Veriryhmät

Minä O-, mies ei tiedä omaansa, esikoisesta tiedän sen verran että on rh-tekijöiltään + ja kuopus on O+.

Minä B+ ja mies O+, lasten veriryhmiä en tiedä, mutta joskus muistaakseni tarkistettiin että kaikilla pitäisi olla B+ (kun tiedetänään mitä alleeleja omilta vanhemmilta peritty)

Mulla on O+, mies muistelee että hänellä olisi myös O+, pojasta en muista onko sitä testattu ja mikä se on, jos on tutkittu. Mutta jos nämä periytyy suoraviivaisesti voisi olla tuo O+.

Pakko myöntää että en muistanut omaani ulkoa vaan tarkistin äitiyskortista. Odotusaikana se on katsottu. Ehkä siksi miehet ei tiedä omaansa, kun ei neuvolassa katsota. Eikä ole äitiyskorttia josta katsoa, jos se onkin jossain kohtaa katsottu. :grin

Meillä testattiin yläasteella itse biologiantunnilla. Oli tikku, jossa 2 päätä ja niihin laitettiin kahta eri liuosta. Kirjoitettiin a ja b. Sitten omaa verta siihen päälle. Veriryhmän näki kun värjäytyi joko a tai b, molemmat (ab) tai jos kumpikaan ei värjäytynyt, oli tulos o. Jotain tämmöistä muistelisin :think005

Meillä tehtiin myös koulussa veriryhmätesti ja sen mukaan olisi ollut O. Verenluovutuksessa kävi ilmi, että minulla on B+. Lapsella testattiin sairaalassa, enkä ole saanut mistään selville tulosta. Kysyin sitä hoitajalta ja neuvolasta, eikä mistään löydy tietoa. Mies ei tiedä omaansa.

Meillä tehtiin myös koulussa veriryhmätesti ja sen mukaan olisi ollut O. Verenluovutuksessa kävi ilmi, että minulla on B+. Lapsella testattiin sairaalassa, enkä ole saanut mistään selville tulosta. Kysyin sitä hoitajalta ja neuvolasta, eikä mistään löydy tietoa. Mies ei tiedä omaansa.

Oletko katsonut löytyisikö kannasta?

Takaisin