Vauvauutisen paljastaminen

Ainuska

Oman äänensä löytänyt
Oletteko heti kertoneet läheisille raskaudesta vai odotatteko pitkään? Tai esimerkiksi työkavereille? Onko teillä jotain hienoja tapoja paljastaa suuri uutinen vai kerrotteko sen vain arkisesti?

Olen itse ihan kamalan huono pitämään salaisuuksia ja on tehnyt tosi tiukkaa pitää tämä raskausuutinen salassa. Mies on kuitenkin ollut sitä mieltä, ettei kerrota sukulaisille tai muille ennen kuin ollaan edes jokseenkin selvillä vesillä. Siskolle kyllä kerroin jo ennen miestä (ollaan tosi läheisiä) ja äidilleni möläytin asian vahingossa. :tears: Meillä vaikuttaa olevan kaikki kunnossa ja ensimmäinen kolmannes alkaa olla ohi, niin suunniteltiin, että voitaisiin lähiaikoina paljastaa lähisukulaisille vauvauutinen. Halutaan vaan kertoa kasvotusten, niin pitää odottaa tilaisuutta. Ihanaa vihdoin kertoa, mutta jännittää tosi paljon! Meidän lapsi on perhepiirissä ensimmäinen ja molemmille isovanhemmille myös ensimmäinen lapsenlapsi, minkä takia varmaan kasaan näitä paineita itselleni. Ollaan myös kaveripiirissä ensimmäiset, jotka on edes puhuneet lapsesta, niin ystävienkin reaktiot vähän jännittää, kun muut tuntuvat olevan niin eri elämäntilanteessa. Töissä en varmaan uskalla kyllä hiiskua asiasta mitään ennen kuin joku sen huomaa...
 
Minun vanhemmat asuu vähän kauempana ja nähdään seuraavan kerran vasta joskus joulun tienoilla, joten en varmaan malta odottaa sinne asti, taidan vain soittaa ja kertoa - vaikka toisaalta kyllä olisi ihan minun tapaistani vain ilmestyä maha pystyssä paikalle! Reaktiot voisi olla hauskoja. Miehen perhe asuu lähellä, hänellä ei taida olla mitään visiota että miten kertoo. Kavereille ajattelin vain laittaa kuvan ultrakuvasta ja sanoa, että tämmönen ois tulossa.

Ei kerrota ainakaan ennen ekaa ultraa (nt-ultra ensi viikolla), mutta nyt alkoi tuntua että se on kamalan aikaisin, pitäiskö oottaa ekaan lääkäriin asti, että saisi vahvistuksen kaiken olevan hyvin... No, ehkä salaisuutta ei malta pitää, jos kaikki ultrassa hyvin. Toisaalta on kuitenkin myös jotenkin kivaa, kun kaikki on vielä vain meidän salaisuus - voi olla niinkuin elämä ei muuttuisi radikaalisti, kuin kaikki olisi kuten ennenkin.
 
Odotan, että vauva syntyy ja annan hänen sitten itse kertoa :No Evil Monkey:

Ei vaan, mutta en haluaisi vielä sanoa sukulaisille mitään. Lähimmät kaverit tietävät kyllä, ensimmäinen jo ennen testin tekemistä ja laitteli viestiä, että no, joko sulla on tulos. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

En jaksaisi sukulaisten päivittelyä siitä, miten aion hoitaa koulun, taaperon ja vauvankin siihen päälle. Aloitin amkissa nyt syksyllä, vähän sen jälkeen, kun sain tietää päässeeni sisään, tuli plussa. Tiedän, että äitini varmasti sanoo, että oliko nyt oikea aika hankkia (ihan kuin näitä olisi jotenkin hankittu, edellistä yritettiin 7 vuotta ja tämä oli täysi ylläri, koska ei rehellisesti uskottu, että meidän olisi enää mahdollista saada lisää lapsia edellisen pitkän yritysajan vuoksi) ja sitten mummuni päivittelee, että voivoivoi, kyllä mä nyt menetin yöuneni kun vaan pohdin, miten mahdat jaksaa, voivoivoi.
 
Me kerrottiin viikonloppuna! Saatiin molempien perheet paikalle kahveille hyvän tekosyyn varjolla.. tilasin tuleville isovanhemmille avaimenperät missä luki esim mummi 2023 ja pappa 2023 😁 sitten siinä kun kaikki oli paikalla niin oltiin et "ainiin meillä ois teille tämmöset pikku lahjat" ja sit vaan katottiin ilmeet mitä tapahtuu 😂😂 itkuksi se meni ja hirveä hulina alkoi kun olivat niin innoissaan. Meistä oli ihanaa kun kaikki oli kerralla paikalla 🥰 ikimuistoinen ja rakkauden täyteinen viikonloppu oli.
 
