Vauvavakuutukset

Ellu555

Jostain jotain jo tietävä
Huhtikuiset 2023
Onko kokemuksia eri yhtiöiden vauvavakuutuksista? If tuntuu olevan usealla, mutta onko siihen joku syy?
 
Meillä on ifistä ihan vain siksi, että se oli pikaisella tutkimuksella ainoa, jonka sai ennen rakenneultraa, ja mies piti tärkeänä ottaa vakuutuksen mahdollisimman aikaisin.
 
Pohjola täälläkin. Käyttökokemusta ei tosin ole kun ei ole lääkäriin tarvinnut mennä 😊❤️ Yhtiö valikoitui vakuutusten keskittämisen takia. Vakuutukseen on räätälöity oman asiakaspalvelijan kanssa meidän haluamat asiat.
 
Meillä on LähiTapiola, kun muutkin vakuutukset on siellä. Koirien asioita olen heidän kanssaan hoitanut useasti ja vauvastakin ilmoitin jo apteekkikuluja (omavastuu ei näissä vielä täyttynyt). Netissä hoituu asiat helposti ja korvaukset on saanut aina nopeasti. Vakuutuksen otin jo raskausaikana.
 
Meilläkin on esikoisella If, kun halusimme ottaa vakuutuksen ennen rakenneultraa. Nyt on keskittämisen kannalta kannattavaa pitää muutkin vakuutukset If:ssä, vaikka LähiTapiola tms. olisi myös kiinnostanut, kun olisi vertailujeni perusteella edullisempi, etenkin tiettyjen vakuutusten osalta. Korvausasiat on sujuneet tosi hyvin If:ssä, joten olen ollut tyytyväinen, kun kaikki, paitsi lääkkeet saa suorakorvauksella ja lääkkeetkin korvataan yleensä saman päivän aikana ja ilmoituksen tekeminen on tosi helppoa kännykkäapplikaation avulla.

Ymmärtääkseni muitakin hyviä lapsivakuutuksia on, mut olen ollut tähän tyytyväinen eikä tietenkään enää kannata vaihtaa. Tämä lapsivakuutus kattoi myös fysioterapian ja osteopatian kulut, kun vauvalla todettiin kireä huulijänne, joten se oli iso plussa.

Ehtoihin kannattaa perehtyä huolella, kun kattavuus ja rajoittavat ehdot ovat varmasti ne tärkeimmät asiat (ja toki hinnalla on väliä) ja jos ne on melkein samat, niin ehkä vakuutuksenantajalla ei ole niin suurta merkitystä, kun monella on hyviä kokemuksia useasta eri lapsivakuutuksista.
 
Muokattu viimeksi:
If ois minusta siitä hyvä kun vuodessa on vain yksiomavastuu, joka on 100e. Monissa vakuutusyhtiöissä tulee jokaisesta sairaudesta maksettavaksi omavastuu. Meille ei myönnetty ifistä vauvavakuutusta mun terveysselvityksen perusteella. Eräästä toisesta, pienemmästä yhtiöistä myönnettiin.
 
If ois minusta siitä hyvä kun vuodessa on vain yksiomavastuu, joka on 100e. Monissa vakuutusyhtiöissä tulee jokaisesta sairaudesta maksettavaksi omavastuu. Meille ei myönnetty ifistä vauvavakuutusta mun terveysselvityksen perusteella. Eräästä toisesta, pienemmästä yhtiöistä myönnettiin.
Pohjolassakin on vain yksi omavastuu Terveysvakuutuksessa. Toki siinä on niitä "lisäosia" esim tuki- ja liikuntaelin, joka siis kattaa fyssarin, osteopatiaa jne, niin niihin saattaa olla oma omavastuunsa :)
 
Meillä on Pohjolan keskittämisen vuoksi ja ollaan oltu tyytyväisiä. Aina on tullut rahat ihan vaan ilmoittamalla. Esikoisen kanssa oli pikkulapsiaikana aika paljonkin käytössä, kuopus on ollut terveempi (ja tietty kuopuksen vakuutusmaksu on kalliimpi.) Pohjolan kanssa voi sopia onko yksi omavastuu vai jokaiselle osalle omansa.
 
Me kilpailutimme IFin ja LähiTapiolan keskenään (tai ainakin yritettiin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ) ja päädyttiin nyt kokeilemaan LH:sta sitä vauvavakuutusta. Vielä ei ole tullut takaisin terveysselvityksen jälkeen niin saapa nähä, menikö läpi. Pitkälti hyvin samanlaisia, ainoastaan LH:ssa oli ne kokonaiskorvaussummat isommat. En tiedä, onko siinä nyt varsinaista voittajaa, pääasiana pidän sitä että jonkun vakuutuksen nyt saisi:Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Onko teillä tietoa, voiko äidin migreeni, johon on estolääkkeet estää vakuutuksen ottamisen jo raskausaikana?
 
Onko teillä tietoa, voiko äidin migreeni, johon on estolääkkeet estää vakuutuksen ottamisen jo raskausaikana?
Pohjolan terveysselvitys oli ainakin todella suppea eikä siinä muistaakseni juuri muuta kysytty kuin että onko osallistuttu seulontaultriin, onko niissä ilmennyt jotain poikkeavaa ja muistaakseni raskausdiabeteksesta ja -myrkytyksestä joku kohta? En laita päätäni pantiksi, mutta 99 % varma olen, että migreenistä ei ainakaan tuossa kysytty yhtään mitään.
 
Meillä molemmilla lapsilla on If:stä, joten muista ei ole kokemuksia. If on hinnakas, mutta hinta laskee, kun ikää tulee lisää. Vakuutus on kattanut kaiken huuli-, kielijänteiden leikkauksista, osteopatiaan ja atooppisen ihon voiteisiin asti. Yksi syy, että otimme If:stä oli se, että vakuutuksen sai ottaa heti niskaturvotusultran jälkeen. Olemme olleet tyytyväisiä.
 
Takaisin
Top