Vauvojen työnimet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aikkuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Aikkuu

Oman äänensä löytänyt
Maaliskuiset 2026
Listataas tänne, jos on syntynyt jo "työnimiä" vauvoille :3 Saa kertoa myös, jos liittyy joku tarina!

Meillä pötkö/pötkylä :red-heart: Tuli oikeestaan siitä, kun katselin jonkun raskausappin havainnekuvaa siitä, minkä näköinen sikiö tällä hetkellä on ja se näytti sellaiselta pötkylältä XD Mutta sopii eri tavalla kun (toivottavasti kun) vauva kasvaa.

Meillä on ihan vain "Pikkune", ainaki siihe asti, ku ollaan juteltu että heti kun sukupuoli tiedossa, ruvetaan jo kutsumaan ihan oikealla omalla nimellä❤️ ei siis ehkä kerrota nimestä vielä muille mutta miehen kanssa Pikkusesta puhutellaan omalla nimellään jo☺️

Muokattu viimeksi:
Meillä ei aiemmillakaan lapsilla oo työnimet oikein ottaneet tuulta alleen, niin tuskin tälläkään. Aiemmin kyllä pohdiskelin, että mahdolliselle kolmannelle vois antaa saman nimen kuin mun yhdellä kaverilla (harvinainen nimi, joka ois ”samaa sarjaa” kuin kaksi aiempaa). Sit kun keskusteltiin ylläriplussasta miehen kanssa ja sanoin et ”kyllä sä tuut vielä ikävöimään *kaverin nimi* niin kuin nyt ikävöit isompia”, niin hän vaan totes et ei tuu olee sen niminen. Niin ehkä siitä tulee sit työnimi, mahdollisesti yhdistettynä nimeen Tarmo, jota mies ehdotti ja joka ei kyllä mulle käy 😂

Meillä ei aiemmillakaan lapsilla oo työnimet oikein ottaneet tuulta alleen, niin tuskin tälläkään. Aiemmin kyllä pohdiskelin, että mahdolliselle kolmannelle vois antaa saman nimen kuin mun yhdellä kaverilla (harvinainen nimi, joka ois ”samaa sarjaa” kuin kaksi aiempaa). Sit kun keskusteltiin ylläriplussasta miehen kanssa ja sanoin et ”kyllä sä tuut vielä ikävöimään *kaverin nimi* niin kuin nyt ikävöit isompia”, niin hän vaan totes et ei tuu olee sen niminen. Niin ehkä siitä tulee sit työnimi, mahdollisesti yhdistettynä nimeen Tarmo, jota mies ehdotti ja joka ei kyllä mulle käy 😂
Haha ihana tarina! Ja Tarmo en kestä!! (Lowkey haluisin nimetä oman lapsen tyylii Tarmoks..)

Haha ihana tarina! Ja Tarmo en kestä!! (Lowkey haluisin nimetä oman lapsen tyylii Tarmoks..)
Meilläkin kaks isompaa on kyllä vähän saman tyylisiä kuin Tarmo, mut mulla tulee siitä mieleen vaan joku Tarmo lähikauppias niin ei sitä 😅

Ei olla työnimellä otettu käyttöön, ehkä sitten jos ultrassa kaikki hyvin. Taaperoa odotellessa kutsuttiin häntä papuksi (koska oli silloin pavun kokoinen).

Vielä ei ole tullu työnimeä. Mies puhuu 'meidän vauvasta' mutta se kuulostaa vielä tässä vaiheessa kovin kaukaiselta kun eihän se alkio kovin iso ole... Ja ois ihan kiva käydä siellä ultrassa eka. Mutta hän vain on innoissaan.. ihana 😍

Ei ole työnimeä, ei tunnu tässä kohtaa vielä hyvältä kun ei tiedä kasvaako siellä ketään. Yleensä ollaan puhuttu vain vauvasta ja syntyessään on jokin lempinimi muodostunut.

Minä kutsun tätä öttiäiseksi 😅 Miehen mielestä voisi olla joku parempikin muttei ole keksinyt mitään 😅

Takaisin