Vessaasiaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tiada92
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tiada92

Sanavalmis juttuseppä
onko muilla kauheita vaikeuksia käydä kakalla? Itellä on ja nyt huomasin,että ulosteen mukana tulee limaa pitääkö olla huolissaan?

En limasta osaa sanoa, mutta vessavaikeuksiin ja niiden ehkäisyyn oon käyttänyt kuivattuja luumuja yön yli liotettuna 5-6 kpl aamuisin tai tehokkaampana keinona Pegorion muutamana päivänä peräkkäin, jos on tarvis.

Enää ei ole ongelmia, mutta alkuraskaudessa oli vatsa kovalla. Söin luumupilttejä, mangopilttejä, kuivattuja liotettuja luumuja ja kaurapuuroa, niin toimi kyllä. Kannattaa myös huomioida, että jos syöt rautaa sisältäviä vitamiineja tai rautavalmisteita, se saattaa aiheuttaa vatsan kovuutta ja joillakin jopa tuota limaisuutta. Siinä tapauksessa kokeilisin toista merkkiä :)

Pegorion käytössä. Nyt ei taas 12g kerta-annos riitä 1x/pvä, aivan kamalat kivutkin suolistossa. Limaisuutta huomannut myös pahimpien ummetuspäivien lauetessa. Pahin raskausvaiva tässä raskaudessa :sorry:

Muokattu viimeksi:
Mulla kans pegorion on paras kaveri. Yks 12g pussi aamuin illoin, niin vatsa toimii säännöllisesti. Kaks kertaa oon nyt yrittäny olla ilman, mutta vatsa lakkaa heti toimimasta ja suolisto alkaa kipuilla.

onko muilla kauheita vaikeuksia käydä kakalla? Itellä on ja nyt huomasin,että ulosteen mukana tulee limaa pitääkö olla huolissaan?

Ei nyt vaikeuksia, mutta tulee tosi harvoin ja melkein aina on sellasta limamaista tai limaa kans. Oon pistänyt ihan raskausen piikkiin, ku heti alusta alko tällainen. Sitä ennen toimi normaalisti kerran päivässä.
Viime raskaudessakin mulla muuttu suolen toiminta iha ihmeelliseks, en olis siis huolissani :)

Täällä kans ummetus vaivaa ja uloste välillä mitä sattuu, ärsyttävää. Ehkä kokeilen itekin tota pegorionia jos ei ala muuten helpottamaan. Liikunta varmaan auttais asiaan mut oon liian laiska pylly et jaksaisin jumppailla :happy093

Miten te saatte menemään sen jauhepussin alas? Mulla kuvottaa jo se aukaistu pussin haju, eikä mikään mehu peitä sitä makua. Siis oon yökkiny siitä hajusta ja mausta jo ennen raskauttakin.

Miten te saatte menemään sen jauhepussin alas? Mulla kuvottaa jo se aukaistu pussin haju, eikä mikään mehu peitä sitä makua. Siis oon yökkiny siitä hajusta ja mausta jo ennen raskauttakin.

Oletko kokeillut ton tilalle psylliumkuitua? Oisko se yhtään paremman hajunen? Sitä vois sekottaa vaikka puuron joukkoon tai jogurttiin, smoothieen tms. Ja sit vaan muistettava juoda reilusti vettä lisäksi.

Mie nostan käden kans pystyyn. Mietin että onko tosikaan ku hidastanut toiminta . Kunnes raskasapista luin että "tällä hetkellä sinua voi ummettaa".:bookworm: En oo siis yksin asian kanssa ja ehkä tää menee ohi:angelic: :grin

Mä syön banaanin joka päivä ja kakka tulee kans joka aamu lähes kellon tarkkuudella.. ainakin vielä.. :)

Mulla ei ole ollut ollenkaan ummetusta. Viime raskaudessa (joka tosin päättyi ikävästi mutta ei liity mitenkään asiaan) minulla oli taas jatkuva ummetus! Nyt juon todella paljon ja syön puuroa, real leipää, hedelmiä, pähkinöitä ja kasviksia joten luulen asialla olevan vaikutusta omalla kohdallani.
Viimeksi ruokailu oli heikompaa huonon olon vuoksi jne. Ja jouduin käyttämään pegorionia jatkuvasti.
Mehun kanssa se meni alas paremmin!

Mulla meni heti suoli jumiin kun jouduin aloittaan 2 arvoisen raudan kun Maltofer ei tehonnut. Aikaisemmissa raskauksissa se mamavitamiinin minirautamäärä on riittänyt totaalijumiin. Reilusti pegorionia (monta pussillista) päivässä auttaa, kasvikset, leseet, veden juominen jne ei vaikuta tähän asiaan.

Milla pahentunu tää niin ettei tavara pääse kulkemaan ulos jäätävien peräpukamien takia:depressed:

Mulla on kans ihan hirveet pukamat. Pakko tän raskauden jälkeen käydä ne poistattaa, ku jatkuvasti aiheuttaa ongelmia:grumpy:

Takaisin