Me ei olla pohdittu koko vakuutusasiaa vielä yhtään. Mulla on todella ristiriitaiset tunteet yksityisiä vauvavakuutuksia kohtaan. Toisaalta tietysti ajattelee, että vakuutus olisi hyvä, jos jotain sattuu ja että heti voi mennä silmääkään räpäyttämättä yksityiselle, eikä tarvitse maksaa ja pääsee hoitoon, toisaalta olen vahvasti suomalaisen julkisen terveydenhuollon kannattaja ja mietin, että jos minäkin otan vakuutuksen yksityistä varten, olen aikamoinen luopio.
Jo nyt ongelmana on, että monet "shoppailevat" yksityisellä ja terveyskeskuksien potilasaines alkaa valikoitua vähän väärin perustein. Toisaalta monet yksityisellä työskentelevät tekevät töitä myös julkisella eli hoidon periaatteessa pitäisi olla ihan samaa. Jos jotain erityistä ongelmaa on, julkisella puolella pääsee nopeasti erikoissairaanhoidon "hoitoputkeen". Tuttavapiirissä on myös lääkäreitä jonkin verran eli tiedän, että perusongelmat hoituvat niidenkin kautta ts. osa tekee tk-töitä, osa yksityisellä, osa sekä että. Kotivakuutukset ym meillä toki on normaalisti, mutta en suostu ottamaan myöskään itselleni terveysvakuutusta, vaikka sitä kovasti olisi myyty OP-Pohjolasta.
Emme ole myöskään kovin tyytyväisiä nyt Pohjolaan muutenkaan (oma yhteyshenkilömme on TODELLA ärsyttävä) eli olemme vaihtamassa ja kilpailuttamassa vakuutuksia joka tapauksessa nyt kootummin. Että jos vakuutukseen päädymme, menee varmaan samassa rytäkässä.