Vauvanruuat lennoilla

banula

Satasella mukana keskusteluissa
Laitanpa tämän tänne yleiseen osioon, koska kukaan ei kuitenkaan vastaa tuolla matkusteluosiossa :D ! Eli, ollaan lentämässä Suomeen sukulaisia tapaamaan ensi viikolla, jäbä reilu 8kk eli syö myös korvikemaitoa. Meillä täällä ei kuitenkaan valmistetroja kaupasta saa vaan käytämme veteen sekoitettavaa maitojauhetta. Trafin sivuilla lukee näin "Vauvan ruoan ja äidinmaitovastikkeen tulee olla alkuperäisissä pakkauksissaan.". Ruoka okei siis, mut ennenkuin lähden soittelemaan Finnairille (sivuilta ei tietoa löytynyt), osaiskohan joku kertoa voiko maitoa viedä tuttipullossa minigrippussissa kuten muitakin nesteitä vai onko tuo alkuperäinen pakkaus ihan ehdoton? Ei se maailmaa kaada jos ei voi, tarvii vaan sitten taas tilata netistä niitä helvetin valmistetroja. :D
 
Mä veikkaan, että tuttipullo minigripissä ei käy. Siinä kun voi olla vaikka mitä ja äiti vaan sanoo, että siinä on maitoa. Nimim. en saanut kuljettaa koneessa Tampereen lentokentältä ostettua karkkipussia Suomen sisällä, koska olin ostanut sen "verovapaalta alueelta". Noi lentosäännökset on aika hanurista, joten pelaisin varman päälle ja tilaisin valmistetroja.

Tuli muuten mieleen, että jos paikallisessa kaupassa ei niitä ole, etkö voi kauppiaan kanssa keskustella aiheesta ja pyytää, että ottavat valikoimaan? Juuri pyysin paikalliseen siwaan marinoimattomia lihoja, kun kaikki lillui jossain marinadissa paitsi jauheliha. Katsottiin oikein yhdessä tilauslistaa, että mitä lihaa haluan :D
 
Silloin kun olen matkannut raskaana tai pienen lapsen kanssa, olen saanut viedä jopa avattuja vesipulloja (isoja) turvatarkastuksen ohi. Olin siis laittamassa vesipulloa pois, kun turvatarkastaja sanoi että saan viedä sen koska olen raskaana. Vesipullon olen raskaanaolessa vienyt ainakin suomi-ranska-suomi, suomi-englanti-suomi ja suomi-italia-suomi välit. Sama juttu kävi pienen lapsen kanssa matkustettaessa. Poikamme oli 9kk kun kävimme ranskassa ja tuolloin saimme viedä kaikenlaisia eväitä turvatarkastuksen läpi. Uskon siis että tuttipullossa kuljetettu maito käy heille myös.
 
Ohhoh, melkosia eroja! Avattu vesipullo on jo melko hurja! :D

Ja Ramsi, täällä niitä ei siis myydä missään kaupoissa niin en tiedä onko edes mahdollisuutta saada niitä normikauppaan. Tilasin jo tuossa kerran bataatteja meidän Sparin valikoimaan eli tilaaminen onnistuu kyllä täälläkin :D ! En vaan tykkää niistä tetroista ollenkaan (liikaa haisevaa roskaa :D), joten ei haittaa, tällaisissa tilanteissa olis vain kätevä mut onneks netistä tosiaan saa. :)

Oisko mitään muita vinkkejä tommosen ikiliikkujan kanssa lennosta selviämiseen? :)
 
Matkustin juuri alkuviikosta meidän poitsun kanssa kotimaan lennolla ja sain viedä koneeseen pilttipurkeissa olevaa vauvanruokaa ja mulla oli tuttipullossa omenamehua noin 2dl ja senkin sain viedä koneeseen. Turvatarkastuksessa sanoi vaan, että sen saa viedä, kun se on alle 2 vuotiaalle lapselle. Mulla oli pojalle pari kirjaa mukana ja muuten tykkäsi katsella maisemia ikkunasta ja räpläillä kaikkia nippeleitä ja nappeja, mitä siitä istumapaikalta löytyi.
 
Moikka! Meillä on nyt 5,5-kuinen tyllerö, jonka kanssa ollaan lennetty Suomen ja Ranskan väliä yhteensä 5 kertaa. Ollaan aika varovaista sakkia, joten ei olla otettu riskejä, eli avaamaton korvikepullo muovipussissa ollaan viety koneeseen, otettu turvatarkastuksessa pois laukusta. Vauvan ruuat menee normaalisti. Ja jos laukussa on voidetta ja talkkia, otahan nekin turvatarkastuksessa pois, Helsingissä mylläsivät mun laukkuni totaalisesti. Olin kiukkuinen kuin ampiainen, mies sanoikin että musta on tullut ranskalainen ;-) Ranskasta ei myöskään valmistetroja saa, joten mun äiti on lähettänyt sellasen mulle tänne aina valmiiksi. Tiedän myöskin jonnin verran Itävallan meiningeistä, asuin alkuraskauteni Wienissä.

Me tehdään aina niin, etta laitetaan tyttö siihen keskipenkille makuulleen leluinensa, siinä tykkää olla, kun sylissä pito alkaa olla jo suht mahdotonta, kun ei neiti pysy siinä, koko ajan pitäs kammeta itteensä ylös. Muuten ihan vinkkinä, ettei kannata valmistautua liikaa, olla vaan iloisin mielin menossa mukana, se tapahtuu mikä tapahtuu ja sille ei sitten mitään voi... Ja kanssamatkustajien kommenteilta ei yleisellä tasolla voi välttyä, joten ne sitten toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos....

Hauskaa matkaa ;-)
 
Takaisin
Top