierastaan häntä


Joo, meillä mun äiti pelkää ihan samaa. Valitettavasti vaan pitkän välimatkan takia nähdään monesti vaan kerran kuussa tai parissa [:(] No, ehkä tuo ukko saa alkaa hyväksyä, että ne tulee käymään viikonloppukylässä useammin, kuin kaksi kertaa vuodessa [;)]
 
Meidän neiti ei vielä vierasta, mutta kun katsoin omaa neuvolakorttia niin siellä oli merkintä 5 ja 6 kk kohdalla et vierastin kovasti ja vierastaa!! (huom! 2 huutomerkkiä[:D])
Miehen 30-vuotis synttärit sattuu lokakuulle, niin tarkoitus olis jättää tytskä hoitoon just 5 kk iässä. Toivon vaan, ettei kova vierastamisen kausi iske juuri silloin.. [:@]
 
Meillä ei vielä vierastamista ole kyllä juuri hoksattu. Tänäänki jäi nukkuun, ko lähettiin ulos syömään ja minun ystävä jäi hoitamaan Onnia. Eli Onni sitte näki vain ystäväni, ko heräs, mutta ei ollu vierastanu :). Pelkäsin, että säikähtää, ko ei olekaan äiti tai isi, joka hakkee sängystä.
 
Meillä ei vielä vierastamisesta ole merkkejä ollut, mutta eiköhän se sieltä tule ennemmin tai myöhemmin [:)] sehän on vain merkki siitä, että lapsi on vahvasti kiintynyt äitiin ja isään ja turvautuu heihin epävarmoina hetkinä! Ja onneksi se on ohimenevää [:D] mutta on siis vain positiivinen juttu että lapsi vierastaa, siitä näkee että lapsella on hyvä ja turvallinen olo vanhempiensa kanssa, ja sitähän me kaikki halutaan <3 [:D]
 
Nyt on havaittavissa vierastamista. Hassuinta tässä on et tähän mennessä Joa ei vierasta muita kuin mun isää...hetken hämmsätelee ja sit tulee itku.
 
Takaisin
Top