Odotan, että vauva syntyy ja annan hänen sitten itse kertoa :No Evil Monkey:

Ei vaan, mutta en haluaisi vielä sanoa sukulaisille mitään. Lähimmät kaverit tietävät kyllä, ensimmäinen jo ennen testin tekemistä ja laitteli viestiä, että no, joko sulla on tulos. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

En jaksaisi sukulaisten päivittelyä siitä, miten aion hoitaa koulun, taaperon ja vauvankin siihen päälle. Aloitin amkissa nyt syksyllä, vähän sen jälkeen, kun sain tietää päässeeni sisään, tuli plussa. Tiedän, että äitini varmasti sanoo, että oliko nyt oikea aika hankkia (ihan kuin näitä olisi jotenkin hankittu, edellistä yritettiin 7 vuotta ja tämä oli täysi ylläri, koska ei rehellisesti uskottu, että meidän olisi enää mahdollista saada lisää lapsia edellisen pitkän yritysajan vuoksi) ja sitten mummuni päivittelee, että voivoivoi, kyllä mä nyt menetin yöuneni kun vaan pohdin, miten mahdat jaksaa, voivoivoi.

Ah, tää on niin p***eestä! Eiköhän sitä koulua voi jatkaa sitten kun on vähän univelkaa kuitattu (jos on 😂). Lapset on lahja , ja teilläkin kivikkoinen tie takana. Eivätkö voisi keskittyä oleelliseen ja olla onnellisia teidän puolesta 🙏❤️ onnea ainakin täältä, tiedän ettei tuu olemaan iisiä kahden kanssa mutta selviätte kyllä ! 😄❤️ t. Kolmannen odottaja.😂
 
Odotan, että vauva syntyy ja annan hänen sitten itse kertoa :No Evil Monkey:

Ei vaan, mutta en haluaisi vielä sanoa sukulaisille mitään. Lähimmät kaverit tietävät kyllä, ensimmäinen jo ennen testin tekemistä ja laitteli viestiä, että no, joko sulla on tulos. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

En jaksaisi sukulaisten päivittelyä siitä, miten aion hoitaa koulun, taaperon ja vauvankin siihen päälle. Aloitin amkissa nyt syksyllä, vähän sen jälkeen, kun sain tietää päässeeni sisään, tuli plussa. Tiedän, että äitini varmasti sanoo, että oliko nyt oikea aika hankkia (ihan kuin näitä olisi jotenkin hankittu, edellistä yritettiin 7 vuotta ja tämä oli täysi ylläri, koska ei rehellisesti uskottu, että meidän olisi enää mahdollista saada lisää lapsia edellisen pitkän yritysajan vuoksi) ja sitten mummuni päivittelee, että voivoivoi, kyllä mä nyt menetin yöuneni kun vaan pohdin, miten mahdat jaksaa, voivoivoi.
Oi voi, toivottavasti sukulaiset kuitenkin ymmärtää, ettei lapsia tule vaan napista tilaamalla. Ihana, että teille kuitenkin suotiin tämä yllätys. :red-heart: Täällä vähän sama tilanne sinällään, että itselläni on koulut ihan kesken ja opiskelutkin toisella paikkakunnalla kuin missä asutaan. En kuitenkaan osaa vielä pelätä, miten lastenhoito ja opiskelut järjestyvät. (Toivon vaan etäopiskelumahdollisuuksia, mutta eihän niistä tiedä.) Meille ei kukaan ole onneksi ainakaan uskaltanut sanoa ääneen mitään epäilyjä ajankohdasta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kunpa teilläkin ymmärtäisivät sukulaiset pitää mahdolliset ajatuksensa ominaan! En itse usko, että koskaan on täydellinen aika saada lapsia! Aina on jokin este, jos sitä niin ajattelee, ja muut kuviot kyllä odottaa sen verran kuin tarvii.
 
Kerrottiin 20+0 sukulaisille. Kaikki, joiden ajattelinkin ottavan hyvin, ottivat. Äidille ja hänen miehelleen laitoin ryhmächatissa kuvan meidän lapsista, kun lähdettiin reissuun ja kirjoitin: "Isosiskot takapenkillä". Kumpikaan ei sisäistänyt koko asiaa lainkaan, äiti laittoi vain sydämen, eikä ole kommentoinut mitään. :No Evil Monkey: Mutta nyt voin sitten sanoa, että kyllähän mä kerroin sulle jo kolme viikkoa sitten, odotin vaan, koska tajuat. Sitten, kun joskus tajuaa ja järkyttyy asiasta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Kerrottiin vähän ennen 12rv. Laitoin kuvan ultrakuvasta ja kirjotin että saatii tämmönen kuva tänään😅
 
Isäni huusi perkele😅, oli taas kiva ilmoittaa sille. Se on huolissaan jatkuvasti meidän taloudesta tilanteesta.
 
Takaisin
Top