Onko tavallista, että vauvan yöitkuisuus lisääntyy ikää lisää tullessa? Vauva nyt 6 kk ja alkanut öisin itkemään, herää yöunien aikana noin 4 kertaa siten, että alkaa ähisemään, kääntyy mahalleen ja sitten alkaa lohduttomana kovaa itkemään. Tämän lopettaa yleensä vain syöminen, mutta nyt ollut niin, että välillä ei rauhoitu heti syömäänkään vaan tarvitsee sylissä kanniskella, jotta rauhoittuu riittävästi rinnalle. Pienempänä heräsi vain pari kertaa yössä ja ihan hiljaa hamusi rintaa, tälläinen yöitkuisuus on uusi juttu.
Mietin siis onko tarvetta epäillä esim allergioita kun kiinteisiin siirrytty vai onko tämä tyypillistä että itkuisuus lisääntyy iän karttuessa? Aiemmin olen huomannut, että päivisin vauva on aina itkuinen ja levoton kun olen syönyt maitotuotteita (imetän siis) ja kun taas tauotan näiden syömisen, vauva on selkeästi hyväntuulisempi.
Mietin siis onko tarvetta epäillä esim allergioita kun kiinteisiin siirrytty vai onko tämä tyypillistä että itkuisuus lisääntyy iän karttuessa? Aiemmin olen huomannut, että päivisin vauva on aina itkuinen ja levoton kun olen syönyt maitotuotteita (imetän siis) ja kun taas tauotan näiden syömisen, vauva on selkeästi hyväntuulisempi.