Vertaistukea vauvahaaveisiin

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ninja_95
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
N

Ninja_95

Vieras
Olemme miehen kanssa olleet ilman ehkäisyä kohta vuoden. Kehon viestien ja limojen mukaan ovuloin, en ole käyttänyt tikkuja. Peitto on heilunut silloin välillä ahkerammin ja välillä ei niin ahkerasti. On ollut hyvin vaikeaa välillä sisällyttää seksi molempien epäsäännöllinen vuorotyön vuoksi juuri näille päiville. Minulla on edellisestä suhteesta 7v. lapsi joka sai alkunsa alle 6kk yrityksellä. Minulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto, 24 kp - 60kp välillä. Nyt 2 kiertoa olleet jopa n. 30pv. Hieman ylipainoa löytyy, elintavat muuten kunnossa, liikun sekä syön suht monipuolisesti.

Minulla on ollut suolisto-ongelmia jo usean vuoden ajan, epäilen itse ibs:ä. En ole käynyt lääkärissä vielä, luotto on mennyt julkiseen terveydenhuoltoon ajat sitten. Vajaa vuosi sitten kuparikierukan poiston yhteydessä tutkittu kohtu, kuulemma siisti. Verikokeet otettu epäsäännöllisen kierron takia. Niistä ei löytynyt mitään. Epäilivät kuparikierukan aiheuttaneet kierron heittelyä, toki välivuodot ja kivut helpottivat poiston jälkeen. Tutkimukset jäivät siihen. Äidilläni on todettu pcos aikanaan. Sekä suvussani on endometrioosia sekä lapsettomuutta.

Olen yrittänyt olla stressaamatta asiaa, aika hyvin onnistunutkin siinä ja ollaan oltu ajatuksella, että lapsi tulee jos on tullakseen, mutta silti mielessä hiipii ajatus, että entä jos emme saakkaan yhteistä lasta.


En mielestäni enää stressaa vauvan tuloa, tulee jos on tullakseen, enkä haluaisi ruveta tekemällä tekemään lasta. Vertaistukea ja miten asiassa voisi edetä kaivataan.
 
Mä kyllä kehoittaisin antamaan mahdollisuuden hakeutua lääkäriin, niin sieltä vois etsiä ainakin jotain konkreettista syitä ja esim apuja tuohon epäsäännölliseen kiertoon. 🙂 Kyl siellä julkisellakin voi saada apuja näihin, jonot toki on pitkät ja onhan toki yksityinen..
 
Hei tuli mieleen, että oletko mittauttanut ferritiiniä? Itsellä loppuivat vatsavaivat, kun sain rautavarastot kuntoon. Toki meni hetki suolistolla palautua, mutta uskon ferritiinin olleen isossa roolissa. Sillä on myös vaikutusta hedelmällisyyteen.
 
Kiitos vinkeistä! Sain tänään varattua aikaa julkiselle jälleen. Luotto on vain vähän huono, kun ovat käännyttäneet useampaan otteeseen takaisin näistä epämääräisistä oireista, kun ei mitään ole löytynyt ja kukaan ei ota koppia. Olen vain kärvistellyt vuosikaudet. Nyt aion vaatia, että löytäisin helpotusta näihin oireisiin. Jos ei niin sitten yksityinen kutsuu.
 
Takaisin
Top