Vertaistukea raskausdiabetekseen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja geep<3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

geep<3

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesäkuiset 2025
Olisko teillä tarjota?

Mulla vielä ruokavaliolla. Ei jaksa kun suht tarkka saa olla. Ja pelottaa että lääkitys tarvitaan, vaikka tuttu homma sekin jo.

Heippa!
Kyllä löytyy vertaistukea. Et taida vielä olla tuolla salaisella puolella, siellä on vähän enemmän keskustelua aiheesta.

Hitsi että odotan että saan normaalisti syödä päivällisen isoja ja iltapalaksi puuron tms.

Kauhistuttaa kyllä että pääsisin tavoitepainooni, joka ei ole edes normaalipaino, niin saisin syödä suunnilleen saman kuin nyt. Tuntuu että vähän saa syödä ja etenkin herkkuja ei juuri mahdu ruokavalioon.

Aika masentavaa. En tiedä miten pystyn ja miten riittää motivaatio. Nyt motivaatio riittää yrittämään että pärjäisi ilman lääkitystä ehkä ja että vauvan koko pysyy sopivana. Ehkä.

Toki voi olla että jos pääsen hyvin treenille niin sitten energiantarve on selkeästi enemmän.

Mie sain itse pitkän insuliinin, eli pistän joka ilta. Tämä on toisaalta hellittänyt itsellä stressiä :smiling-eyes:

Saa nähdä mitä käy. Paasto tänään 5.7, mutta viime päivien syömiset ei ole ollut täydellisiä. Paino on kuitenkin edelleen pystynyt samassa.

Joskus joo miettii että lääkitys toisi mielenrauhaa... oon viime päivät ollut aika stressaantunut.

Nyt mun pitää mitata vaan 3 paastoparia ja 1 vuorokausikäyrä viikossa. Tänään sit raja-arvo 5,5. Voi paska. Aterian jälkeiset hyviä.

Tiedän, että voisin ruokavaliota vielä tarkistaa (vähän vähentää hiilaria ja laskea energiamäärää, nyt on taas noussut kun on nii nälkä...).

Paino hitusen noussut, aikalailla sama kun viimeksi oli neuvolassa. Oon pettynyt itseeni. Vaikka siis jos mulla nousisi 300g viikossa paino nii paino nousisi silti max 4-5 kg ja sehän on hyvä kuitenkin... itse yritän sitä max 5 kiloa tavoittaa, mieluusti ei ollenkaan jos onnistuu.

Musta tuntuu että olen aika kelvoton äiti kun en jaksa tarpeeksi tsempata....

Toki voi nyt olla kun rv 26 menossa nii insuliiniresistenssi kasvaa.

Ahdistaa myös jos ylityksiä (vaikka aterian jälkeisiäkin!) tulee päivinä kun en mittaa... saiskohan neuvolasta sen sokerihemoglobiinin mittauksen pyytämällä...

Ei kökkö mulla meni iltapalan jälkeinen yli, 7,9... haen lisää liuskoja huomenna. Ajattelin jos otan huomenna uuden vrk-käyrän. Kokeilen vähän pienempää tai erilaista iltapalaa. Nyt söin risottoa.

Olikohan mulla viime käymässä yksi iltapalan jälkeinen 7,8 .

Lounaaksi olis huomenna sitä samaa, mutta mahtaako uskaltaa syödä. Pitää varmaan aamulla vielä pienentää annos eväsrasiasta. Ja vaihtaa raejuustoa mukaan.

Mie testailin alussa ylimääräisiä paastoja ihan omasta halusta, vaikka oli tavoite vaan 2-3 kertaa viikossa testata. Ei kannata stressata liikoja.

Sulla on vissiin monta testiä päivässä, niinä päivinä kun pitää testata?

Mie testailin alussa ylimääräisiä paastoja ihan omasta halusta, vaikka oli tavoite vaan 2-3 kertaa viikossa testata. Ei kannata stressata liikoja.

Sulla on vissiin monta testiä päivässä, niinä päivinä kun pitää testata?
Mulla on tällä hetkellä 3 kertaa viikossa yksi paasto+aamupalan jälkeen ja lisäksi yhtenä päivänä vuorokausikäyrä eli paastopari ja sitten ennen ja jälkeen lounaan, päivällisen ja iltapalan.

Ja kahden viikon välein lähettää äitipolille tulokset.

Risotto näkyy sopivan ihan hyvin kun raejuustoa kaveriksi ja leipä.

Eilen meni ihan överiksi syöminen... kauhea nälkä oli koko päivän. Iltapalaksi söin makaronilaatikkoa, mozzarellaa, leivän juustolla ja kalkkunalla ja 3 jäätelötuuttia. En edes mielenkiinnosta ottanut aterian jälkeistä.

Paasto oli kuitenkin hyvä 5,1!

Nyt testasin vaihtaa aamupalaa jos se auttaisi nälkään. Ikävä olla nälkäinen koko ajan ja se hankaloittaa syömisen hallintaa.

Täältä vertaistukea! Ruokavaliolla vielä saanut pidettyä kurissa aika hyvin. Nostoja tekee höttöleipä ym nopeat hiilarit. Joskus taas voi napsia karkkia, eikä nosta edes pahasti. Tiedä näistä.

Täältä vertaistukea! Ruokavaliolla vielä saanut pidettyä kurissa aika hyvin. Nostoja tekee höttöleipä ym nopeat hiilarit. Joskus taas voi napsia karkkia, eikä nosta edes pahasti. Tiedä näistä.
Niin ja tosiaan ihan perus verensokerimittarilla seuraillut, yleensä aina viikko putkeen. Litkutestiä ei meikäläiselle tehty ollenkaan, koska mulle on tehty vatsan ohitus.

Takaisin